Gå til innhold

Bukplastikk


Gjest Kan ikke si det akkurat nå

Anbefalte innlegg

Gjest Marianne G som kan si det nå :)

Hei. HVor mye skal til"" for å få det dekket ? jeg skal til legen på onsdag .Jeg kan bl annet ikke bruke dongeri eller "faste bukser ( mammabukser eneste) Har fått dette etter sv.skap. Har trent ol. men ikke sjans for at det krymper ... er jo slank ellers da ..

Er du hoven ?

Undersøkte du mulighetene for å få overført til privatkirurgi?

Spør og graver jeg nå ,er veldig takknemmelig for svar.:-)

Hei hei

Bare spør du.

Nei er ikke så veldig hoven nå lenger, men var litt i begynnelsen. Litt er det nok ennå, men passer mindre klær nå ihvertfall :o)

Jeg undersøkte aldri det jeg men vet at det er to privatklinikker i oslo som gjør det på offentlig. Men når henvisningen er sendt til sykehuset får du ett brev med ett grønt nummer du kan ringe ang, fritt sykehusvalg og så velger du utifra det.

Tror ikke det er noen norm at det må være så og så mye, men dersom det er kosmetisk så får du det ikke dekket. Det må ha innvirkning på livet ditt ellers og psyken din. Det høres det jo ut som om det har på deg da så det tror jeg ikke du skal være redd for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kanhendejeg og

Hei hei

Bare spør du.

Nei er ikke så veldig hoven nå lenger, men var litt i begynnelsen. Litt er det nok ennå, men passer mindre klær nå ihvertfall :o)

Jeg undersøkte aldri det jeg men vet at det er to privatklinikker i oslo som gjør det på offentlig. Men når henvisningen er sendt til sykehuset får du ett brev med ett grønt nummer du kan ringe ang, fritt sykehusvalg og så velger du utifra det.

Tror ikke det er noen norm at det må være så og så mye, men dersom det er kosmetisk så får du det ikke dekket. Det må ha innvirkning på livet ditt ellers og psyken din. Det høres det jo ut som om det har på deg da så det tror jeg ikke du skal være redd for.

Hei. Takker for svar . Jo det har veldig innvirkning . Når jeg er i lag med andre , på butikk el , så holder jeg konstant inn magen , er helt ødelagt i skuldrene /rygg etterpå . Sier seg selv at en klarer ikke mye sosial omgang da . Jeg kan ikke på finere tilstelninger pga at det finnes ikke bukser som jeg kan bruke , ser jo ut som om jeg er 6-7 mnd på vei , dette pga at jeg ellers er tynn , tynne armer , ben og ryggtavle. Det er virkelig ille. Kunne ha skrevet mye om dette , men du har nok kjent mye av dette selv ? Badestrand og sommerklær er nok ikke noe for meg i år ..

Det var godt å høre at du var fornøyd

. Hvor lenge ble du på sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Takker for svar . Jo det har veldig innvirkning . Når jeg er i lag med andre , på butikk el , så holder jeg konstant inn magen , er helt ødelagt i skuldrene /rygg etterpå . Sier seg selv at en klarer ikke mye sosial omgang da . Jeg kan ikke på finere tilstelninger pga at det finnes ikke bukser som jeg kan bruke , ser jo ut som om jeg er 6-7 mnd på vei , dette pga at jeg ellers er tynn , tynne armer , ben og ryggtavle. Det er virkelig ille. Kunne ha skrevet mye om dette , men du har nok kjent mye av dette selv ? Badestrand og sommerklær er nok ikke noe for meg i år ..

Det var godt å høre at du var fornøyd

. Hvor lenge ble du på sykehuset?

Ja har kjent mye på det jeg og ja.Jeg har tre unger og har faktisk aldri vært på strand eller badebasseng med de. Og det er sannelig ikke kjekt nei. Og så er det veldig kjekt å få spørsmål om en er gravid når en virkelig ikke er det. Men jeg ble lagt inn på tirsdag, operert på onsdag og reiste hjem på fredag. Hvis du har lyst å sende meg mail kan du bare det og mailadressen min er [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aina E

Det er nå snart 3 mnd. siden jeg gjennomførte en slik operasjon.

Først:

Det med hygiene er meget viktig. Jeg er selv litt hysterisk der, så det var kanskje fint, for jeg har sluppet alle komplikasjoner.

Hun jeg delte rom med derimot, fikk betennelser og det var nok ikke like moro.

Operasjonen varer sånn ca. 3 timer.

To timer etter operasjonen ble jeg "tvunget" på bena, for da måtte jeg på toalettet.

Det var nok ikke noe sjakktrekk, for jeg var meget omtåket og følte for å kaste opp...

Jeg var fin helt til jeg skulle stå oppreist. Det føltes som om jeg hadde ligget i mange timer,

for deretter å skulle reise meg brått opp... Men det gikk bra, tross svimmelheten.

Neste gang, ca. 6 timer etter, greide jeg det med støtte, men dog - jeg hadde fått smertestillende,

følte at jeg ikke kunne rette meg helt opp. Litt problemer med å sette meg på do med masse bandasje og dren.

Du må overhodet ikke være redd for å be om både kvalmestillende og smertestillende.

Du blir ikke "dopet", men litt trøtt - mere avslappet og smertefri. Du kan fint kommunisere med omverdenen.

Det kan ta en uke, eller to før du føler at du kan rette deg opp.

Jeg brukte smertestillende kun i to dager.

