Gå til innhold

Treningsplan


Christina

Anbefalte innlegg

Hei!

Målet mitt er å føle meg bedre, mer energi, strammere mage, rumpe, lår (gjerne litt definerte muskler - ikke Miss Fitness eller hva det heter, bare akkurat sånn at det på en god dag er mulig å se at jeg har muskler....:)) muligens miste et par kilo og få/vedlikeholde generelt god form.

Måten jeg skal komme meg dit på er følgende:

Trening 6 dager i uka (evt. - 1 hvis jeg kjenner jeg er sliten en dag..), hvorav

2 dager med "full" styrke - dvs. først ca. 20 min oppvarming på step-maskin (evt. tredemølle) så armer, rygg, mage, bein osv osv.,

3 dager med fettforbrennende/kondis-timer - relativt harde sykkeltimer, og

2 dager med "enkel" styrke - dvs. bare de "utsatte" områdene (crunch, beinløft etc. som jeg kan gjøre hjemme)..

en eller to av dagene blir det kombinert kondis og full styrke, hvor styrken gjøres først (siden jeg har hørt det er best for både fettforbrenning og alt annet..)

Av repetisjoner hadde jeg tenkt enten 15 * 2 eller 10 * 3 i første omgang - f.eks. 15 * 2 på alt annet enn mage, hvor jeg tar 10 * 3 (forhåpentligvis 10 * 5 på magen..).

Tid: Har håp om å se de aller første resultatene før jul, dvs. ca. 4-5 uker, og mitt hovedmål er våren/sommeren 2001...

Spørsmålene mine er altså:

Er dette en fornuftig plan for å nå målene mine?

Er det realistisk å forvente å se/føle resultater innen jul eller iallfall før nyttår?

Bør jeg øke intensitet e.l. i løpet av perioden frem til jul? Evt. hvor mye?

I jula kommer det ikke til å bli så mye trening, kan jeg da vedlikeholde det ved kun å ta noen øvelser hjemme - uten å miste en evt. fremgang??

Håper på svar fra instruktør!

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Målet mitt er å føle meg bedre, mer energi, strammere mage, rumpe, lår (gjerne litt definerte muskler - ikke Miss Fitness eller hva det heter, bare akkurat sånn at det på en god dag er mulig å se at jeg har muskler....:)) muligens miste et par kilo og få/vedlikeholde generelt god form.

Måten jeg skal komme meg dit på er følgende:

Trening 6 dager i uka (evt. - 1 hvis jeg kjenner jeg er sliten en dag..), hvorav

2 dager med "full" styrke - dvs. først ca. 20 min oppvarming på step-maskin (evt. tredemølle) så armer, rygg, mage, bein osv osv.,

3 dager med fettforbrennende/kondis-timer - relativt harde sykkeltimer, og

2 dager med "enkel" styrke - dvs. bare de "utsatte" områdene (crunch, beinløft etc. som jeg kan gjøre hjemme)..

en eller to av dagene blir det kombinert kondis og full styrke, hvor styrken gjøres først (siden jeg har hørt det er best for både fettforbrenning og alt annet..)

Av repetisjoner hadde jeg tenkt enten 15 * 2 eller 10 * 3 i første omgang - f.eks. 15 * 2 på alt annet enn mage, hvor jeg tar 10 * 3 (forhåpentligvis 10 * 5 på magen..).

Tid: Har håp om å se de aller første resultatene før jul, dvs. ca. 4-5 uker, og mitt hovedmål er våren/sommeren 2001...

Spørsmålene mine er altså:

Er dette en fornuftig plan for å nå målene mine?

Er det realistisk å forvente å se/føle resultater innen jul eller iallfall før nyttår?

Bør jeg øke intensitet e.l. i løpet av perioden frem til jul? Evt. hvor mye?

I jula kommer det ikke til å bli så mye trening, kan jeg da vedlikeholde det ved kun å ta noen øvelser hjemme - uten å miste en evt. fremgang??

Håper på svar fra instruktør!

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Det er vanskelig å si hvorvidt denne treningen vil fungere for deg, da det er helt avhengig av hvorvidt treningen står i riktig forhold til treningsgrunnlaget ditt (formen din -vs- treningen din). Men en sikker indikasjon på at du trener innenfor det som gir resultater, er at du får akkurat det: Resultater.

Du skal ha framgang fra trening til trening. Det må være målseteningen med all trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Det er vanskelig å si hvorvidt denne treningen vil fungere for deg, da det er helt avhengig av hvorvidt treningen står i riktig forhold til treningsgrunnlaget ditt (formen din -vs- treningen din). Men en sikker indikasjon på at du trener innenfor det som gir resultater, er at du får akkurat det: Resultater.

Du skal ha framgang fra trening til trening. Det må være målseteningen med all trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...