Gå til innhold

skulderskade - til legen -


rallala

Anbefalte innlegg

Jeg har vært plaget med en skade i skulderen etter et fall på snowboard for 6-7 mnd siden. Har vært i kontakt med fysio, som mener det er en irritert sene.

Har nå prøvd å trene denne skulderen opp forsiktig i flere mnd uten noen framgang. Har også prøvd å la skulderen hvile.

Fikk også utlevert Voltaren (tror jeg det var), men dette hadde heller ingen virkning.

Har du noen tips om hva jeg burde prøve nå? Har fått et lite tips om kortison. Hvordan fungerer dette, og kan det ha noen virkning.

Håper på noen lure tips, for den hemmer treningen en god del.

MVH

rallala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært plaget med en skade i skulderen etter et fall på snowboard for 6-7 mnd siden. Har vært i kontakt med fysio, som mener det er en irritert sene.

Har nå prøvd å trene denne skulderen opp forsiktig i flere mnd uten noen framgang. Har også prøvd å la skulderen hvile.

Fikk også utlevert Voltaren (tror jeg det var), men dette hadde heller ingen virkning.

Har du noen tips om hva jeg burde prøve nå? Har fått et lite tips om kortison. Hvordan fungerer dette, og kan det ha noen virkning.

Håper på noen lure tips, for den hemmer treningen en god del.

MVH

rallala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

rallala.

Fysioterapeuter pleier å være gode også diagnostisk når det gjelder skulderplager.

Et slikt fall kan klart føre til en seneskade som i sin tur sekundær kompliseres av arrvev og dårligere plass "under taket" i skulderleddet. Når det har vart så lenge, vil jeg ikke utelukke dette. En erfaren lege med interesse for fysikalsk medisin bør vel undersøke skulderen din for å gi råd om behandling videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...