Intravenøst det første døgnet på sykehuset, deretter pinex forte ett døgn hjemme.

Etterpå ingenting. Mulig et par paracet hvis det ble for ille, men det var vel bare en gang eller to.

På sykehuset sa de at man fint kunne rette seg ut med en gang, det er du selv som kjenner begrensningene.

Det hadde de rett i. Jeg rettet meg litt og litt opp. Det kan slite litt på ryggen å gå krumbøyd,

så jeg hadde god hjelp av et par krykker noen dager for å ikke overbelaste ryggen.

(Har ryggskade og svak rygg fra før).

(Det var noe jeg tilfeldigvis hadde. Det må du sikkert be om spesielt, men det kan lønne seg.)

Hvis du har unger eller noe, er det viktig å ha hjelp hjemme et par dager.

Jeg hadde min mor hos meg i 4 dager. Det var hyggelig og til god hjelp.

Arret går fra hoftekam til hoftekam. Det er meget bredt, men smalt og pent sydd sammen og ingen uregelmessigheter.

Det er ennå lilla og navelen ser ikke pen ut, men etter hvert som arrene blir blekere, vil nok dette ta seg bedre ut.

Det er noen harde klumper under huden og arret, men de blir mindre og mindre og kan masseres bort... Jeg har fått beskjed om å smøre meg med tålmodighet, da det kan ta fra 3-6 mnd. før resultatet synes godt.

Nå har det gått i overkant av to mnd. og jeg kjenner ennå at magen er veldig hard og hoven etter fettsugingen.

(Skal du i gjennom det også, eller bare fjerne hud??)

Det var narkosen jeg gruet meg mest for, men i dag er det så gode rutiner på dette at du ikke har noe å frykte.

De sa til meg at "i og med at dette er en plastisk operasjon, ville vi ikke risikert noe"

"Tross alt gir vi ikke narkose hvis det var fare for liv og helse, bare for at folk vil se penere ut...!"

Det gav meg en viss trygghet.

Sist jeg tok narkose, var for 13 år siden og det opplevde jeg som meget ubehagelig.

Denne gang var jeg så redd at jeg trodde jeg skulle dø. Jeg fikk en beroligende

sprøyte som fikk meg til å føle at det sikkert ikke var så ille.

Det siste jeg husker var at de spurte hvordan jeg hadde det... "Bra, sa jeg".

Deretter våknet jeg og måtte tisse og var sulten.

Alt var helt knall.

Du må forberede deg på at det er litt ekkelt å fjerne dren etter et par dager.

Det er slanger som sitter under huden som skal dras ut, men det går fort.

Disse har som hensikt å suge ut overflødig væske fra de innvendige sårene.

Det er ikke så vondt, men ubehagelig. Svir litt.

Du skal bare glede deg til å få gjort dette. Se på det som velvære og noe som får deg til å føle deg ok!

Jeg gjør det gjerne igjen.

(Kanskje jeg ikke ville sagt det uka etterpå, for den kan være litt slitsom),

men en uke med krum rygg og øm mage mot flere år med 3 kg. rundt navelen er ingenting!

Ønsker deg virkelig lykke til og håper det går bra!

PS: Jo lenger du greier å gå med body og tape over såret, jo penere blir resultatet.

Du kan bli litt svett av en sånn body, så det kan lønne seg å kjøpe en som har samme nytte, men ser litt bedre ut enn den du får utdelt :-)

Tapen var jeg allergisk mot, så jeg måtte droppe den etter kort tid, men det har gått greit.

Det kan også være litt kjipt å skulle kneppe bodyen mellom beina,

men med øvelse og mann i huset klarte jeg det.

Har du ikke det, bør du finne ut av det før du reiser hjem fra sykehuset,

ellers kan du bli stående halvveis påkledd hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Jo jeg er operert og har fjernet agraffer og er kjempefornøyd. De tok vekk ca 1.8 kg :) Og jeg er strålende fornøyd med sånn som det ser ut nå. Det er litt rart da og se meg i speilet med vanlig truse for plutselig har jeg navle igjen :). Men det var vondt den første tiden, men ble bedre fra dag til dag og jeg er veldig glad for at jeg har gjort det.

Det er ikke noe å grue seg til, ikke sånn som det var for meg ihvertfall.

Når og hvor skal du ta det henn?

jeg skulle fått brev iuken som var til konsultasjon ved colusseum i oslo de regner da med at jeg må vente til august pga ferie. skulle gjerne gjort det i morgen. har du hørt noe om denne plassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skulle fått brev iuken som var til konsultasjon ved colusseum i oslo de regner da med at jeg må vente til august pga ferie. skulle gjerne gjort det i morgen. har du hørt noe om denne plassen?

Har du fått brev nå?

Jeg har ikke hørt noe om den klinikken jeg så jeg kan nok ikke hjelpe deg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du fått brev nå?

Jeg har ikke hørt noe om den klinikken jeg så jeg kan nok ikke hjelpe deg der.

je jeg har fått svar det blir i august har time 18 og da kunne opp skje samme uken. det er så lenge til skulle gjerne hatt gjort det før sommeren. er skikkelig nervøs nå nå sker det liksom. redd for at det ikke skal bli bra. og jeg må jo dra hjem samme dag. og kjøre 2 timer hjem tror du det går bra etter dine erfaringer?

hvordan går det med deg fremdeles fornøyd? måtte du gå ned noen kilo før du ble opperert.

hilsen lsj :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...