Gå til innhold

Når den tid kommer...

Anbefalte innlegg

ut mot havet

Har endelig fått papirene til underskriving, og har tenkt å levere dem personlig på mandag....

Men, altså så har jeg begynnt å tenke på alt som må ordnes før det engang blir oss som kan reise til Addis...

Dere som allerede har vært der, hva hadde dere med dere, og hvilke vaksiner må man ta?

-Kan noen vaksiner taes allerede nå eller er det nødvendig å vente til like før avreise...??? Ser at noen har med gaver til barnehjemmet osv... Hvem bør man gi gaver til? Hvordan er det å handle andre ting man trenger (til barnet) der? (og tusen andre spørsmål...:)

Regner med det blir litt reising utenom selve byen...hvilke forhåndsregler må man ta... Har lest at det er bra forhold på Amba, men har jo ikke noe å sammenligne med.

Synes jeg finner lite informasjon om Addis og Etiopia generellt...har trålet alle linker jeg har kommet over...

Noen som har bilder derfra som de vil dele med meg? Jeg er veldig interessert i all informasjon, linker osv...Kan godt tenke meg å få kontakt med andre som har etiopiabarn.

Ellers vil jeg si jeg tenker mye på dere som venter på barna deres fra Kina...Håper alt ordner seg i en superfart for dere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104480-n%C3%A5r-den-tid-kommer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei ut mot havet!

Er dere i ferd med å levere papirene til AF, er dere godkj. av BUFA?

Det er så hyggelig med flere etiopiasøkere her på dol, vi er ikke så mange.

Ser du har mange spørsmål, skal prøve å svare deg så godt jeg kan.

Dere må ta vaksiner:

Difteri, Polio, Hepatitt A og Gul feber. Sistnevnte MÅ dere ha for å komme inn i Etiopia, godkj. vaksinasjonskort må følge passet!

Jeg vil anbefale deg å starte med vaksineringen nå, slik at dere er helt ferdig når dere reiser. Hepatitt A vaksinen krever påfyll etter 1/2 til 2 år etter første sprøyte.

Vi tok våre vaksiner på Ullevål Sykehus, vaksinasjonspoliklinikken. Det er dyrt, vi betalte i underkant av 2000 kr. for to voksne! Vet prisen varierer noe. Sikkert lurt å undersøke litt.

N.d.g. gaver til barnehjemmet er det vanlig å gi smågaver. Vi hadde med bodylotion, parfyme, små såpestykker og kulepenner til de ansatte samt klær og godteri til barna på barnehjemmet.

Tror ikke du skal belage deg på å handle nødvendige ting i Addis. Bleier er fryktelig dyrt og utvalget er ikke alltid det beste. Nan og annen melkeblanding er å få kjøpt og enkelte grøtsorter.

Vi reiste lite når vi hentet vår gutt i januar -01, han var da 8 mnd. Personlig synes jeg det var best slik fordi han hadde fått livet snudd på hodet, og vi ønsket å bli kjent i rolige omgivelser (sove i samme seng om natten, etablere nye rutiner osv). Det angret vi ikke på. Men vi fartet rundt på dagtid og dro til enkelte byer i nærheten av Addis.

Det er ikke farlig å reise rundt, men forlater dere Addis og reiser ned i lavlandet må dere bl.annet ta Malariatbl., om dere trenger andre vaksiner vet jeg ikke.

Ja barna har det flott på Amba, der oser det av kjærlighet til barna!

N.d.g. litteratur om Etiopia så kan du kjøpe reisehåndbøker. Vi har noen flotte bøker men de kjøpte vi der nede. Bor du i nærheten av Oslo kan du se bøker og bilder!

Du kan gjerne ta kontakt med meg på: [email protected]

Lykke til videre!

Hilsen fra en familie som venter på reisedato for å hente lillebror på 5 mnd.,

ut mot havet

Hei ut mot havet!

Er dere i ferd med å levere papirene til AF, er dere godkj. av BUFA?

Det er så hyggelig med flere etiopiasøkere her på dol, vi er ikke så mange.

Ser du har mange spørsmål, skal prøve å svare deg så godt jeg kan.

Dere må ta vaksiner:

Difteri, Polio, Hepatitt A og Gul feber. Sistnevnte MÅ dere ha for å komme inn i Etiopia, godkj. vaksinasjonskort må følge passet!

Jeg vil anbefale deg å starte med vaksineringen nå, slik at dere er helt ferdig når dere reiser. Hepatitt A vaksinen krever påfyll etter 1/2 til 2 år etter første sprøyte.

Vi tok våre vaksiner på Ullevål Sykehus, vaksinasjonspoliklinikken. Det er dyrt, vi betalte i underkant av 2000 kr. for to voksne! Vet prisen varierer noe. Sikkert lurt å undersøke litt.

N.d.g. gaver til barnehjemmet er det vanlig å gi smågaver. Vi hadde med bodylotion, parfyme, små såpestykker og kulepenner til de ansatte samt klær og godteri til barna på barnehjemmet.

Tror ikke du skal belage deg på å handle nødvendige ting i Addis. Bleier er fryktelig dyrt og utvalget er ikke alltid det beste. Nan og annen melkeblanding er å få kjøpt og enkelte grøtsorter.

Vi reiste lite når vi hentet vår gutt i januar -01, han var da 8 mnd. Personlig synes jeg det var best slik fordi han hadde fått livet snudd på hodet, og vi ønsket å bli kjent i rolige omgivelser (sove i samme seng om natten, etablere nye rutiner osv). Det angret vi ikke på. Men vi fartet rundt på dagtid og dro til enkelte byer i nærheten av Addis.

Det er ikke farlig å reise rundt, men forlater dere Addis og reiser ned i lavlandet må dere bl.annet ta Malariatbl., om dere trenger andre vaksiner vet jeg ikke.

Ja barna har det flott på Amba, der oser det av kjærlighet til barna!

N.d.g. litteratur om Etiopia så kan du kjøpe reisehåndbøker. Vi har noen flotte bøker men de kjøpte vi der nede. Bor du i nærheten av Oslo kan du se bøker og bilder!

Du kan gjerne ta kontakt med meg på: [email protected]

Lykke til videre!

Hilsen fra en familie som venter på reisedato for å hente lillebror på 5 mnd.,

hei taco.

Skal sende deg nok en lang e-post, men har ikke tid før senere...

Må bare si at den karen må være noe av det skjønneste jeg har sett. Han har jo skikkelig glimt i øyet!!!

Og for en billedkvalitet, det ble nesten som å få han i fanget... Skal hilse fra gubben som også synest det var fint å bli litt "opplyst".

Skrives senere

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...