Gå til innhold

Bukplastikk


Gjest Kan ikke si det akkurat nå

Anbefalte innlegg

Gjest Kan ikke si det akkurat nå

Så etter nesten 3 års ventetid dumpet det brev ned i postkassen i går med tid for innleggelse til denne operasjonen. Er det noen her som har tatt denne operasjonen som kan komme med erfaringer om hvordan det var. Dersom noen har tatt den gjennom det offentlige kunne det vært veldig kjekt å høre hva som skjer når jeg kommer inn på sykehuset osv.

Håper på svar fra dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gratulerer! du er vel både spent og glad nå kan jeg tenke meg..

jeg gjirde det for 1,5 år siden og var overlykkelig når jeg endelig fikk operasjonen.

når du kommer på rommet,kommer narkose legen og snakker med deg. du får likeglad sprøyte og blir kjørt til operasjon. når du våkner er du både øm og sår,og må ligge første dagen pga dren i magen.lå på sykehuset i 4 dager jeg,var øm litt over en uke,men det gikk bedre og bedre for hver dag.

har aldri angret. lykke til.

er det noe mer du lurer på så bare spør,jeg var iallefall veldig spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan ikke si det akkurat nå

gratulerer! du er vel både spent og glad nå kan jeg tenke meg..

jeg gjirde det for 1,5 år siden og var overlykkelig når jeg endelig fikk operasjonen.

når du kommer på rommet,kommer narkose legen og snakker med deg. du får likeglad sprøyte og blir kjørt til operasjon. når du våkner er du både øm og sår,og må ligge første dagen pga dren i magen.lå på sykehuset i 4 dager jeg,var øm litt over en uke,men det gikk bedre og bedre for hver dag.

har aldri angret. lykke til.

er det noe mer du lurer på så bare spør,jeg var iallefall veldig spent.

Takk for svar :)

Ja spent og glad og masse nervøs :)

Men det går nok bra, Godt å høre det gikk så bra med deg, jeg skal ikke opereres før dagen etter at jeg blir lagt inn da. Kan jeg få spørre hvilket sykehus du tok det på?

Hva er det drenet til og hvor lenge skal det sitte i? Var du lenge sykemeldt etterpå? Masse spørsmål, men jeg føler jeg sitter og lurer på alt nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Ja spent og glad og masse nervøs :)

Men det går nok bra, Godt å høre det gikk så bra med deg, jeg skal ikke opereres før dagen etter at jeg blir lagt inn da. Kan jeg få spørre hvilket sykehus du tok det på?

Hva er det drenet til og hvor lenge skal det sitte i? Var du lenge sykemeldt etterpå? Masse spørsmål, men jeg føler jeg sitter og lurer på alt nå jeg :)

jeg fikk operasjonen i danmark,etter 5 år ventetid.

drenet(2stk)er for å få ut blod og verk,det blir tatt ut dagen etterpå,og det kjenner du ikke i det hele tatt.

tror jeg var sykmeldt i 6 uker,skal ikke løfte så mye etterpå. er det mye du skal fjerne da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest megbaremeg

gratulerer! du er vel både spent og glad nå kan jeg tenke meg..

jeg gjirde det for 1,5 år siden og var overlykkelig når jeg endelig fikk operasjonen.

når du kommer på rommet,kommer narkose legen og snakker med deg. du får likeglad sprøyte og blir kjørt til operasjon. når du våkner er du både øm og sår,og må ligge første dagen pga dren i magen.lå på sykehuset i 4 dager jeg,var øm litt over en uke,men det gikk bedre og bedre for hver dag.

har aldri angret. lykke til.

er det noe mer du lurer på så bare spør,jeg var iallefall veldig spent.

Jeg lurer også på å ta denne operasjonen med tid og stunder. Må bare grunne på det et par år.

Men jeg er nervøs, og lurer på mange ting.

Blant annet lurer jeg på om ikke hårfestet nedentil blir dradd høyt opp??

