Gå til innhold

Har strøket til oppkjøring 5 ganger!!!

Anbefalte innlegg

Gjest En oppgitt sjel

Nå er jeg skikkelig lei. Jeg har strøket for 5 gang til oppkjøring til bil og er nå drittlei av det.

Siste gang var det med to jenter, begge 18 år. Jeg er 22. Begge jentene fikk lappen mens jeg strøk igjen. Det rare var at de ikke visste hvor nærlys/fjernlys var hen før oppkjlringen og spurte om det 1 time før de skulle til prøven.

Alle jeg kjenner har fått lappen og de kjører mildt sagt elendig mange av dem. Hvorfor klarer ikke jeg det etter 5 gang en gang?

At jeg kommer opp til prøven viser jo at læreren mener at jeg er klar for det. Jeg har hatt 40 kjøretimer.

Men nå gidder jeg ikke mer. Skal ringe kjørelæreren og si opp samarbeidet. Det er for dyrt og muligens er jeg ikke skapt for å ha lappen.

Foreldrene mine sier at jeg ikke må gi opp men å stryke 5 ganger er rett og slett for mye.

Jeg mener at jeg kjører greit nok og det må være rom for feil. Vi er unge og da er vi ikke erfarne sjåfører.

Drittlei, og jeg som hadde kjøpt en bil i tillegg!

Like greit å selge den og heller ta t-bane og buss.

Er helt oppgitt med tanke på alle de elendige sjåførene jeg kjenner.

Faen dette er jævlig

Fortsetter under...

Du burde ikke gi opp.

Det er sannsynligvis en grunn til at du har strøket 5 ganger, og sensoren har helt sikkert fortalt deg hvorfor du ikke har fått lappen enda.

Øv på det han har fortalt deg at du gjør feil.

Du vil rimelig sikkert angre dersom du gir deg nå.

"Vi er unge og da er vi ikke erfarne sjåfører."

Jøssenavn, hvis du avslører noe av den holdningen der overfor kjørelæreren når du skal kjøre opp, så er det ikke rart du stryker!

Har det demret for deg at det er et livsfarlig kjøretøy som kan drepe både deg og andre, dersom du ikke kjører som om du var nettopp det? Erfaren altså?

Det er ikke rom for sånt som "Vi er unge og da er vi ikke erfarne sjåfører" ...Åja! Så da må det da lov å BOMME litt i blant, liksom!????

Gjest oppgitt kone....

Du burde ikke gi opp.

Det er sannsynligvis en grunn til at du har strøket 5 ganger, og sensoren har helt sikkert fortalt deg hvorfor du ikke har fått lappen enda.

Øv på det han har fortalt deg at du gjør feil.

Du vil rimelig sikkert angre dersom du gir deg nå.

Mannen min har også strøket til teoriprøven mange ganger... Jeg håper han leser og består testen snart, for han leser nemlig ikke.. Han begynte på lappen for et år siden, og alle maser om når han får lappen. Ikke gi opp du! Så om du må ta den noen ganger. Les på det du er svak i, og lykke til! Så andre strever altså litt også.

Annonse

For all del ikke gi opp. Du må jo ha fått tilbakemeldinger på hva du gjør feil og det må du lære av. Mye av dette går på sunn fornuft. Er det teorien du stryker på eller kjøringa alle gangene?

Når det gjelder teorien så er ett godt tips at alle spørsmål som inneholder alltid og aldri er feil. Hvis du unngår å svare feil på disse, så er det nesten så du står og hvis du kan litt og får noen riktig så har du allerede bestått teorien.

Med andre ord er det mulig å stå på en teoriprøve hvis du svarer riktig på det jeg nevnte ovenfor og hvis du gjetter på resten. Nå skal man ikke ta teorien så lettvin, for det er jo en fordel å kunne mest mulig, men det viser at det ikke behøver å være så vanskelig stå på teorien.

Når det gjelder kjøringen, så må du kjøre mykt, lett og fleksibelt og ikke minst ta hensyn til alle andre trafikanter. Ikke glem bilene bak deg heller og sørg for riktig plassering i kjørebanen.

Men hva gjør du galt med kjøringen??

Min kjørelærer (snart min tur til å kjøre opp) sier at det er mange som er kjempeflinke sjåfører under de vanlige kjøretimene men som rett og slett får hetta straks de kommer i den eksamenssituasjonen. Da blir det ikke så mye selve kjørelæreren kan gjøre for deg, men du må lære deg å slappe av og stole på at du kan det du kan.

