Gå til innhold

Mareritt

Anbefalte innlegg

Gjest NightQueen

Siden i sommer har jeg hatt en god del mere mareritter en før, i forsjellige grad. Jeg har hatt mareritter før også, men da i en hyppighet som jeg betrakter som normal, nå er nesten alle drømmene mine mareritt i forsjellige grader.

Nå har jeg hatt to mareritter på to netter, litt slitsomt.

Hva jeg drømmer om varierer alt fra slanger (som jeg frykter) til at kjæresten min dro fra meg uten at jeg fikk vite hvorfor til at pappa holder på å dø.

Det med pappa skjønner jeg rett og slett ikke, han er blitt psykisk syk og helt umulig å ha med å gjøre, jeg er gladi han, men han lager et sant helvete for hele familie, derfor tar jeg meg ofte i å tenke at det hadde vært best for alle (også han) om han var død.

Men de gangene jeg har drømt om det så får jeg alltid panikk når han holder på å dø.

Slanger har vært et klassiker gjennom hele barndomen, men ikke ofte, mindre en 3 ganger per år tor jeg. Og typen vil aldri gå fra meg, det vet jeg.

Men hva sjer oppe i hodet mitt når jeg sover?

Jeg ser ingen sammenheng i marerittene, før kunne jeg se sammenhenger i drømmene mine, men nå stemmer jo ingenting. Er bare så sliten av å være redd i søvne. Jeg føler ofte redsel og angst når jeg sover og er i de forsjellige situvasjonene, men er ikke redd for å legge meg til å sove.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103879-mareritt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg har også mye mareritt og vonde drømmer som gjentar seg. Drømmer ofte at jeg er psykisk syk igjen eller at jeg blir utestengt sosialt. Skriker, slår og sparker i søvne.

Noen ganger kan spesielle drømmer komme av rusmidler og enkelte medikamenter.

Jeg tror ikke en skal tolke drømmene i hjel, da drømmer er signaler som hjernen tolker vilt.

Har du noen å snakke med om din far? Kan hende de plagsomme drømmene om han vil avta om du får bearbeidet dette mer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103879-mareritt/#findComment-599623
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...