Gjest Lei meg på hans vegne Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Hm. Min sønn er nå 6 år og i den forbindelse skal de ha overnatting med "skolegruppa" som avslutning i barnehagen. Alle gleder seg vilt og det er masse prat om dette, bortsett fra min sønn som tisser om natta. Vi vet at dette er hormonelt og han bruker minirin nesespray som hjelper til en viss grad. Dvs. i stedet for å tisse hver natt, tisser han med medisin gjennomsnittlig hver 4/5 natt. Det går litt i perioder. Da jeg i dag fortalte han at jeg hadde fått lapp med hjem med info om overnattingen (om 2 uker), ble han helt hysterisk og nektet å dra. Vi har hatt en laang prat med gråting og trøsting og kom til slutt frem til at vi måtte finne på noe som skulle få han til å glede seg og ikke grue seg til denne natten. Det verste for han er selvsagt ikke det å bli våt, men om de andre ungene skulle oppdage det, eller oppdage at han må ha "spray". (Sier han selv). Jeg har sagt til han at jeg har pratet med de voksne om det og at han ikke må være redd for å snakke med de. Jeg har fortalt han om forhåndsregler vi kan ta, men han sier at det KAN jo skje allikevel, noe han har rett i. Jeg har sagt at vi kan få de voksne til å gi han spray på do så ingen ser det, eller skifte på sengen så ingen ser det HVIS det skulle skje. Han har gått i samme barnehagen i 4 år og jeg føler at de har et fint og nært forhold ansatte/barn i mellom. Jeg har prøvd å si at det er veldig vanlig at barn tisser litt om natta og at det sikkert er fler i barnehagen som gjør det. Han tror det bare er de små som ikke har sluttet med bleie som gjør dette og nekter å tro at noen av de store gjør det også. Så hjelp meg med et klassisk problem om dere kan, slik at han også kan glede seg over denne turern! De skal grille, lese eventyr, se video, leke og ha overraskelser. Det er lenge siden jeg har sett han så lei seg for noe som i dag, for dette er visst hovedtemaet i barnehagen om dagen... så tør han ikke utfolde seg og glede seg som de andre og hele ventetiden blir for han et mareritt. Dette er tydeligvis også hovedgrunnen til at han aldri har vært å overtale til å overnatte hos kamerater eller andre heller. Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104144-f%C3%B8rste-overnatting-borte-og-nattv%C3%A6ting/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
terningkast6 Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Huff dette kjenner jeg igjen. Min sønn hadde også problemet, han prøvde Minirin både som spray og tabletter uten effekt. Det vi gjorde var at jeg snakket med en lærer og forklarte problemet. Vi avtalte at hun diskret skulle hjelpe han å pakke sammen soveposen om morgenen hvis det var blitt vått (og det var det!). Så hadde han ren truse og t-skjorte liggende ved siden av soveposen. Så når han våknet om morgenen kunne han skifte inni soveposen. Litt styr var det jo, men det var den beste løsningen. Selvfølgelig bør han jo heller ikke drikke så mye på kvelden, og tømme blæra før han sovner. De bør jo også tenke litt på hvor de plasserer barna slik at de ikke ligger midt i synet på alle de andre, men kanskje på siden eller noe slikt. Han grudde seg også, ville ikke dra, men når han da kom hjem og fortalte om en kjempefin tur var alt OK igjen. Lykke til, det går helt sikkert bra. Spesielt siden han kan bruke Minirin med effekt. Kanskje hjelper det med dobbel dose for å være sikker på at den virker akkurat den natta? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104144-f%C3%B8rste-overnatting-borte-og-nattv%C3%A6ting/#findComment-601740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gust Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Har ofte undret meg på hvorfor lærere og folk i barnehage ikke snakker om slike ting generellt.Det må da finnes bøker o.l.som passer for de små ,som forteller om hvordan en sengevæter har det,og at det er mange av dem,og at det er en ting dem ikke kan noe for. Jeg har en brosjyre som heter røde øyne ,våte laken og den sier noe om hverdagen til barna. Lykke til Og GOD TUR. Håper den blir velykket. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104144-f%C3%B8rste-overnatting-borte-og-nattv%C3%A6ting/#findComment-608073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.