Gå til innhold

NHD,hva med et annet forum?

Anbefalte innlegg

Gjest Tussi18

Som flere skriver om, og "klager" over, så er det blitt mye medisin-snakk den siste tiden. De fleste innlegg som blir skrevet og besvart, handler om medisinske spm. Ikke at det er uviktig, langt ifra, men hva med å starte et nytt forum på dol. hvor man kan spørre om medisinske spm? Så kunne du vært sånn svar-person der også?

Jeg vet ikke jeg, bare lufter en ide jeg hadde, som jeg synes var litt smart :)

Enig med det noen skriver, om at selv om en kan bruke søker-funksjonen, så er ikke det alltid bra nok (en får ikke nødvendigvis svar på det en lurer på).Og at derfor er det mange som spør om medisin og sånn her inne.

Hva mener du om ideen min NHD? Du har kanskje hatt samme ideen selv?

Er det kanskje for mye arbeid i å opprette et nytt forum, eller???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104468-nhdhva-med-et-annet-forum/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er ok med ett forum som i dag. Er heller ikke enig i at det bare er spørsmål om medikamenter som besvares (hvis det er det du mener). Det har vært flere diskusjoner rundt terapi generelt sett - og om hva som er mest effektiv behandling av ulike psykiske lidelser.

Gjest Tussi18

Jeg synes det er ok med ett forum som i dag. Er heller ikke enig i at det bare er spørsmål om medikamenter som besvares (hvis det er det du mener). Det har vært flere diskusjoner rundt terapi generelt sett - og om hva som er mest effektiv behandling av ulike psykiske lidelser.

Jeg mente ikke at det bare var spm. om medisin som besvares. Det jeg mente, var at til tider er det flest spm. om medisin som det svares på. Jeg mener IKKE at det er uviktig, men det er nettopp derfor jeg synes det hadde vært en god ide om dette forumet hadde blit delt i 2 liksom. Hvor en del ka bestå av spm. og svar ang. AD medisin og andre medisinske spm. Mens den andre dele kan bestå av sykdoms-/diverse spm.

Gjest Miss Saigon

Jeg tror at grunnen til at det har blitt så mange medisin spørsmål her inne er fordi at på de andre forumene på dol så må man betale for å få svar fra fagpersonell og det orker ikke folk å benytte seg av. Derfor skriver de her inne i stedet hvor NHD svarer gratis.

Jeg er enig med frosken i at et forum holder. Trenger ikke å dele psykiatriforumet noe mere opp.

Tror ikke NHD kommer til å svare på flere spørsmål uansett om det blir delt opp i to forum. Tror heller det blir færre svar på begge forumene fra NHD.

Annonse

En psykolog som også er her inne og svarer i tillegg til NHD??

Hva synes brukerne om det forslaget?

Det finnes en mulighet til å få svar fra psykolog mot betaling her - eller nærmere sagt i det som kalles "klinikk" øverst på siden. Det koster kr 300,- pr svar.

Har aldri prøvd å stille noe spørsmål der, så jeg vet ikke noe om hva slags svar som gis.

Forøvrig kunne det sikkert vært ok med flere fagpersoner her inne - men tror ikke det blir lett å få finansiert. Det var jo ganske mye "styr" for noen måneder siden med å få Rådet for psykisk helse til å fortsatt betale nhd.

Gjest ikke undertegnet

En psykolog som også er her inne og svarer i tillegg til NHD??

Hva synes brukerne om det forslaget?

Jeg synes det hadde vært nyttig. Siden fagfolk har så forskjellige oppfatninger, kunne det vært nyttig å få satt litt lys på det. Et videre perspektiv. Sett fra flere faglige ståsteder.

Det ville utvilsomt vært nyttig for oss brukerne, men jeg tvil på om du hadde fått noen fagpersoner til å samarbeide slik. Da måtte de på forhånd vite at de var noenlunde enige faglig sett, og da hadde jo hele vitsen med opplegget vært vekk.

Fagfolk liker rett og slett ikke at en trekker fagligheten deres i tvil.

Vi mista jo nesten NHD og tror neppe at noen kan stille opp i tilegg nå. Kanskje man burde lage en slags ordning at de som ønsket svar fra psyikiater kunne betale medlemskap på f.eks 200kr året? Det kunne jo være kjekkt. DOL sliter jo økonomisk hele tiden og bedre blir det ikke.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg oppfatter at diskusjonen dreier seg om tre spørsmål som jeg skal prøve å besvare:

1. Mine prioriteringer av svar.

Jeg har betalt for å svare på 14 sørsmål per uke. Tdligere var det 20.

Jeg har valgt å prioritere de spørsmål hvor jeg mener at min fagbakgrunn dårligst kan erstattes av andre brukere på DOL: medisinering og diagnoser/diagnostisering. Det betyr ikke at jeg utelukkende svarer på de, men det utgjør nok hovedtyngden. Innenfor mange andre tema er det svært mange gode svar å få fra andre brukere. Skulle gjerne nevnt navn/nick, men avstår av frykt for å glemme noen.

2. Oppdeling av forum. Det er sikkert kun et teknisk spørsmål som ikke er dyrt. Men det tilfører ingen ekstra ressurser, og jeg kan ikke se at DOL blir bedre av det alene.

3. Tilføre ekstra fagressurser som fortsatt skal være gratis for brukerne.

Det er ikke lett å skaffe sponsorer til et nettsted som dette. Flere fora har blitt nedlagt, andre er omgjort til betalingsfora. Også dette forum var i ferd med å miste fagpersonen før Rådet trådte til med en ekstrabevilgning. Foreløpig gjelder denne kun for 2003.

Legemiddelfirmaene som tradisjonelt har vært sponsorer, har fått langt dårligere vilkår i Norge. Maksimalprissystem og generika har redusert deres fortjeneste i betydelig grad. Dette har ført til betydelige oppsigelser og reduserte budsjett til markedsføring.

Om noen har en god finansieringside, blir sikkert ledelsen i DOL takknemlig for tips.

Det finne fortsatt en mulighet for gratis og garantert svar fra meg: www.gsk.no

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...