På det private medisinske senteret jeg i så fall opererer meg på, sender de oss hjem to timer etter oppvåkningen tror jeg. Synes det også er litt skummelt.

Føler du at du kan strekke deg helt ut? Jeg er redd for at jeg skal bli krokrygget av en slik operasjon, eller at musa skal bli dradd opp på brystkassen (!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på å ta denne operasjonen med tid og stunder. Må bare grunne på det et par år.

Men jeg er nervøs, og lurer på mange ting.

Blant annet lurer jeg på om ikke hårfestet nedentil blir dradd høyt opp??

På det private medisinske senteret jeg i så fall opererer meg på, sender de oss hjem to timer etter oppvåkningen tror jeg. Synes det også er litt skummelt.

Føler du at du kan strekke deg helt ut? Jeg er redd for at jeg skal bli krokrygget av en slik operasjon, eller at musa skal bli dradd opp på brystkassen (!).

den blir litt heist opp ja,men det er da bare snertent det da.

tror ikke det er noe risiko å dra hjem så tidlig hvis du ikke bor så langt fra sykehuset og har noen rundt deg det første døgnet.

jeg hadde ikke problem med å strekke meg ut,men tror det lønner seg å gjøre det så snart som mulig etter operasjonen.

har du problemer og komplekser for magen din så syns jeg ikke det er noe å tenke på i det hele tatt. husk det er jo lang ventetid iallefall på ofentlig sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kan ikke si det akkurat nå

jeg fikk operasjonen i danmark,etter 5 år ventetid.

drenet(2stk)er for å få ut blod og verk,det blir tatt ut dagen etterpå,og det kjenner du ikke i det hele tatt.

tror jeg var sykmeldt i 6 uker,skal ikke løfte så mye etterpå. er det mye du skal fjerne da?

Takk for svar igjen.

Ja litt er det jo som skal vekk da, etter tre svangerskap + at jeg har vært overvektig siden jeg var i tenårene så har det bygget på seg en pose på magen kan du si.Du da hadde du masse? Det var jo en stund sykemelding det da, men det burde jo ikke stoppe :) Så det er ikke vondt å fjerne drenet nei, det var godt. En ting mindre å bekymre seg for. Men det skal nok gå godt, er litt rart med den følelsen en får da når en har ventet så lenge og så plutselig er det bare 14 dager igjen. Jeg har liksom vært så sikker i mange år, så nå når det nærmer seg så dukker så mange spørsmål opp. Men gjennomføre det, det må jeg jo ellers så kommer jeg til å trege meg i hel etterpå. Måtte du ned til ett spesielt kilotall før du fikk det?

Hilsen Meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar igjen.

Ja litt er det jo som skal vekk da, etter tre svangerskap + at jeg har vært overvektig siden jeg var i tenårene så har det bygget på seg en pose på magen kan du si.Du da hadde du masse? Det var jo en stund sykemelding det da, men det burde jo ikke stoppe :) Så det er ikke vondt å fjerne drenet nei, det var godt. En ting mindre å bekymre seg for. Men det skal nok gå godt, er litt rart med den følelsen en får da når en har ventet så lenge og så plutselig er det bare 14 dager igjen. Jeg har liksom vært så sikker i mange år, så nå når det nærmer seg så dukker så mange spørsmål opp. Men gjennomføre det, det må jeg jo ellers så kommer jeg til å trege meg i hel etterpå. Måtte du ned til ett spesielt kilotall før du fikk det?

