Gå til innhold

Human-Etisk Forbund og Islam

Anbefalte innlegg

#Selvsagt er mange Vestlige overgrep en del av det "bakenforliggende", men det fritar ikke religion.#

Det er her vi er veldig uenige! selvsakt kan man ikke legge skylden på Islam når noen gjør noe som går imot Islam.

Den største synd er å ta sitt eget liv. Den går ikke an å tolke feil!

Men at det begås grusomheter som påstås er i samsvar med Islam og som slettes ikke er det. Er vi helt enige om.

Hei,

Jeg har ikke påstått at selvmordsbombere er eller ikke er i tråd med islam. Jeg har hørt muslimer argumentere både for og imot.

Men at islam og kristendom er et effektivt våpen for å undertrykke er helt klart. Du kan påstå at "de feiltolker islam" (du kan til og med ha rett, men det er irrelevant) - faktum er at nok personer *tror* at det er korrekt islam til at man kan bruke det til å undertrykke med.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

Gjest Morsk

Men den jeg tenker på virket som meget religiøs.... og virket ofte sint på Sør.

Har du blitt mildere med årene? :-D

*Men den jeg tenker på virket som meget religiøs....*

Det var nok en annen.

*og virket ofte sint på Sør.*

Er nok bare et nummer i rekken av alle dem.

*Har du blitt mildere med årene? :-D*

Har alltid vært veldig mild :-)

Hei,

Jeg har ikke påstått at selvmordsbombere er eller ikke er i tråd med islam. Jeg har hørt muslimer argumentere både for og imot.

Men at islam og kristendom er et effektivt våpen for å undertrykke er helt klart. Du kan påstå at "de feiltolker islam" (du kan til og med ha rett, men det er irrelevant) - faktum er at nok personer *tror* at det er korrekt islam til at man kan bruke det til å undertrykke med.

Med vennlig hilsen

Jeg referer til selvmord fordi 11. september blir dratt frem ;)

Ellers skjønner jeg godt at ikke muslimer ser på div. ting innen Islam som undertrykkende. Men vi muslimer ser ikke på det som undertrykkende. Enkelte muslimer gjør det jo også, men det gjør enkelte uansett tro eller manglende tro. Undertrykkere finnes over alt.

Da går det på personlighet igjen.

*Men den jeg tenker på virket som meget religiøs....*

Det var nok en annen.

*og virket ofte sint på Sør.*

Er nok bare et nummer i rekken av alle dem.

*Har du blitt mildere med årene? :-D*

Har alltid vært veldig mild :-)

æsj, da var det ikke deg da :(

Søren at jeg ikke husker hva han het. Han forsvant bare tror jeg :(

Jeg referer til selvmord fordi 11. september blir dratt frem ;)

Ellers skjønner jeg godt at ikke muslimer ser på div. ting innen Islam som undertrykkende. Men vi muslimer ser ikke på det som undertrykkende. Enkelte muslimer gjør det jo også, men det gjør enkelte uansett tro eller manglende tro. Undertrykkere finnes over alt.

Da går det på personlighet igjen.

Hei,

Joda, men det er forskjellig når man påtvinger *andre* sine egne religiøse dogmer - f. eks. fordømmer andre for at de har "sex utenfor ekteskapet", enn at man selv velger ikke å ha "sex utenfor ekteskapet".

Med vennlig hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...