Gå til innhold

Mobiltlf. til 11 åring.Hvilken passer best?

Anbefalte innlegg

Mine jenter på 8 og 10 år har mobil - som jeg eier og som de disponerer fra tid til annen.

Jeg kan forsikre deg om at det er nødvendig, men føler ingen trang til å fortelle deg hvorfor fordi dette tilhører vårt privatliv. Det er bare noe du må akseptere.

Heisan - Ja, kan du forstå hvorfor enkelte på død og liv _krever_ at andre skal begrunne sine disposisjoner vedrørende dette og hint.

Som du kan se av etpar andre innlegg av meg har også min pode mobil. Et genitrekk, intet mindre.

Fortsetter under...

Begge mine eldste har Nokia 3410 ; fordi den er enkel å bruke.

Ser det er mange som er i mot det ; men det kommer jo an på hva den brukes til.

Jenta mi har den slik at jeg kan minne henne på Ritalinen , som hun ellers glemmer.

Guttungen min trenger av og til hjelp av meg hvis han blir syk!

*notert*

Takk for svar :-)

Nokia 3510 er veldig bra. Den har lagringsplass til hundremeldinger minst, har godt lys, stort display og er lett å bruke.

har mobil til mine barn også den er nyttig til amnge ting.

Har kikket litt på 3510i(?),med fargeskjerm og litt ekstra utstyr enn 3510,-og nesten samme pris.

Likte den telefonen jeg.Den er grei å bruke,fikk jeg høre,åsså er den ikke så velig liten.Må ha en med litt størrelse på,da tror jeg den blir vabskeligere å miste *s*

En 'vanlig' Nokia, husker ikke nærmere betegnelse. Det er visst kun Nokia som har muligheter for å laste ned logoer, småspill osv. Nokia er ungdomstelefonen.

Sønnen min er jevngammel med din og det er helt suverent å ha kontakt med ham når han er på farten.

Det kommer selvsagt an på om sønnen din er ansvarlig, men pass på å tinge et abonnement eller et kontantkort som passer ham - og din konto.

Tror det blir kontankort.Synes det er det enkleste,-og mest forsvarlige.Han er veldig til å stole på,men jeg vet selv hvor enkelt det er å ha abonnement... ;o)

Nokia var vist en must :)

hva skal en 11 åring med mobil tlf?

Må jeg virkelig fortelle deg grunnen? Trodde du viste hva de brukes til..

Han er 11 år,den eneste i klassen som ikke har mobil,-og han bryr seg heller ikke.Her er det mor og far som synes det er veldig kjekt,uten at jeg skal gå videre inn på den saken.

Ok?

Takk for svar,-og god(?) underholdning *s*

Har svart de som har svart meg,-trur eg.Dette innleggest skapte tydelig nok debatt,noe som jeg ikke er overrasket over.Men vent i det minste på meg og da,-æ å vil vær med å diskuter.Kjedelig nå da,da dere er ved 'veis ende' ;o)

Bare slik at det er sagt: Jeg har vært totalt imot tlf.til poden,-og han har heller ikke krevd mobil.Vi har åpne dialoger om det meste,også dette.Han har skjønt at han ikke har hatt behov for mobil,og har heller ikke mast om det,selv om han er den eneste i klassen som ikke har mobil.-Og tydeligvis stolt av det *s*

Nå har det seg slik,at det finnes utrolig mange teite voksne,voksne som ikke er snille mot barn... Ved skolen til poden har det vært et par episoder,med voksne,som gjør at jeg putter på poden en mobil,for å bli _litt_ tryggere.Han har en lang skolevei,Mor og far jobber,og det er godt å ikke engste seg like mye som før.

Han kommer til å bruke den etter behov.Han er fin slik.Krever ikke mere enn hva han behøver ;o)

Store gutten min *uuæææ,-snart 11 år* ;-)

Annonse

Har kikket litt på 3510i(?),med fargeskjerm og litt ekstra utstyr enn 3510,-og nesten samme pris.

Likte den telefonen jeg.Den er grei å bruke,fikk jeg høre,åsså er den ikke så velig liten.Må ha en med litt størrelse på,da tror jeg den blir vabskeligere å miste *s*

Kan man bruke kontantkort på Nokia 3510(i)?

Heisan - Ja, kan du forstå hvorfor enkelte på død og liv _krever_ at andre skal begrunne sine disposisjoner vedrørende dette og hint.

Som du kan se av etpar andre innlegg av meg har også min pode mobil. Et genitrekk, intet mindre.

Dette må bli opp til foreldrene å vurdere MEN jeg synes nok at å gi barna mobil fordi "alle andre har det" er direkte ... hva skal jeg si .... vel, da har man kapitulert.

Dette må bli opp til foreldrene å vurdere MEN jeg synes nok at å gi barna mobil fordi "alle andre har det" er direkte ... hva skal jeg si .... vel, da har man kapitulert.

Nei, _det_ er selvsagt intet verdig argument uansett hva det gjelder å anskaffe til barna (eller seg selv for den saks skyld).

Sånn ellers, sønnen min har stor bevegelsesradius og det er alltid ok å sende en melding i ny og ne og få svar på dem. Eller den klassiske 'Middag!' :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...