Hilsen Meg

jeg måtte ikke være mer enn 5 kg over høyden.(feks:1.65+5=70kg)

jeg har også vært overvektig i mange år,etter tre svangerskap.så da jeg slanket meg 24kg,hang magen som et forkle nedover(grusomt). de skjærte av meg nesten 2kg med løshud,og det er mye.

du MÅ IKKE være redd og nervøs,det går kjempebra,selvfølgelig litt smerter første dagen,men det får du sterke smertestillende for. du kommer ikke til å angre,og tenk bare på alle de fine klærne du kan gå med etterpå,og det at du slipper alle kompleksene. det er verd det absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan ikke si det akkurat nå

jeg måtte ikke være mer enn 5 kg over høyden.(feks:1.65+5=70kg)

jeg har også vært overvektig i mange år,etter tre svangerskap.så da jeg slanket meg 24kg,hang magen som et forkle nedover(grusomt). de skjærte av meg nesten 2kg med løshud,og det er mye.

du MÅ IKKE være redd og nervøs,det går kjempebra,selvfølgelig litt smerter første dagen,men det får du sterke smertestillende for. du kommer ikke til å angre,og tenk bare på alle de fine klærne du kan gå med etterpå,og det at du slipper alle kompleksene. det er verd det absolutt!

Ja jeg tviler ikke på at det er verdt det nei, og tenker veldig på det at jeg faktisk kan bli fornøyd med meg selv etter så mange år og det er jo kjempeflott. Bare det å kunne ta en badetur med ungene uten å tenke på det der som henger der må jo være himmelsk. Gleder meg masse til å få det overstått da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tviler ikke på at det er verdt det nei, og tenker veldig på det at jeg faktisk kan bli fornøyd med meg selv etter så mange år og det er jo kjempeflott. Bare det å kunne ta en badetur med ungene uten å tenke på det der som henger der må jo være himmelsk. Gleder meg masse til å få det overstått da :o)

det med svømmehall og badestranda var noe jeg også kvidde meg for da skinnet var der. i fjor sommer bodde vi nesten på stranda...

du må fortelle hvordan det gikk når du kommer hjem da.

er det noe mer du lurer på så bare skriv ett innlegg her inne på dol,er her hver dag/kveld jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan ikke si det akkurat nå

det med svømmehall og badestranda var noe jeg også kvidde meg for da skinnet var der. i fjor sommer bodde vi nesten på stranda...

du må fortelle hvordan det gikk når du kommer hjem da.

er det noe mer du lurer på så bare skriv ett innlegg her inne på dol,er her hver dag/kveld jeg.

Tusen takk, ja oppdatering kommer etterhvert. Jeg skal ikke legges inn før den 20 da så jeg har tretten dager igjen ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, ja oppdatering kommer etterhvert. Jeg skal ikke legges inn før den 20 da så jeg har tretten dager igjen ennå.

lykke til :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tok operasjon 21. oktober hos dr. Andenæs i Moss. Fordi han tok seg god tid den første gangen jeg var der til å forklare alt som skulle skje, pluss at han sendte meg et veldig informativt skriv, så gruet jeg meg ikke ett sekund. Klatret opp på operasjonsbordet, fikk anestesi og ble borte på et blunk. Så ble jeg vekket tre timer senere med beskjed om at nå var det gjort, og dro rett hjem. Ikke farlig i det hele tatt. Fjernet tre kilo mageheng med et stygt arr fra navlen og ned. Nå har jeg brukt en formue på klær, elsker å pynte meg og bevege meg. Den psykologiske effekten har vært enda mer positiv enn den fysiske, for nå føler jeg ikke lenger at jeg vil gjemme meg bort. Hvis du har lyst til å vite enda mer, så kan vi utveksle mailadresser. Jeg er også sykepleier...

Uansett...lykke til, du har så mye å glede deg til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kan ikke si det akkurat nå

Jeg tok operasjon 21. oktober hos dr. Andenæs i Moss. Fordi han tok seg god tid den første gangen jeg var der til å forklare alt som skulle skje, pluss at han sendte meg et veldig informativt skriv, så gruet jeg meg ikke ett sekund. Klatret opp på operasjonsbordet, fikk anestesi og ble borte på et blunk. Så ble jeg vekket tre timer senere med beskjed om at nå var det gjort, og dro rett hjem. Ikke farlig i det hele tatt. Fjernet tre kilo mageheng med et stygt arr fra navlen og ned. Nå har jeg brukt en formue på klær, elsker å pynte meg og bevege meg. Den psykologiske effekten har vært enda mer positiv enn den fysiske, for nå føler jeg ikke lenger at jeg vil gjemme meg bort. Hvis du har lyst til å vite enda mer, så kan vi utveksle mailadresser. Jeg er også sykepleier...

