Gå til innhold

Adopsjon og tro

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai

Hei,

Resten av befolkningen er altså ikke tilbakestående, ChiengMai. Vi behøver ikke "bo" på barnehjem for å forstå de etiske problemstillingene med organisasjoner som insisterer at adoptivforeldre skal ha samme livssyn som eierene av barnehjemmet, mer enn man behøver å være adoptert for å forstå at et firma som ikke vil ansette adopterte er umoralsk (og det som verre er).

Vær vennlig å forholde deg til argumentene, istedet for dette personlige dillet.

Med vennlig hilsen

Ut fra dette innlegget tror jeg trygt man kan slå fast at jeg har rett, du aner ikke hva jeg mente med innlegget mitt.

EOD

Fortsetter under...

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

39

• sarepta

6

• Logitechmusa

6

• Mamta

3

Mest aktive i denne tråden

Logitechmusa

Hvis du skal sitere meg, så gjør det korrekt.

Jeg spurte deg om du insinuerte. Du forfalsker mine innlegg ved å påstå at jeg skrev at du insinuerte. Det gjorde jeg ALDRI.

Den slags løgn bør du holde deg for god til.

Med vennlig hilsen

Jeg skal ta dette innlegget på alvor når du har vist meg hvor jeg skriver at ikke-kristne ikke bør få adoptere.

Du er faen hakke meg ikke god! DU skriver dette innlegget etter å ha sitert og diskutert ut fra andres HALVE setninger! Må si det gir deg tungde. Ja ja.

Jeg siterte en del av en setning for å vise hva jeg besvarte. (Altså, HVOR i innlegget.)

Og det er klart at det er en del av en setning - noe jeg ikke har forsøkt å legge skjul på. (hvorfor skulle jeg det?)

===

Det er helt forskjellig fra å ta et spørsmål, og påstå at det var min påstand.

Med vennlig hilsen

Annonse

Ut fra dette innlegget tror jeg trygt man kan slå fast at jeg har rett, du aner ikke hva jeg mente med innlegget mitt.

EOD

Utifra det du skriver, ser man at du ikke klarer å fremsette argumenter, men ser på deg selv som en slags forvalter av sannheten.

Beklager, ChiengMai - men du får bli vant med at andre enn deg kan uttale seg om etiske problemstillinger, selv om du ikke liker dem.

Med vennlig hilsen

Utifra det du skriver, ser man at du ikke klarer å fremsette argumenter, men ser på deg selv som en slags forvalter av sannheten.

Beklager, ChiengMai - men du får bli vant med at andre enn deg kan uttale seg om etiske problemstillinger, selv om du ikke liker dem.

Med vennlig hilsen

"Utifra det du skriver, ser man at du ikke klarer å fremsette argumenter, men ser på deg selv som en slags

forvalter av sannheten."

*hark-host*

:-)

*host-host*

**Hvor** står det der at du sier at "ikke-kristne ikke bør få adoptere"?

Vær vennlig å les det jeg skriver, så unngår du slike misforståelser!

Imellomtiden er du selvsagt velkommen til å besvare spørsmålet! :-)

Med vennlig hilsen

"Utifra det du skriver, ser man at du ikke klarer å fremsette argumenter, men ser på deg selv som en slags

forvalter av sannheten."

*hark-host*

*host-host*

*banker på ryggen*

Det er selvsagt ikke bare de som adopterer som har rett til å uttale seg om etiske spørsmål rundt adopsjon.

Mine argumenter blir ikke (u)gyldigere om jeg hadde adoptert 5 barn selv. Det er argumentene som er viktige, ikke personen som fremsetter dem.

Med vennlig hilsen

Gjest '!-o-!'

Med vennlig hilsen

Låner litt fra CM:

Mens du bodde i Brasil og Sør-Afrika, mens du var på en av dine mange turer i Thailand eller Peru, hvor mange ganger har du sett hvordan en organisasjon som formidler adopsjon arbeider?

