Ulv I Faarikaal Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Hva ville du gjort ? http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article.jhtml?articleID=541860 Jeg vet ikke hva jeg ville gjort. 0 Siter
Zakk Wylde Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Hehe, ville nok ikke brukt dem, men prøvd å lenge jeg kunne holdt de på en høyrentekonto. Renten må man vel få for tort og svie ? Litt vanskelig å påberoppe seg god tro, og bruke av et slikt beløp ! 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Skrevet 8. mai 2003 Hehe, ville nok ikke brukt dem, men prøvd å lenge jeg kunne holdt de på en høyrentekonto. Renten må man vel få for tort og svie ? Litt vanskelig å påberoppe seg god tro, og bruke av et slikt beløp ! Jada, rettspraksis viser at man må betale tilbake, så det er ikke så mye å hente. Men jeg er enig, rentene må man kunne beholde som en belønning for at man ikke sender penga ut på vidvanke. 0 Siter
flisa Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Jeg hadde lattermildt ringt Aetat og forklart dem at de nesten hadde gitt meg hjerteinfarkt. Det er liksom ingen smutthull som hadde gitt meg noen legal rett til noen av disse pengene :-) Å ha brukt penger "i god tro" - ville liksom ikke ha klinget helt greit i rettsalen, av en arbeidsledig - "jeg trodde de var mine" - liksom! :-) 0 Siter
Soria Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Han må jo ha kost seg så lenge det varte, men man må vel være bra dum om man tror man kan slippe unna med å bruke de pengene. 0 Siter
Gjest IngenLurerDenneGutten Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Jeg ville ha betalt skatten min. 0 Siter
Jane Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Først hadde jeg nok besvimt ;-), etter det hadde jeg kontaktet aetat for å informere om feilen. Man er bra korka i huet hvis man tror at en så stor feil ikke blir oppdaget. 0 Siter
Gjest Arbeidsledig Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Jada, rettspraksis viser at man må betale tilbake, så det er ikke så mye å hente. Men jeg er enig, rentene må man kunne beholde som en belønning for at man ikke sender penga ut på vidvanke. taxi til banken, overføring til min utenlandske konto, taxi til Gardermoen også ut av landet. Skulle likt og sett den politimannen som hadde klart og finne meg... Hadde ikke venta i 10 dager heller, mere 10 minutter. 0 Siter
mrxx Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Ikke så vanskelig å vite hva man skal gjøre. Det er ikke noe annet å gjøre enn å ringe Aetat og informere om feilen. Det dummeste man gjør er jo å begynne å bruke dem. 0 Siter
SierDuDet Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Jeg kan jo forstå at mannen begynte å handle litt over stokk og stein, men han kan vel ikke for alvor ha trodd at han ville komme ut av det her med æren i behold. 0 Siter
conan Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Han var jo totalt idiot- 33 mill er nok til å bli kjeltring! Disse pengene burde skippes asap ut av landet, ha en touch and go innom flere banker i Sveits, Luxemburg, Beliga og Jersey, før de til sist havnet i et av verdens lukkede skatteparadiser. Deretter var det bare å skynde seg på første fly ut av landet og aldri vende nesen hjem. 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Jeg er desverre alt for ordentlig av meg...*sukk* Derfor; Hadde ringt Aetat og fortalt om blemmen. 0 Siter
conan Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Jeg er desverre alt for ordentlig av meg...*sukk* Derfor; Hadde ringt Aetat og fortalt om blemmen. Jeg er også ordentlig av meg, men 33 mill ville nok gjordt meg ganske uskikkelig! 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Jeg er også ordentlig av meg, men 33 mill ville nok gjordt meg ganske uskikkelig! :-) Joda, det går an å leke med tanken, men.... Hmmm...kanskje jeg burde forbanne mine foreldre, og de verdier, holdninger og oppdragelse de formidlet...? Kanskje det rett og slett hadde vært mer festlig å være hvitsnippforbryter? Selv en dårlig hvitsnippforbryter kan jo ha det bra - se bare på Øye, han har trolig opplevd mer moro enn jeg har. Gud veit hvor han er nå forresten, ingen har vel sett'n etter at han "utvandret" når temperaturen ble for høy og konkursbegjæringene tårnet seg opp... 0 Siter
fresja Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Det neste blir vel at han får 20 mill. igjen på skatten.... Jeg hadde latt pengene stå noen dager på kontoen min, i håp om litt renter. 0 Siter
mAd Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 jeg skulle iallefall printa ut kontooversikten. utover det vet jeg ikke. kanskje fått et mindre hjerteinfarkt etter å ha sjekka kontoen i håp om at kanskje hadde noen hundrelapper igjen 0 Siter
Anki Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 hadde dødd av hjerteatakk om det plutselig stod 33 mill på kontoen, tror jeg hehe - han må jo være rimelig dum som trodde at han ikke måtte betale de tilbake da Men - kunne jo vært ålreit å få rentene av de pengene da Må jo bli litt det også. Hmm..får man rentene i en sånn sak, tro? Noen som vet? 0 Siter
Hawkwind Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Jeg ville kontaktet de pengene kom fra, sagt at jeg trodde jeg hadde oppdaget en feil - og bedt om 10 prosent "finnerlønn". 0 Siter
soleil Skrevet 8. mai 2003 Skrevet 8. mai 2003 Jeg ville kontaktet de pengene kom fra, sagt at jeg trodde jeg hadde oppdaget en feil - og bedt om 10 prosent "finnerlønn". Den var litt smart 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Skrevet 8. mai 2003 hadde dødd av hjerteatakk om det plutselig stod 33 mill på kontoen, tror jeg hehe - han må jo være rimelig dum som trodde at han ikke måtte betale de tilbake da Men - kunne jo vært ålreit å få rentene av de pengene da Må jo bli litt det også. Hmm..får man rentene i en sånn sak, tro? Noen som vet? Finnerlønn 10% ? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.