Uansett...lykke til, du har så mye å glede deg til!!!!

Takk for svar.

Ja jeg gleder meg masse nå, og gruer meg masse og. Men sånn er jeg bare da. I morgen er den store dagen da jeg skal legges inn så det blir spennende å se. Den psykologiske effekten er nok stor for meg og tror jeg, ihvertfall sånn som jeg ser det nå. Kan ikke du legge mailadressen din her så kommer det mail fra meg ja. Har veldig lyst til det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slengmave

Får dere dekket av det offfentlige og hvordan går en frem da ? Har selv hengebuk etter flere svangerskap ,er slank ellers men ser faktisk ut som om jeg er 6-7 mnd på vei . Hva koster det privat ? Har prøvd med trim , trening ol men det er ikke håp .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tusen takk, ja oppdatering kommer etterhvert. Jeg skal ikke legges inn før den 20 da så jeg har tretten dager igjen ennå.

hei du har nokk opperert nå

skal ta den samme opperasjonen

snart jeg også så jeg er så spent på hvordan det har gått med deg

hilsen lsj(:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan ikke si det akkurat nå

hei du har nokk opperert nå

skal ta den samme opperasjonen

snart jeg også så jeg er så spent på hvordan det har gått med deg

hilsen lsj(:

Heisann

Jo jeg er operert og har fjernet agraffer og er kjempefornøyd. De tok vekk ca 1.8 kg :) Og jeg er strålende fornøyd med sånn som det ser ut nå. Det er litt rart da og se meg i speilet med vanlig truse for plutselig har jeg navle igjen :). Men det var vondt den første tiden, men ble bedre fra dag til dag og jeg er veldig glad for at jeg har gjort det.

Det er ikke noe å grue seg til, ikke sånn som det var for meg ihvertfall.

Når og hvor skal du ta det henn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kanhendejeg og

Heisann

Jo jeg er operert og har fjernet agraffer og er kjempefornøyd. De tok vekk ca 1.8 kg :) Og jeg er strålende fornøyd med sånn som det ser ut nå. Det er litt rart da og se meg i speilet med vanlig truse for plutselig har jeg navle igjen :). Men det var vondt den første tiden, men ble bedre fra dag til dag og jeg er veldig glad for at jeg har gjort det.

Det er ikke noe å grue seg til, ikke sånn som det var for meg ihvertfall.

Når og hvor skal du ta det henn?

Hvor tok du det , fikk du det dekket ? Ventetid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kan ikke si det akkurat nå

Hvor tok du det , fikk du det dekket ? Ventetid

Hei hei

Jeg tok det på Sentralsykehuset i rogaland. Ja fikk alt dekket. Jeg ventet i 2 år skrv 3 i mitt første innlegg men det var en liten skrivefeil. Men vet om andre nå som bare har ventet i 4-6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kanhendejeg og

Hei hei

Jeg tok det på Sentralsykehuset i rogaland. Ja fikk alt dekket. Jeg ventet i 2 år skrv 3 i mitt første innlegg men det var en liten skrivefeil. Men vet om andre nå som bare har ventet i 4-6 mnd.

Hei. HVor mye skal til"" for å få det dekket ? jeg skal til legen på onsdag .Jeg kan bl annet ikke bruke dongeri eller "faste bukser ( mammabukser eneste) Har fått dette etter sv.skap. Har trent ol. men ikke sjans for at det krymper ... er jo slank ellers da ..

Er du hoven ?

Undersøkte du mulighetene for å få overført til privatkirurgi?

Spør og graver jeg nå ,er veldig takknemmelig for svar.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...