u100062469 Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Noen som har noen gode råd og komme med?? Er ei jente i begynelsen av 20 årene,som ikke helt vet hva jeg skal gjøre lenger... sliter vel med spiseforstyrrelse (selv om jeg ikke akurat ønsker og innrømme det) dvs føler selv jeg er for tynn,men matlysten er borte... Har dorlig selvtillit fortiden... føler nesten at folk kikker på meg på gata. Har prøvd psykolog og annet helsepersonell,men er rett og slett ikk motivert til tusen spørsmål,jeg selv ikke har svar på en gang..... har hatt en vanskelig oppvekst,og vet at det er derfor jeg sliter som jeg gjør i dag,med minner og ubesvarte spørsmål... -men klarer bare ikke å sette ord på det. Finnes det noen som har et godt råd og komme med????? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103958-stopp-verdenjeg-vil-av/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
hershel_momi Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Ta bussen til fastlegen. Gå av på den holdeplassen som heter "henvisning". Ta så t-banen retning psykolog. Stopp ved den som har tid til å se deg. Billetten koster mot, innsatsvilje og tankevirksomhet. Det gode med dette transportsystemet er at du kommer dit du ønsker. Selv om du ikke vet det helt ennå. Regn med noen forsikelser i systemet. Og at det kan ta litt tid til å komme dit du vil. Med andre ord: kom deg til psykolog og få orden på tankene dine. Det ser ut som om du trenger litt hjelp med det. Selv om ikke vet hvordan du skal starte en slik "tur" må du gi det et forsøk (flere i ditt tilfelle). Ikke gi opp. Benytt deg av tilbudene som finnes. Tenk på at det faktisk kan forbedre livskvaliteten din betydelig. Dessuten kan turen være både lærerik og spennende. Samtidig som det kan være både berg og dalbaner. Tipper at sporveien ikke kan skryte av det... Tilslutt: ikke gå av verden ennå. Ikke før det har gått sånn ca. 70 år. Da kan du gå av på stoppestedet "Hawaii"!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103958-stopp-verdenjeg-vil-av/#findComment-600201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
u100062469 Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 Ta bussen til fastlegen. Gå av på den holdeplassen som heter "henvisning". Ta så t-banen retning psykolog. Stopp ved den som har tid til å se deg. Billetten koster mot, innsatsvilje og tankevirksomhet. Det gode med dette transportsystemet er at du kommer dit du ønsker. Selv om du ikke vet det helt ennå. Regn med noen forsikelser i systemet. Og at det kan ta litt tid til å komme dit du vil. Med andre ord: kom deg til psykolog og få orden på tankene dine. Det ser ut som om du trenger litt hjelp med det. Selv om ikke vet hvordan du skal starte en slik "tur" må du gi det et forsøk (flere i ditt tilfelle). Ikke gi opp. Benytt deg av tilbudene som finnes. Tenk på at det faktisk kan forbedre livskvaliteten din betydelig. Dessuten kan turen være både lærerik og spennende. Samtidig som det kan være både berg og dalbaner. Tipper at sporveien ikke kan skryte av det... Tilslutt: ikke gå av verden ennå. Ikke før det har gått sånn ca. 70 år. Da kan du gå av på stoppestedet "Hawaii"!!!! Takker for svar...! Ja du har nok rett i det, men det er ikke så enkelt.... føler meg på en måte ikke forstått... eller det vil si, det er mye jeg bærer på som jeg rett og slett ikke kommer til og greie og sette ord på.... og hvis jeg hadde gjordt det, aner jeg ikke hvordan jeg ville reagert... da vil jeg vel miste både nattesøvn og helt matlyst....ting har satt dype spor i meg... ting jeg aldri kommer til og glemme... det værste jeg frykter er HVIS jeg skulle åpne meg for noen, at den personen ikke skjønner ... når jeg prøvde og åpne meg for psykologen, var hun et par ganger nesten "avvisende" i stedet for hjelpende, følte jeg... og da stopper det seg for meg......... føler meg som Ally Mcbeal....- ei lita jente i en ALTFOR stor verden.....SUKK............ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103958-stopp-verdenjeg-vil-av/#findComment-600343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmy Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Takker for svar...! Ja du har nok rett i det, men det er ikke så enkelt.... føler meg på en måte ikke forstått... eller det vil si, det er mye jeg bærer på som jeg rett og slett ikke kommer til og greie og sette ord på.... og hvis jeg hadde gjordt det, aner jeg ikke hvordan jeg ville reagert... da vil jeg vel miste både nattesøvn og helt matlyst....ting har satt dype spor i meg... ting jeg aldri kommer til og glemme... det værste jeg frykter er HVIS jeg skulle åpne meg for noen, at den personen ikke skjønner ... når jeg prøvde og åpne meg for psykologen, var hun et par ganger nesten "avvisende" i stedet for hjelpende, følte jeg... og da stopper det seg for meg......... føler meg som Ally Mcbeal....- ei lita jente i en ALTFOR stor verden.....SUKK............ At man føler man ikke blir forstått, er det nok mange her på DOL (meg selv inkludert) som føler. Men det er ikke det samme som at man ikke skal prøve å sette ord på det. Og det er så rart med det, at hvis man prøver, så kommer ordene til en underveis. Men ikke uten kamp og slit, det er bare slik det fungerer her i verden, for noen. Rettferdig er det ikke. Verden kan være urettferdig, kald, hard og til tider svært ubarmhjertig. Men også det motsatte, varm, vennlig, forekommende, forståelsesfull og dessuten det vi har. Og du er sterkere enn du selv gir deg kreditt for, det er jeg sikker på. Så du kan bli forbauset, etterhvert, over hvor mye som egentlig blir forstått. Men å forstå, er ikke det samme som å godta. Så du kan ikke regne med at den psykolog du bruker, vil godta alle dine tankerekker. Det er IKKE det samme som at vedkommende ikke forstår, men at vedkommende søker å hjelpe deg til å komme videre. Hele tiden, hele livet, så er vi på vei fra noe, og til noe. Og det er våre egne valg som styrer veien, uansett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103958-stopp-verdenjeg-vil-av/#findComment-600730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hershel1365380410 Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Takker for svar...! Ja du har nok rett i det, men det er ikke så enkelt.... føler meg på en måte ikke forstått... eller det vil si, det er mye jeg bærer på som jeg rett og slett ikke kommer til og greie og sette ord på.... og hvis jeg hadde gjordt det, aner jeg ikke hvordan jeg ville reagert... da vil jeg vel miste både nattesøvn og helt matlyst....ting har satt dype spor i meg... ting jeg aldri kommer til og glemme... det værste jeg frykter er HVIS jeg skulle åpne meg for noen, at den personen ikke skjønner ... når jeg prøvde og åpne meg for psykologen, var hun et par ganger nesten "avvisende" i stedet for hjelpende, følte jeg... og da stopper det seg for meg......... føler meg som Ally Mcbeal....- ei lita jente i en ALTFOR stor verden.....SUKK............ Du har rett i at det er vanskelig. Og i begynnelsen virker det helt umulig. Men ikke gi opp for det. Først og fremst trenger du å finne en psykolog/psykiater som forstår deg og du kan få tillit til. Det er veldig viktig at du føler du kan stole på terapeuten din. Men husk å gi personen en sjans. Ikke tenk at personen som sitter ovenfor deg er helt fjern og ikke kommer til å forstå deg. Gi det litt tid. Begynn med små skritt. Det er vanskelig å snakke om sånne indre ting. Men hvis du gir litt av deg selv hver gang du ser terapauten din, kan det hjelpe på vei for dere begge å forstå deg. Selv om du ikke skjønner deg selv, kan det godt være at en proffesjonell kan gjøre det. Jeg sa nesten ikke et kvekk det første året jeg gikk i terapi. Men litt etter litt har psykiateren min lirket ut små "hemmeligheter". Husk at det tar tid med slike ting. Og det er slik man kan forandre seg til å få et bedre, mer helt liv. Når du går med alt det vonde inni deg blir det bare værre.Hvis du ikke gjør noe med det kan du være som klisjeen "en tikkende bombe". Det er fint å kunne dele vonde ting med en som forstår og kan hjelpe deg. Jeg ønsker deg lykke til. Og håper at du gir det et forsøk. Det er så absolutt verdt det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/103958-stopp-verdenjeg-vil-av/#findComment-600881 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.