Gå til innhold

Står alene

Gjest Ikke lett (er i villrede)

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke lett (er i villrede)

Jeg tror jeg sliter med en depresjon, men vet ikke "hvor" deprimert jeg er. Har tidligere gått til psykiater og denne mente at jeg hørtes deprimert ut. Jeg bruker derfor antidepressiva (efexor 75 mg). Jeg har lyst til å slutte med medsiner da jeg ikke føler at de hjelper meg noe særlig... Har tidligere brukt cipramil (hel opp til 80mg om dagen) Jeg går ikke lenger til denne psykiateren, men går p.t.hos psykolog. Jeg er veldig fornøyd med ham og føler at vi har en god "kjemi"! Poenget er at jeg ikke har "noen" som følger meg opp medisinsk. Jeg er i tvil rent helsemessig om jeg burde fortsette å bruke medisiner.

Min fastlege føler jeg ikke har den "rette" forståelsen av det å ha psykiske problemer, og jeg synes han har bagatelisert en del av det jeg har lagt frem for ham... (burde jeg skifte lege?)

Årsaker til min depresjon kan være en kritisk setning som blir sagt, og som jeg ikke glemmer dvs det brenner seg inn i sjela mi = masse grubling.

Økonomi (klarer ikke betjene gjeld og fakturaer iht forfall)

Generelt veldig "nedstemt" uten å kunne sette "fingeren" på hva det er som plager meg.

Noen ganger er jeg veldig urolig og forsøker å roe meg ned med en sobril...(hjelper ikke så veldig, men litt).

Begynner å bli overvektig.

En del andre praktiske problemer i hjemmet ("bråk" med unger)

For å få forsøke litt glede inn i livet så skriver jeg en del (dagbok og noen notater).

Jeg bruker som sagt medsiner.

Jeg leser en del fagliteratur.

Jeg tar meg en dram eller 5...

Jeg kjøper meg "ting og gjenstander"

Dette blir en "ond" sirkel. Har nå en kredit på snart 40.000.!!!

Jeg spiser mer enn jeg trenger (trøstespising, føler at jeg "ro ern" ned...)

Jeg røyker en røyk eller flere og filosoferer/dagdrømmer over livet...

Sterkt behov for å ha orden og rydder en del (føler behov for å ha kontroll)

Plager;

Mye spenningshodepine/stress hodepine

Kjevespenninger

Lite initiativ

Er deprimert (kommer og går)

Er jeg blid ja så er jeg veldig blid!!! Er jeg deprimert så ønsker jeg ofte at jeg ikke skulle våkne igjen... dvs jeg håper vel at jeg våkner, men til hva?

Er så lei av å være deppa!!!!!

Kan en depresjon "måles"?

Om jeg virkelig trenger medisiner?

Har nå brukt dette siden 98 og liker ikke tanken på hva jeg tar inn av "kjemikaler"...

Noen ganger lurer jeg på om jeg er manisk depressiv?

Føler at de behandlere jeg har vært hos forsøker å "bagatelisere" mine problemer.

En psykiater jeg gikk til for flere år siden stilte diagnosen

"tvangslidelse" uten at jeg hadde sagt noe om vaskemani og andre typiske tegn på ren "tvang".

Jeg er blitt ekstrem opptatt av orden og det går ut over familien min. Er ikke ting riktig plassert osv så kan jeg "tenne".

Jeg tror dette er en form for å kompensere min tristhet ved å forsøke å ha "kontroll og oversikt".

Dette ble veldig mye, men jeg sliter så innmari om dagen. Har 100 tanker i hodet samtidig.

Blir sliten av meg selv.

Jeg glemte å fortelle at jeg har vært utsatt for mange bekymringer og belastninger i livet i situasjoner jeg har vært i, men som jeg ikke lenger er i. Dvs angsten lever videre i meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103839-st%C3%A5r-alene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...