Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sliter endel med tanker om hvordan jeg skal komme videre, og bli frisk. Det er jo det som er målet, men vet ikke om jeg klarer å oppnå det, og blir ganske motløs ved tanken på at det aldri skal lykkes meg. Jeg tenker både når det gjelder fysisk og psykisk helse, fordi det står dårlig til med begge deler.

Jeg husker en tid, som jeg hadde det ganske bra, og var ganske fornøyd med meg selv og mitt, men det er mange, mange år siden nå. Da kunne jeg isolere meg, og drive med mitt eget, og trives veldig bra i mitt eget selskap.

Så jeg ønsker på en måte å kunne finne tilbake til det. Men også å kunne være sosial. Nå er jeg bare oppgitt, sorgtung og sliten for det meste av tiden.

Sliter med en sorg som spiser meg opp innvendig, jeg ønsker så intenst å holde barnet mitt på fanget, men vet jo at det ikke går. Og lurer på om denne følelsen vil være med meg hele resten av livet mitt, at det aldri vil bli noe bedre. Man glemmer ikke, selv om jeg aldri opplevde å holde det levende i armene mine.

Og jeg vet ikke om jeg tør å bli gravid igjen, heller, fordi jeg er så syk som jeg er for tiden. Vet ikke om jeg vil klare å bære fram et barn, så lite tess som jeg er. Og om jeg klarer det, hva så med alt det andre, ting som jeg må klare for at barnet skal ha det bra.

Vil jeg kunne klare å bli en god mor, selv om jeg har den lidelsen som jeg har, det er slike tanker jeg sliter med. Vet at mannen min blir en fantastisk god far. Så barnet vil uansett få det bra, men jeg ønsker å kunne fungere bedre, jeg også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104266-hvordan-komme-videre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har jo lest en del av innleggene dine, selv om jeg skriver lite her på forumet selv.

Jeg tror ikke dette er riktig tidspunkt for deg å få ett barn til. Jeg mener ikke at man ikke bør få barn hvis man har psykiske problemer, men at man seriøst må vurdere situasjonen man er i. Dersom man ikke føler at man fikser litt eget liv, hvorfor da påta seg ansvaret for ett annet menneske?

Jeg har ikke barn selv enda, og har bestemt meg for at jeg må bli en god del friskere selv før jeg i det hele tatt vurderer det. Det er delvis fordi jeg føler at jeg må greie å vise omsorg for meg selv først, og delvis fordi barn trenger stabile og trygge foreldre.

På meg virker det som om du trenger å konsentrere deg om deg selv en god stund framover, og når man greier det kan man vurdere om man vil ha flere barn. Det samme gjelder for meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104266-hvordan-komme-videre/#findComment-603543
Del på andre sider

Hei!

Jeg har jo lest en del av innleggene dine, selv om jeg skriver lite her på forumet selv.

Jeg tror ikke dette er riktig tidspunkt for deg å få ett barn til. Jeg mener ikke at man ikke bør få barn hvis man har psykiske problemer, men at man seriøst må vurdere situasjonen man er i. Dersom man ikke føler at man fikser litt eget liv, hvorfor da påta seg ansvaret for ett annet menneske?

Jeg har ikke barn selv enda, og har bestemt meg for at jeg må bli en god del friskere selv før jeg i det hele tatt vurderer det. Det er delvis fordi jeg føler at jeg må greie å vise omsorg for meg selv først, og delvis fordi barn trenger stabile og trygge foreldre.

På meg virker det som om du trenger å konsentrere deg om deg selv en god stund framover, og når man greier det kan man vurdere om man vil ha flere barn. Det samme gjelder for meg.

Jeg har heller ingen barn enda (ikke levende ihvertfall). Men har jo lyst på barn. Den sykdommen jeg har, er kronisk, så av den så vil jeg ikke noensinne bli bedre. Men depresjonen jeg er inne i, har jeg god tro på å riste av meg. Er bare redd for at tiden skal renne fra meg, og at jeg ikke skal bli i stand til å få noen barn overhodet.

Jeg driver også å tenker på, om jeg overhodet bør få barn, arvelighet av det jeg har osv. og uansett så vet jeg at det ikke er noe bra tidspunkt akkurat nå. Det var ikke det det var spørsmål om. Mere om jeg overhodet skulle tenke på det, med min sykdom og mine begrensninger, som ikke vil forsvinne selv om jeg klarer å gjøre noe med angst og depresjon som jeg også har.

Psykologen min sier at hun ser ingen hindringer for at jeg skal kunne få barn, og at det skal kunne gå bra for barnet jeg får, men selv så ser jeg endel hindringer. Men så er det mannen min også. Har jeg rett til å hindre ham i å "få" barn? Han vil jo bli en fantastisk far. Og vi har jo snakket endel om hvordan ting kan løses praktisk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104266-hvordan-komme-videre/#findComment-603646
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...