Gå til innhold

Hvor bekymret er dere? (Kina og SARS)

Anbefalte innlegg

Hei!

Vil vel egentlig ikke noe annet med dette innlegget enn å høre litt om hva dere tenker og frykter ifht.gjennomføring av adopsjoner fra Kina i framtida. Vi har nylig sendt papirene våre til Kina og har en lang ventetid foran oss. Jeg er glad for den lange ventetida og tenker at innen det blir vår tur har de nok tatt knekken på viruset og alt er blitt normalt igjen. Det er den optimistiske og kanskje lettere naive innstillingen. Den andre er ganske så dyster, kanskje de aldri får bukt med det, kanskje alt stopper opp?

Forholdet mellom optimisten/den dystre, er vel ca 70/30, men jeg merker at den siste stadig blir litt større!

Hva tenker dere andre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104572-hvor-bekymret-er-dere-kina-og-sars/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er det motsatt. Optimisme / pesimisme i forholdet 70 / 30, og optimismen øker. Jeg følger med fra dag til dag og tegner kurver basert på who's sykdomsdata. Akkurat nå er det flere som er syke av sars enn noen sinne, men kurvene krummer i riktig retning. Det eneste som gjør meg litt betenkt nå er at who ikke forstår hvordan mer enn ca. halvparten av de syke har blitt smittet. Det kan enten bety at det finnes en ukjent smittekilde, eller at myndighetene i Kina ikke rapporterer grundig nok. Jeg håper på det siste, for da tror jeg kampen mot sars vil bli vunnet til slutt.

shao bao bao

Jeg må innrømme at jeg er litt bekymret... Papirene ble sendt til Kina i begynnelsen av april. Hadde håpet på å få reise om omtrent et år, men tror vel kanskje det kan bli forsinkelser nå. Tror at vi vet mer om en måned eller to... Hvilken organisasjon bruker dere?

gogo1365380358

Hei tango!

Jeg er bekymret for SARS, men er allikevel optimist for hvordan tingenes tilstand er om vel et år. Jeg håper og tror at man vil få bukt med sykdommen, men hvor lang tid det vil ta er det vel ingen som vet.

Krysser fingrene for at vi får reise til Kina om vel et år uten å måtte bekymre oss for SARSen.

mvh

Hei tango og dere andre kinasøkere!

Er vel også bekymret for SARS, men har rett og slett valgt å tenke positivt mht. adopsjon. Jeg tror kanskje ventetiden går noe opp...Selv om SARS kanskje er kommet for å bli en stund, tror jeg samfunnet finner sitt normale gjenge igjen - det MÅ det jo - vi må kanskje rett og slett lære oss å leve med det en stund?? Kina kan jo ikke stoppe opp så lenge før det får for store konsekvenser. Håper selvfølgelig at sykdommen lar seg stagge, men tror kanskje det tar tid.

Vi sendte papirer til Kina i januar - bruker VB.

Vel, vel - lykke til alle sammen!!!

Hilsen fra meg

Jeg må innrømme at jeg er litt bekymret... Papirene ble sendt til Kina i begynnelsen av april. Hadde håpet på å få reise om omtrent et år, men tror vel kanskje det kan bli forsinkelser nå. Tror at vi vet mer om en måned eller to... Hvilken organisasjon bruker dere?

Hei shao bao bao! Godt å få litt oppløftende svar fra dere andre ventere. De gjør jo ingenting fra eller til med sars-situasjonen, men det hjelper litt å høre at andre tror det går bra etterhvert! Vi bruker VB.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...