Gå til innhold

samværs nekt

Anbefalte innlegg

Gjest Mor selv.

Min samboer har en datter på 2 år som han nu er blitt nektet samvær med.

Jeg har to hunder og barnet er allergisk. Når min samboer har jenta si så drar han til moren som bor ett stykke unna. Der tilbringer de helgen for at jenta ikke skal komme i kontakt med mine hunder.Jeg er med noen ganger slik at vi alle kan være i lag.

Moren og min samboer har dårlig dialog og har vannskelig med å sammarbeide.

Da min samboer skulle hente datteren sist kalte hun ha Psykopat etter at hun ikke fikk lov å gå inni bilen for å si hade til barnet.. Hun hadde da sakt hade masse ganger på trappen.Min samboer levnet da ungen og sa at slik beskyldinger godtar han ikke.

Han ville da ta kontakt med meklings rådet for å få en løsning på dette slik at han slipper slike beskyldninger. Men før han kommer så langt sender hun en melding på at han får ikke ha barnet pga av allergien. Noe hun bruker fordi hun ikke har noe annet på han. Han er en utrolig flink far . Anntagelig blir det rettsak ..noen råd her på hvordan løse slike ting?

Jeg har hatt en fin dialog med moren hele tiden men etter at hun bruker mine hunder som en unskylding har jeg ikke noe til overs for henne mer.

Vi har virkelig gjort alt for at jenta ikke skal komme i kontakt med mine hunder. Jeg har også kontaktet en homeopat som sier en behandling for dyrehårsallergi kunne så absolutt vært en løsning men moren er ikke intresert i noen slike løsninger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104058-samv%C3%A6rs-nekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest annen med samvær

Hvis jeg forstår deg rett så kjørte han fra barnet (som han egentlig skulle ha samvær med) fordi barnets mor ikke oppførte seg slik han ønsket.

Synes samboeren din har oppført seg utrolig umodent da, med å la konflikter mellom foreldrene gå utover det lille barnet. Hvordan tror du et uskyldig barn oppfatter en slik situasjon.

Tåpelig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104058-samv%C3%A6rs-nekt/#findComment-601078
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Leit at hundene dine skal bli brukt som et argument for at far ikke skal få ha datteren på besøk. Tror at det er andre problemer som er den egentlige årsaken, men allergi er et stuerent argument for å nekte samvær. Har ikke noen råd å gi deg, dessverre, men legger til at jeg valgte hunden min framfor helgepappan jeg var sammen med. Jeg orket ikke å så å si desinfisere hele huset og sette vekk bikkja annenhver helg fordi en unge kanskje kom på besøk. Når mora fant det for godt så byttet hun helg på fredag ettermiddag da han skulle hente ungen, og jeg måtte igang med samma reingjøringa neste helg igjen. Å gjøre reint for at en allergisk unge skal ha det bra er ikke det samme som helgevask.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104058-samv%C3%A6rs-nekt/#findComment-601192
Del på andre sider

Gjest mor selv

Hvis jeg forstår deg rett så kjørte han fra barnet (som han egentlig skulle ha samvær med) fordi barnets mor ikke oppførte seg slik han ønsket.

Synes samboeren din har oppført seg utrolig umodent da, med å la konflikter mellom foreldrene gå utover det lille barnet. Hvordan tror du et uskyldig barn oppfatter en slik situasjon.

Tåpelig!

ja han kjørte fra barnet som ikke var noe særlig sjakk trekk men gjort er gjort.

Det er ikke grunnlag for å nekte samvær pga av en gangs hendelse. Er det grunnlag for å kalle en person psykopat fordi dama ikke får komme in i bilen???

Kan si så mye at hun sverter han i bygda på det groveste , masse usannheter så jeg skjønner han har problemer med å ha dialog med moren til barnet

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104058-samv%C3%A6rs-nekt/#findComment-601348
Del på andre sider

Gjest mor selv

ja han kjørte fra barnet som ikke var noe særlig sjakk trekk men gjort er gjort.

Det er ikke grunnlag for å nekte samvær pga av en gangs hendelse. Er det grunnlag for å kalle en person psykopat fordi dama ikke får komme in i bilen???

Kan si så mye at hun sverter han i bygda på det groveste , masse usannheter så jeg skjønner han har problemer med å ha dialog med moren til barnet

leste du hva det andre jeg skrev? eller hengte du deg oppi det ene? Jeg har vært nøytral til dem begge og har forståelse for exen hannes i og med at jeg er mor selv og vet hvordan det er og hvordan ting kan føles.

Men jeg forstår han også

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104058-samv%C3%A6rs-nekt/#findComment-601377
Del på andre sider

Gjest ikkeundertegnet

leste du hva det andre jeg skrev? eller hengte du deg oppi det ene? Jeg har vært nøytral til dem begge og har forståelse for exen hannes i og med at jeg er mor selv og vet hvordan det er og hvordan ting kan føles.

