Nerd1365380519 Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med min 24 år gamle samboer. Hun hater seg selv. Hun sier ikke annet hele dagen enn at hun er stygg og feit. I virkeligheten er hun pen, men nesten sykelig tynn. Hun er 163 cm høy og veier 43 kg. Hun spiser nesten ikke lenger og hvis hun gjør det, må hun «straffe» seg etterpå ved å trene ekstra hardt. Hun trener tre dager i uken på helsestudio, men når hun kommer hjem, må hun trene mer. Før hun legger seg hver kveld må hun trene enda litt til. Hun lugger hår. Hundrevis hver dag. Hun sier hun ikke klarer å slutte. Ofte må hun gå med skaut for å skjule at hun mangler masse hår på hodet. Iblant skjærer hun seg til blods med barberblader. Hun har et voldsomt temperament. Den minste ting kan gjøre henne rasende. Hun klorer i stykker tapeten og smeller med dører. I perioder sloss vi nesten hver kveld og natt. Vi er begge fulle av blåmerker og kloremerker. Hun skriker og kjefter. Naboene tror nok det er JEG som er voldelig, men jeg gjør ikke annet enn å snakke rolig til henne og holde henne fast så hun ikke ødelegger noe. Hun nekter å bli med frivillig til lege eller psykolog. Flere ganger har jeg vært på nippet til å ringe politiet. Jeg vet ikke min arme råd. Hva skal jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104918-samboer-hater-seg-selv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balis Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Hun har tydeligvis store psykiske problemer og en spiseforstyrrelse. Du må la henne få vite at hvis hun velger å ikke ta imot hjelp, så velger hun også bort deg. Det er å ødelegge sitte eget liv å fortsette et samliv med et menneske som ikke VIL gjøre noe med sin situasjon. Fortell henne at du skal støtte henne hvis hun søker hjelp, men nekter hun så burde du flytte. Ikke la det at hun truer med selvmord stoppe deg. Si da at den eneste måten hun kan få samlivet til å fungere på er å søke hjelp. Og understrek at hvis hun nekter det så er det HUN og ikke deg som bryter samboerskapet. Jeg er selv psyk, så jeg VET hvor tøft det er. Men noen ganger trenger en at folk stiller krav til en. For å komme videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104918-samboer-hater-seg-selv/#findComment-608890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.