Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei og takk for tipset!!!

Kanskje de har det på Gardermoen også???

Håper dere hører noe snart nedtelling :-)

*lurer på om jeg hilste på deg for 2,5 år siden på julemessen til Oslo og Akershus lokalforening. Da fortalte du at dere hadde vært i Colombia på ferie, og lurte på hvor i Colombia vår lille engel kom fra, jeg fortalte (Bucaramanga) og du sa at dere hadde vært i nærheten!!!*

Lykke til fremmover uansett, dere venter sikkert kjempe spent....

Hilsen en som endelig er ferdigventet :-)

nedtelling

Hei og takk for tipset!!!

Kanskje de har det på Gardermoen også???

Håper dere hører noe snart nedtelling :-)

*lurer på om jeg hilste på deg for 2,5 år siden på julemessen til Oslo og Akershus lokalforening. Da fortalte du at dere hadde vært i Colombia på ferie, og lurte på hvor i Colombia vår lille engel kom fra, jeg fortalte (Bucaramanga) og du sa at dere hadde vært i nærheten!!!*

Lykke til fremmover uansett, dere venter sikkert kjempe spent....

Hilsen en som endelig er ferdigventet :-)

Hei Wibecke

Jeg vet ikke om det er å få tak i der, kanskje,. men spør også på apoteket!

Joda, vi venter nå og håper å få beskjed om å oppdatere politiattestene om ikke så mange dagene :-)

Jeg har vært på 2 julemesser, i 2001 og 2002. :-) Husker jeg så ei jente som var veldig lik din så kanskje vi har hilst!? Husker ikke helt, men kanskje neste julemesse. Da har vi også med vårt barn!

Når reiser dere???

Hei Wibecke

Jeg vet ikke om det er å få tak i der, kanskje,. men spør også på apoteket!

Joda, vi venter nå og håper å få beskjed om å oppdatere politiattestene om ikke så mange dagene :-)

Jeg har vært på 2 julemesser, i 2001 og 2002. :-) Husker jeg så ei jente som var veldig lik din så kanskje vi har hilst!? Husker ikke helt, men kanskje neste julemesse. Da har vi også med vårt barn!

Når reiser dere???

Vi reiser på søndag...

Ja, det var vel i 2001, jeg snakket med "deg" som hadde vært på ferie der.

Vi var der ikke i 2000 når vi akkurat hadde kommet hjem med henne!!!

JA, håper beskjeden er rett rundt hjørnet, kan jo være at dere ikke får den beskjeden, i og med at papirene deres ikke er gått ut på dato. Sånn var det for oss sist :-)

Lykke til i allefall :-)

Vet det ikke sikkert, men jeg er skeptisk til om dette virker. Når flyet går opp minker trykket på utsiden. Da får du overtrykk inne i hodet, det gjelder både ører og bihuler. En perfekt propp ville kanskje redusere bøyingen av trommehinna, emn trykke inne i hodet ville fortsatt være der. Tar du ut proppa mens du er i lufta ville det kune gjøre meget ondt, da du får hele trykkøkningen over trommehinna på under 1 sek!

Etterhvert vil trykket utligne seg (det er derfor det gjør ondt på nytt når du går ned igjen).

Det beste du kan gjøre er å hjelpe til med en rask utligning. Det kan du gjøre ved å rense nesen skikkelig, nesedråper eller enda bedre en skikkelig nese skylling med "nesehorn". Tyggegummi er fint til å få beveget kjeven noe som hjelper på med utligningen.

På vei ned kan du holde for nesen og blåse til du får dott i ørene. Ikke gjør det på vei opp! På vei opp kan du forsøke å gjespe.

Jeg har selv forsøkt vanlige ørepropper i helikopter og jeg fikk da dott i øret.

Jeg ville ikke tatt sjansen på å putte noe i øret. Sjekk evt. med en ørelege.

nedtelling

Vet det ikke sikkert, men jeg er skeptisk til om dette virker. Når flyet går opp minker trykket på utsiden. Da får du overtrykk inne i hodet, det gjelder både ører og bihuler. En perfekt propp ville kanskje redusere bøyingen av trommehinna, emn trykke inne i hodet ville fortsatt være der. Tar du ut proppa mens du er i lufta ville det kune gjøre meget ondt, da du får hele trykkøkningen over trommehinna på under 1 sek!

Etterhvert vil trykket utligne seg (det er derfor det gjør ondt på nytt når du går ned igjen).

Det beste du kan gjøre er å hjelpe til med en rask utligning. Det kan du gjøre ved å rense nesen skikkelig, nesedråper eller enda bedre en skikkelig nese skylling med "nesehorn". Tyggegummi er fint til å få beveget kjeven noe som hjelper på med utligningen.

På vei ned kan du holde for nesen og blåse til du får dott i ørene. Ikke gjør det på vei opp! På vei opp kan du forsøke å gjespe.

Jeg har selv forsøkt vanlige ørepropper i helikopter og jeg fikk da dott i øret.

Jeg ville ikke tatt sjansen på å putte noe i øret. Sjekk evt. med en ørelege.

Hei laurits

Dette produktet er anbefalt av leger, og er et amerikansk produkt. Det er ingen vanlig ørepropp. Vet ikke hvordan jeg best kan beskrive dette, men det finnes et redskap å bruke når wc er tett.- med "trekkspillfront! og probbene har en kanal hvor luft komme inn og ut!

Disse på Nomaden selger mye av det og de har prøvd det selv så jeg har tro på det-

Nå vet vi ikke jo alderen på vår sønn eller datter ennå, men proppene er for 1 år og oppover..

Jeg kjenner til dette med utligning, gjesping og tyggegummi (kanskje ikke så lurt å gi til en på 1-2 år)

Et annet tips er tåteflaske slik at ungen drikker på vei opp og med. Dette hjelper..

Jeg kommer tilbake etter turen og sier om det fungerte eller ikke. Anyway- kostet bare kr. 89,-

:-)

.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...