Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har et helvete på jobben om dagen.

Kan vel si det sånn at ting blir gjort å bestemt uten at jeg har noe å si om jeg vil eller ikke.

Jeg sliter med psyken fra før å går hos en klin.sos.ter.

Mit spørsmål er da, kan behandleren min sykemelde meg eller må jeg til fast legen min,å hvis jeg må det hva skal jeg si da? Må det ikke en del til for å få en sykemelding?

Har aldri vært sykemeldt så jeg er helt ny på den fronten der.

Håper det er noen som kan gi meg noen råd.For jeg orker ikke å gå på jobben nå er helt ødelagt,orker rett å slett ikke å tenke tanken på å måtte dra på jobben har mest lyst til å gjøre slutt på alt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103992-orker-ikke-mer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Det er bare stort sett bare leger og psykiatere som kan sykmelde. Du kan kanskje få en attest på hvor dårlig du fungerer fra behandleren din? Ta med denne til legen, så har du 'bevis' for det du forteller.

En vanlig feil (kjenner meg igjen) når en ikke har vært sykmeldt før, er å bagatellisere plagene overfor legen. IKKE begå den feilen. Fortell det akkruat som det er. Første gangen. Ikke si at du skal prøve noe du ikke orker. (De kommer automatisk med forslag og dott og datt. Si nei hvis du mener nei!) Si du har selvmordstanker hvis du har det, så skjønner han alvoret.

Det er fullt mulig (og vanlig) å få sykmelding når en sliter slik du gjør!

(Grunnen til at jeg så 'stort sett' vedr sykmelding, er at det enkelte steder i landet er et forsøk på gang med at fysioterapeuter og kiropraktorer skal kunne sykmelde pasienter uten at de må tilbake til legen.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103992-orker-ikke-mer/#findComment-600745
Del på andre sider

Det er bare stort sett bare leger og psykiatere som kan sykmelde. Du kan kanskje få en attest på hvor dårlig du fungerer fra behandleren din? Ta med denne til legen, så har du 'bevis' for det du forteller.

En vanlig feil (kjenner meg igjen) når en ikke har vært sykmeldt før, er å bagatellisere plagene overfor legen. IKKE begå den feilen. Fortell det akkruat som det er. Første gangen. Ikke si at du skal prøve noe du ikke orker. (De kommer automatisk med forslag og dott og datt. Si nei hvis du mener nei!) Si du har selvmordstanker hvis du har det, så skjønner han alvoret.

Det er fullt mulig (og vanlig) å få sykmelding når en sliter slik du gjør!

(Grunnen til at jeg så 'stort sett' vedr sykmelding, er at det enkelte steder i landet er et forsøk på gang med at fysioterapeuter og kiropraktorer skal kunne sykmelde pasienter uten at de må tilbake til legen.)

Takk,for svaret.

Men når jeg ringer til legen min å vil ha time hva skal jeg si da til ho på kontoret? Jeg er jo ikke syk,skal jeg si at jeg sliter psykisk eller hva skal jeg si?

hilsen Meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103992-orker-ikke-mer/#findComment-600895
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Takk,for svaret.

Men når jeg ringer til legen min å vil ha time hva skal jeg si da til ho på kontoret? Jeg er jo ikke syk,skal jeg si at jeg sliter psykisk eller hva skal jeg si?

hilsen Meg.

Du kan bare si du er utslitt for tiden. Du behøver ikke si hva det gjelder i det hele tatt tror jeg. Grunnen til at de spør er vel mer det at de skal beregne hvor lang tid en trenger.

Jeg vil sterkt anbefale å be om en dobbelttime like godt med en gang, så har dere tid til å prate. Ellers så ender det med at timen avsluttes akkurat da du føler du har kommet igang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103992-orker-ikke-mer/#findComment-601186
Del på andre sider

Du kan bare si du er utslitt for tiden. Du behøver ikke si hva det gjelder i det hele tatt tror jeg. Grunnen til at de spør er vel mer det at de skal beregne hvor lang tid en trenger.

Jeg vil sterkt anbefale å be om en dobbelttime like godt med en gang, så har dere tid til å prate. Ellers så ender det med at timen avsluttes akkurat da du føler du har kommet igang.

Takk,jeg får se om jeg klarer å komme meg til legen en dag da.

Det er liksom lit ekelt å be om en sykemelding men sånn er det.

Takk,for svarene jeg har fått av deg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/103992-orker-ikke-mer/#findComment-601637
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...