Gjest lipzie Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg har lenge lurt på om jeg har et litt unormalt følelsesliv, synes andre reagerer merkelig sterkt på småting. Jeg kan bli glad, særlig når det er fint vær, og jeg kan bli sint. Veldig sint. Litt for lett sint og irritert vil vel noen si, men jeg besinner meg stort sett... Men medfølelse med andre? Ukjent. Trodde det bare gjaldt folk jeg ikke står nær, men nå lurer jeg på om jeg er unormal. For noen dager siden kom en venninne av meg og fortalte at moren hennes hadde dødd for ikke mange uker siden, nokså uventet. Noen dager etter hadde bestemoren også dødd. Hun var jo gammel, men dobbelt tap var tungt å bære. Det var tydelig vanskelig for henne å fortelle det, og hun har det selvfølgelig fælt. Men det brydde meg liksom ikke, jeg følte... ingenting. Kom jo med noe pjatt, som liksom skulle være trøstende. Det plaget meg ikke å prate om saken, jeg synes ikke det er ubehagelig å prate om "følelsesladde" emner. Bortsett fra at det ikke er noen følelser der. Sitter med en følelse av at jeg gir blanke i venninnen min og alle andre, og det er småkjipt å tenke på. Men jeg kan jo ikke tvinge meg til å ha følelser som ikke er der? Er det vanlig å fake følelser, eller er det noe galt med hodet mitt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/104973-f%C3%B8lelsesmessig-avstumpet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.