Hva vet du om adopsjon, altså ut over det du forfekter som manglende etikk? Syns CM prøver å være nyansert, du maler på ditt.

Annonse

Låner litt fra CM:

Mens du bodde i Brasil og Sør-Afrika, mens du var på en av dine mange turer i Thailand eller Peru, hvor mange ganger har du sett hvordan en organisasjon som formidler adopsjon arbeider?

Hva vet du om adopsjon, altså ut over det du forfekter som manglende etikk? Syns CM prøver å være nyansert, du maler på ditt.

Låner litt fra meg selv:

"Nøyaktig hvor har" *jeg* påstått at "Logitechmusa [har]skrevet at ikke-kristne ikke burde få adoptere?"

Les det jeg skriver! :-)

Med vennlig hilsen

Gjest '!-o-!'

Låner litt fra meg selv:

"Nøyaktig hvor har" *jeg* påstått at "Logitechmusa [har]skrevet at ikke-kristne ikke burde få adoptere?"

Les det jeg skriver! :-)

Med vennlig hilsen

"Les det jeg skriver!"

Det er faktisk vanlig i diskusjoner å gjenta ting man har sagt hvis det er nødvendig. Vet jo fra før at du aldri gjør det, men bruker setninga over.

Når du så vidt ofte får sspørsmål, så betyr det vel at folk ikke har oppfattet hva du mener. Ergo er det på sin plass med utdyping.

"Les det jeg skriver!"

Det er faktisk vanlig i diskusjoner å gjenta ting man har sagt hvis det er nødvendig. Vet jo fra før at du aldri gjør det, men bruker setninga over.

Når du så vidt ofte får sspørsmål, så betyr det vel at folk ikke har oppfattet hva du mener. Ergo er det på sin plass med utdyping.

Vi tar det én gang til:

Med vennlig hilsen

Takk for oppdateringen, sarepta! Når du sier det, så har jeg hørt/ lest om "guardian and ward's act" tidligere og at det er denne vi ikke - hinduer kan "adoptere" under, dvs. adoptere barnet hjemme i Norge.

Jeg har faktisk også lest en artikkel i Indiaexpress.com fra oktober 1999 om at kristne nå også har muligheten til å adoptere. I Bombay High Court ble følgende slått fast: "The fundamental right to life of an orphaned child includes a right to be adopted by parents, to have a home, name and nationality and it is an enforceable right, justiciable in civil courts"

Jeg siterer videre hvordan dette kan foregå: "While doing so, the Bombay High Court has also held that couples or parents who have been made guardians under the Guardianship and Wards Act, 1860, can move for adoption of their wards after a tw year period. Following which, a court would have the powers to allow them to adopt the children, provided certain provisions have been met with."

Jeg forsøkte å finne den igjen på nettet, men det lyktes ikke, så hvis du er interessert i å lese hele, kan jeg scanne den og maile til deg.

Ellers er det nok også min opplevelse når jeg møter indere eller andre asiater, som oftest er svært religiøse, at vi lett kan finne forståelse hos hverandre, i motsetning til når disse møter ikke - troende her i Norge og Vesten.

Dette ble vel forsåvidt langt utenfor tema, men jeg syntes det var så interessant at jeg ble litt revet med...

;-)

Takk skal du ha, mamta, for en intressant oppdatering! Ha er fortsatt fin søndagskveld!

Gjest ikke nå nei

EOD

Jeg tror faktisk du har rett, Sør har ikke skjønt at du prøver å nyansere dette med adopsjon. Stå på, du har gjort et godt forsøk selv om det ikke ser ut til å hjelpe.

Tja, la oss bruke din teknikk:

"Logitech skrev, i et innlegg om å nekte ikke-kristne å adoptere"

Nettopp.

Bemerk ordene "innlegg om".

Innlegget handlet OM "å nekte ikke-kristne å adoptere".

Igjen, bemerk ordet "om".

Er det behov for ytterligere lesehjelp? ;-)

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...