Gå til innhold

Føler at jeg har pustevansker i halsen, psykisk reaksjon?

Anbefalte innlegg

Oki, har brukt søke funskjonen her litt før jeg skriver dette innlegget og jeg skjønner at angst/depresjoner kan fremskaffe pustevansker. jeg har lest også at det med å føle at man ikke får nok pust, må dra langt ned osv osv.

Akkurat nå foreksempel føler jeg meg helt Okai, men det virker som noe i halsen er hovna opp så det er vanskelig å puste, men jeg får nok oxygen, og jeg har ikke vondt ved svelg heller, så det er ikke halsvondt.

Så jeg lurer litt på , kan dette være en psykisk reaksjon? Tiltross for at jeg føler meg helt fin nå?

Har hatt dette et par ganger før også denne uken, fikk dette i dag under en spinning time(7 timer siden) og det vedvarer fremdeles.

Er det noen andre som har hatt det slik?

Fortsetter under...

Nei, har ikke hatt det akkurat slik, men det høres ut som om det kan være hyperventilering. Har du prøvd yoga, eller avslapningsøvelser? Kan du sikkert spørre behandler/psykolog om. Eller legen din. Det finnes cd-er i salg, med avslapningsøvelser på, som kan hjelpe deg når du har det sånn.

Nei, har ikke hatt det akkurat slik, men det høres ut som om det kan være hyperventilering. Har du prøvd yoga, eller avslapningsøvelser? Kan du sikkert spørre behandler/psykolog om. Eller legen din. Det finnes cd-er i salg, med avslapningsøvelser på, som kan hjelpe deg når du har det sånn.

Det som er rart. Jeg føler meg helt rooolig og puster helt normalt.. Om jeg holder pusten er fremdeles den følelsen der.. Jeg er helt rolig i kroppen nå, but its still there :-)

Gjennomgikk en psyk. test en gang, der jeg måtte svare på x antall spørsmål (veldig mange). Og et av de spørsmålene angikk et fenomen som gikk på å ha klump i halsen. Her er et svar på dette:

http://www.doktoronline.no/pub/qa/400135.html

Gjennomgikk en psyk. test en gang, der jeg måtte svare på x antall spørsmål (veldig mange). Og et av de spørsmålene angikk et fenomen som gikk på å ha klump i halsen. Her er et svar på dette:

http://www.doktoronline.no/pub/qa/400135.html

Takk ;-)

Hvis noen skulle kjede seg i kveld så ta deg en tur hit --> http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1639569

jeg stakk akkurat en tur innom der.

Annonse

happy1365380345

Hei :)

Skulle ønske jeg kunne si nei, men svaret er ja og det er fryktelig ubehagelig.

Hos meg kjennes det som et press mot halsen på en måte, foran ved strupen. Det varierer litt om det sitter høyt eller lavt.

Har hatt det til og fra i en 5-6 uker og har vært hos øre/nese/halsspesialist seff. Løp jo fort dit, for jeg var jo vettaskremt.

Ikke akkurat det beste å få for en angstpasient med nok problemer med fokus på pust fra før :(

Hadde et virus på stemmebåndet, men han kunne ikke helt forstå at dette skulle utløse denne følelsen

Så da får vi slå oss til ro med at det er psykise årsaker som ligger bak muskulære spenninger i halsen da :)

Sånn er det bare....

Og som med alt annet rart jeg har hatt av fysiske plager sammen med angsten - så går nok også detta over....

For deg også :)

Ja dette har jeg hatt VELDIG MYE av og det er et fysisk syptom på angst.

Tusen Takk for svar alle,

jeg synes faktisk det er bedre at det er en psykisk reaksjon enn fysisk, fordi da vet jeg at jeg kan bare ignorere det :-) (ivertfall gjøre et forsøk)

Tusen Takk for svar alle,

jeg synes faktisk det er bedre at det er en psykisk reaksjon enn fysisk, fordi da vet jeg at jeg kan bare ignorere det :-) (ivertfall gjøre et forsøk)

Selv har jeg hatt så mange slags fysiske symptomer på angst, kan bare nevne noen av de:

*Stadige forkjølelser og influensa

*mageproblemer av div. art

*hodevondt og muskelspenninger,

nakkesmerter.

*Kjevespenninger

*Skjelvinger på hendene

*Tretthet (er usikker på om dette

skyldes depresjon, eller at man

utsetter seg for angstfylte ting)

Så det er helt vanlig, har jeg hørt, å ha div. fysiske symptomer.

Men man bør få utredet disse hos lege: spes. ved hodepine og ved mageproblemer, fordi det også kan skyldes andre ting.

Gjest Vilbligladigjen

Det som er rart. Jeg føler meg helt rooolig og puster helt normalt.. Om jeg holder pusten er fremdeles den følelsen der.. Jeg er helt rolig i kroppen nå, but its still there :-)

Tror benevnelsen på nervøst betinga klumpfølelse i halsen er globus, eller globus hystericus. Søk på nettet, kanskje?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...