Gjest En oppgitt sjel

For all del ikke gi opp. Du må jo ha fått tilbakemeldinger på hva du gjør feil og det må du lære av. Mye av dette går på sunn fornuft. Er det teorien du stryker på eller kjøringa alle gangene?

Når det gjelder teorien så er ett godt tips at alle spørsmål som inneholder alltid og aldri er feil. Hvis du unngår å svare feil på disse, så er det nesten så du står og hvis du kan litt og får noen riktig så har du allerede bestått teorien.

Med andre ord er det mulig å stå på en teoriprøve hvis du svarer riktig på det jeg nevnte ovenfor og hvis du gjetter på resten. Nå skal man ikke ta teorien så lettvin, for det er jo en fordel å kunne mest mulig, men det viser at det ikke behøver å være så vanskelig stå på teorien.

Når det gjelder kjøringen, så må du kjøre mykt, lett og fleksibelt og ikke minst ta hensyn til alle andre trafikanter. Ikke glem bilene bak deg heller og sørg for riktig plassering i kjørebanen.

Men hva gjør du galt med kjøringen??

Teorien er jeg ferdig med for lenge siden. Nå er det kun oppkjøring igjen.

Forrige gang strøk jeg på fartstilpasning. Det var ille fordi det var det jeg var mest god på.

Annonse

Gjest Aandily

Ta med deg kjørelæreren din på neste oppkjøring!!

Det finnes mye "rare" sensorer og! Så lenge du har med kjørelærer er det iallefall ikke "humøret" til sensoren som avgjør, og du kan få tilbakemledinger også fra kjørelærer i etterkant!

Ikke gi opp! Lykke til!

Gjest En som tror på seg selv

Uansett type eksamen:

Har en strøket fem ganger, bør en ta dette som et klart og entydig tegn på at en er uengnet for vedkommende fag. Av hensyn til seg selv og andre bør en avstå fra flere forsøk.

Hva faen er det du mener?

Hvis du tror at jeg gir opp så får du søren tro om igjen.

Ingen land hadde fått sin frihet om de hadde gitt opp ved første forsøk.

Greit jeg var sint igår og lei men dagen idag forteller meg at jeg kan, hvis jeg vil.

Så vennligdt hold rådet ditt for deg selv.

Slike mennesker som deg er ikke bra å bli kjent med, dere nedvurderer jo alle andre.

Dette var dagens dummeste og mest naive innlegg jeg har lest noensinne!!!!!!!

Teorien er jeg ferdig med for lenge siden. Nå er det kun oppkjøring igjen.

Forrige gang strøk jeg på fartstilpasning. Det var ille fordi det var det jeg var mest god på.

Hva gjorde du feil med fartstilpasningen? Du har ei fartsgrense å forholde deg til og du har forholdene der du kjører å forholde deg til. Ut fra det er det riktig med en fart som ligger fra 0 til fartsgrensen. Vet du om du har riktig vurderingsevne i forhold til det?

Hva gjorde du feil med fartstilpasningen? Du har ei fartsgrense å forholde deg til og du har forholdene der du kjører å forholde deg til. Ut fra det er det riktig med en fart som ligger fra 0 til fartsgrensen. Vet du om du har riktig vurderingsevne i forhold til det?

Fartstilpasning er jo ikke bare å følge fartsgrensen, bremset hun nok ned og i tide før hindringer f.eks.? Kjører du i 50 rundt en skarp sving eller ut på en forkjørsvei så er jo det ekstremt dårlig fartstilpasning.

Gjest Morsk

Jeg vet om et land hvor de bare trenger å rygge inn en liten plass, for å bestå :-D

Poenget er vel heller at man skal være en trygg sjofør og ikke sette noe i fare.

Kravene til førerkort i Norge har etter min mening etterhvert blitt litt vel strenge, spesielt i Oslo som opererer med en strykprosent dobbelt så høy som nabokommunen Drøbak, som igjen er høyere enn mange enda mer landlige plasser.

Av den grunn er det mange som kjører opp utenfor Oslo,under påskudd av de lange køene der.

De egyptiske reglene som du referer til har vissnok blitt skjerpet ved at man nå må rygge mellom to kjegler uten å rive dem ned :-). Tidligere var det åtte meter frem og åtte tilbake.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...