Men jeg forstår han også

Dette er en vanskelig situasjon for alle parter.

Det er tydelig at denne mamman bærer nag til din samboer av mere enn denne ene grunnen. Og så oppfører han seg barnslig også.

Huff og huff og stakkars unge. Foreldre som går hver sin vei og har felles barn og i tillegg kriger.

Hva gjør at vi forandrer oss slik og ikke evner å se at uansett hva dette bruddet skyldes, så står det et uskyldig barn i midten her.

Dette barna skal ikke lide for foreldrenes dumheter og manglende evne til å oppføre seg voksent.

Og hvis du har tenkt til å satse på denne mannen - så er vel datteren en naturlig del av livet hans. Det er jo ganske uholdbart i lengden at dere skal reise til hans mor for å være sammen med barnet pga hundene dine.

Du har du valgt en samboer med barn som har dyreallergi, Da er det naturlig å tenke at for at man skal ha et godt samliv, hvor han også kan tilby datteren sitt hjem, så må kanskje hundene vike.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104058-samv%C3%A6rs-nekt/#findComment-601444
Del på andre sider

Annonse

Gjest mor selv

Dette er en vanskelig situasjon for alle parter.

Det er tydelig at denne mamman bærer nag til din samboer av mere enn denne ene grunnen. Og så oppfører han seg barnslig også.

Huff og huff og stakkars unge. Foreldre som går hver sin vei og har felles barn og i tillegg kriger.

Hva gjør at vi forandrer oss slik og ikke evner å se at uansett hva dette bruddet skyldes, så står det et uskyldig barn i midten her.

Dette barna skal ikke lide for foreldrenes dumheter og manglende evne til å oppføre seg voksent.

Og hvis du har tenkt til å satse på denne mannen - så er vel datteren en naturlig del av livet hans. Det er jo ganske uholdbart i lengden at dere skal reise til hans mor for å være sammen med barnet pga hundene dine.

Du har du valgt en samboer med barn som har dyreallergi, Da er det naturlig å tenke at for at man skal ha et godt samliv, hvor han også kan tilby datteren sitt hjem, så må kanskje hundene vike.

Ja det har vi snakket om i begynnelsen men det er ikke noe problem å reise til moren hannes med barnet også finnes det behandling for dyrehårsallergi som først kan prøves før man vurderer noe anet. Men her vil alså ikke moren at datteren skal bli bra fordi hun vil gjøre det vannskelig for oss, enda datteren ikke er i kontakt med hundene mine.

Jeg driver med hunder seriøst, snart hundepensjonat så man kan si dette blir min jobb så saken er litt vannskelig men vi har satte det slik at vi holder barnet unna hundene så den skulle være grei.

Samværet har fungert helt til skikkanerngen fra moren begynte og han ikke tok med seg barnet. Jeg hadda da snakket med moren mange gangen og hun hadde ikke problemer med at jeg har hundene og hun forsto da at hennes datter ikke var i kontakt med dem og jeg følte vi hadde en god dialog. Så nu bruker hun bare hundene som en unskyldning fordi hun vet så godt at barnet ikke er i lag med hundene .Så det er barnet som får lide mest her.Barnet får ikke være med sin far.

Syntes begge to kan være litt umodne på dette punktet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104058-samv%C3%A6rs-nekt/#findComment-601468
Del på andre sider

Gjest ikkeundertegnet

Ja det har vi snakket om i begynnelsen men det er ikke noe problem å reise til moren hannes med barnet også finnes det behandling for dyrehårsallergi som først kan prøves før man vurderer noe anet. Men her vil alså ikke moren at datteren skal bli bra fordi hun vil gjøre det vannskelig for oss, enda datteren ikke er i kontakt med hundene mine.

Jeg driver med hunder seriøst, snart hundepensjonat så man kan si dette blir min jobb så saken er litt vannskelig men vi har satte det slik at vi holder barnet unna hundene så den skulle være grei.

Samværet har fungert helt til skikkanerngen fra moren begynte og han ikke tok med seg barnet. Jeg hadda da snakket med moren mange gangen og hun hadde ikke problemer med at jeg har hundene og hun forsto da at hennes datter ikke var i kontakt med dem og jeg følte vi hadde en god dialog. Så nu bruker hun bare hundene som en unskyldning fordi hun vet så godt at barnet ikke er i lag med hundene .Så det er barnet som får lide mest her.Barnet får ikke være med sin far.

Syntes begge to kan være litt umodne på dette punktet.

Hei igjen :)

Jeg er enig i at begge virker umodne og slik blir det ofte i en sånn situasjon. Dessverre går det i dette tilfellet ut over et uskyldig barn.

Vel, man kan jo håpe at begge parter innser at hovedoppgaven deres til tross for bruddet er å ta vare på et felles barn på best mulig måte.

Ting har heldigvis en tendens til å løse seg før eller senere. I dette tilfellet håper jeg på før.....pga barnet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104058-samv%C3%A6rs-nekt/#findComment-601542
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...