Gå til innhold

Barna fra Colombia

Anbefalte innlegg

Gjest i prosessen

Hei!

Bare lurer på noe ang. etnisk bakgrunn for barna fra colombia. Ser mange av barna spanske ut, eller er de fleste indianske eller negroide? Er det noen forskjell på de fra Bogota eller andre steder? Syns bare det virker som om de fleste fra barnehjemmene der har et "spansk" utseende?

Ikke at det spiller noen rolle men bare litt interessant å vite.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104832-barna-fra-colombia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

fra Colombia kommer det barn i alle regnbuens farger - fra blonde og blåøyde til helt mørke med svarte øyne. Med glatt hår, og med krøller.

Fra de private barnehjemmene kommer det også barn i alle regnbuens farger, selv om det vel oftest kommer mørke barn fra Chiqutines, og lysere barn fra de andre barnehjemmene. Men det er ingen regel/garanti for dette (heldigvis!!!!)

En av de tingene jeg synes er så flott med Colombia er nettopp dette fargespekteret og spenningen knyttet til hvordan vårt barn vil se ut :-)

Vår datter er deilig gyllenbrun, med nøyaktig like fine spikerkrøller som sin mor ;o) Ikke indiansk i trekkene, men indiansk i farge og hår. Helt perfekt :-)))

Åh hvor jeg gleder meg til neste tildeling!!

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104832-barna-fra-colombia/#findComment-608101
Del på andre sider

Barna fra Colombia kommer i alle farger og nyanser. Det er det som gjør dette landet så spennende. Jeg kjenner flere med barn fra Colombia, og de varierer veldig. Noen er så lyse at de like godt kunne vært født i Norge, men dette tror jeg er litt unntak, noen er mestiser (blanding av indianer og Colombianer- tror jeg ?) og andre igjen er helt mørke.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104832-barna-fra-colombia/#findComment-608103
Del på andre sider

http://www.poorbuthappy.com/colombia/faq.php

What different races of people live in Colombia?

Here are the facts:

Population: 39,685,655 (July 2000 est.)

Age structure:

0-14 years: 32% (male 6,463,195; female 6,310,723)

15-64 years: 63% (male 12,206,095; female 12,854,682)

65 years and over: 5% (male 832,986; female 1,017,974) (2000 est.)

Population growth rate: 1.68% (2000 est.)

Birth rate: 22.85 births/1,000 population (2000 est.)

Death rate: 5.73 deaths/1,000 population (2000 est.)

Net migration rate: -0.33 migrant(s)/1,000 population (2000 est.)

Sex ratio:

at birth: 1.03 male(s)/female

under 15 years: 1.02 male(s)/female

15-64 years: 0.95 male(s)/female

65 years and over: 0.82 male(s)/female

total population: 0.97 male(s)/female (2000 est.)

Infant mortality rate: 24.7 deaths/1,000 live births (2000 est.)

Life expectancy at birth:

total population: 70.28 years

male: 66.43 years

female: 74.27 years (2000 est.)

Total fertility rate: 2.69 children born/woman (2000 est.)

Nationality:

noun: Colombian(s)

adjective: Colombian

Ethnic groups: mestizo 58%, white 20%, mulatto 14%, black 4%, mixed black-Amerindian 3%, Amerindian 1%

Religions: Roman Catholic 90%

Languages: Spanish

Literacy:

definition: age 15 and over can read and write

total population: 91.3%

male: 91.2%

female: 91.4% (1995 est.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104832-barna-fra-colombia/#findComment-608289
Del på andre sider

Chica Negra

Hei!

Kommer selv fra dette vakre land, og jeg kan bare si at vi kommer alle i forskjellige innpakninger her! Selv er jeg mørk brun, har typiske negroide trekk, selv om det påstås at jeg er mestis. Brede lepper, høye kinnben, flat nese og krusete sort hår. Ofte får jeg spørsmål om jeg kommer fra Afrika, men det stemmer jo ikke helt da! Min biologiske søster er lys karamell, har brede lepper, ikke fult så slat nese som meg og har større krøller. Men også hos henne er de negroide trekkene gjennomgående. Min adoptivbror fra samme land, er kull sort, har bitte, bitte små kull sorte krøller og negroide trekk. En gutt som kom til Norge sammen med meg er indianer tvers gjennom, det samme gjelder en jente som kom til Norge som fem åring samtidig som meg. Så vi er meget forskjellige vi som kommer fra dette grønne land. men felles - vi er like vakre alle sammen! (selvskryt, men det er jo sant!)

Lykke til videre i prosessen, dere kommer til å få noen fantastiske år!

Hilsen en som selv er adoptert. =)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104832-barna-fra-colombia/#findComment-608677
Del på andre sider

Hei!

Kommer selv fra dette vakre land, og jeg kan bare si at vi kommer alle i forskjellige innpakninger her! Selv er jeg mørk brun, har typiske negroide trekk, selv om det påstås at jeg er mestis. Brede lepper, høye kinnben, flat nese og krusete sort hår. Ofte får jeg spørsmål om jeg kommer fra Afrika, men det stemmer jo ikke helt da! Min biologiske søster er lys karamell, har brede lepper, ikke fult så slat nese som meg og har større krøller. Men også hos henne er de negroide trekkene gjennomgående. Min adoptivbror fra samme land, er kull sort, har bitte, bitte små kull sorte krøller og negroide trekk. En gutt som kom til Norge sammen med meg er indianer tvers gjennom, det samme gjelder en jente som kom til Norge som fem åring samtidig som meg. Så vi er meget forskjellige vi som kommer fra dette grønne land. men felles - vi er like vakre alle sammen! (selvskryt, men det er jo sant!)

De adoptivbarna som kommer fra Colombia er ofte vakre barn uansett. Kjeresten til datteren min var kjempekjekk og har vært fotomodell.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104832-barna-fra-colombia/#findComment-608683
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Hei!

Ja, jeg kan skrive under på at dere colombianere er nyyyydelige. Er selv mor til to skjønnheter fra Bogota og Cali. Bogotagutten er brun i huden, litt flat nese og deilige store, sorte myke krøller i håret, som tyder på at han har litt innblanding fra Afrika. Calijenta har mer afrikansk blod i årene. Mørkere i huden, flat nese og småkrusete afrokrøller som er helt nydelig. Jeg tenker ofte at disse barna har tre verdensdeler "i ansiktet", og mye desverre svært trist verdenshistorie....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/104832-barna-fra-colombia/#findComment-608789
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...