Gjest nooora Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Har en fjortenåring som alltid har vært god i sport. Særlig fotball og håndball. Pga spesielle omstendigheter var han vekk fra håndballtreninga i et år. Etter det kom han aldri tilbake til samme nivå. De andre hadde dratt fra. Fikk ikke opparbeidet selvtilliten. Det kan se ut som om det har smittet over på fotballen også. Nå har det endt med at han sitter på benken både ved håndball- og fotballkamper. Er ikke det egentlig skadelig i så ung alder, for selvtillitens skyld? Hvordan i all verden skal han få den tilbake. Trenerne velger han jo bort. Er ikke det litt for tidlig aldersmessig. Han hadde helt klart talent, var av de beste på laget før. Nå er han SÅ usikker. Og sitter som sagt på benken. Jeg vurderer seriøst om jeg skal anbefale han å slutte siden jeg anser det som skadelig i lengden med så mye motgang i hans alder. Eller hender det at det er en downperiode på et par år og at de så kan komme tilbake? Gutten selv blir sint hvis jeg prøver å snakke om det. Det er et sikkert tegn på at han er ubekvem med situasjonen. Trenerne har lett for å bli fornærmet når vi foreldre tar opp slike ting. De mener det de mener eller går i forsvar. Vi to foreldre har ikke selv vært aktive i sport, så vi har ikke erfaring. Noen som har råd eller erfaringer? Vil være veldig takknemlig. Det er så vondt å se på. hadde jeg bare visst hva som var best for HAN! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105034-ten%C3%A5ring-og-fotball/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
nick Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Han er 14, ikke 4. Jeg tror jeg ville gått og hengt meg dersom mora mi hadde kommet galopperende hver gang jeg gikk på en smell i den alderen. Dette fikser han selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105034-ten%C3%A5ring-og-fotball/#findComment-609755 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Det kan være en down periode. Min sluttet et par år fordi jeg ikke hadde penger, men begynte etterpå på et annet ikke fullt så bra lag. Det ga ham selvtilliten tilbake og nå 20 år gml spiller han fremdeles når han er hjemme på perm og kommer sikkert til å fortsette når han kommer hjem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105034-ten%C3%A5ring-og-fotball/#findComment-609769 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Sawyer Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Har ingen tenåringsunger selv, men var vel i noe allà samme situasjon selv som tenåring. Hvor jeg var blant de bedre på ungt nivå, fikk en skade som førte til avbrekk på 1 års tid, og ble benkesliter etterpå. Men det jeg angrer som en hund på i ettertid, er at jeg sluttet. For selv om sønnen din kanskje ikke får så mye spilletid, så får han jo sosialt samvær med lagkamerater. Og hvis han selv ønsker å fortsette så er det bedre å sitte på benken tror jeg, enn å kutte det helt ut. Samtidig har han jo treningene, og holder seg i fysisk form, noe som slett ikke er sikkert at han vil fortsette med dersom han kutter ut. Så jeg ville helt klart fortsatt å kjøre han dit det trengs(hvis det er nødvendig), inntil han evt. finner ut selv at han ikke vil mer. Alternativet må vel være å evt. bytte klubb hvis det er noen mulighet for dere. Kanskje da til et lavere nivå, slik at han får spilletid, så kan han jo heller komme tilbake til "moderklubben" etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105034-ten%C3%A5ring-og-fotball/#findComment-609811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
happy1365380345 Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Har dere tatt det opp eller har dere ikke? Hvis ikke ville jeg gjort det på en hyggelig måte, og bedt dem inkludere ham, hvis han fortsatt skal være med på laget. Gjelder det bare ham, eller sitter flere på benken? Vi hadde en trener for gutta som "toppet" laget under hver kamp. Vi som foreldre sa klart i fra hva vi mente om det (de er jo bare 11 år), og fotballen bør fortsatt være lek og moro. Og en 3-4 stk på laget mistet jo helt lysten på fotball Nå har de ny trener og han er fantastisk, inkluderende og motiverende. Jeg synes imidlertid ikke du skal "hause" opp dette overfor sønnen din. Vil han ikke snakke om det - så vil han ikke. Det er jo tydelig at han har lyst til å være med eller så hadde han vel selv ytret ønske om å slutte. Hvis du tar en telefon, synes jeg ikke du skal si det til ham heller. Spør trenerne om hvorfor, og be de inkludere ham gradvis igjen.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105034-ten%C3%A5ring-og-fotball/#findComment-609896 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nooora Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Har dere tatt det opp eller har dere ikke? Hvis ikke ville jeg gjort det på en hyggelig måte, og bedt dem inkludere ham, hvis han fortsatt skal være med på laget. Gjelder det bare ham, eller sitter flere på benken? Vi hadde en trener for gutta som "toppet" laget under hver kamp. Vi som foreldre sa klart i fra hva vi mente om det (de er jo bare 11 år), og fotballen bør fortsatt være lek og moro. Og en 3-4 stk på laget mistet jo helt lysten på fotball Nå har de ny trener og han er fantastisk, inkluderende og motiverende. Jeg synes imidlertid ikke du skal "hause" opp dette overfor sønnen din. Vil han ikke snakke om det - så vil han ikke. Det er jo tydelig at han har lyst til å være med eller så hadde han vel selv ytret ønske om å slutte. Hvis du tar en telefon, synes jeg ikke du skal si det til ham heller. Spør trenerne om hvorfor, og be de inkludere ham gradvis igjen.... Takk for svar! Har forberedt noen punkter på et ark før jeg ringer til treneren. Har ikke snakket så mye med poden om det. Var tre som ikke fikk spilletid nå sist. Etter som jeg hra forstått så er det slik at hvis de leder 'nok' (dvs er sikre på å vinnekampen) så får de 'dårlige' spille litt på slutten av kampen. Denne gangen her derimot brukte de de samme spillerne som var gått ut en gang til is teden, selv om de ledet med 2 mål minutter fra slutt. Da kjente jeg at jeg ble litt irritert. De andre som sitter på benken har vel aldri vært helt 'med' på laget før heller. Det jeg stusser på er derfor hvordan det går an, slik det har skjedd med vår gutt, å gå fra å være en 'bankers' som spiller hele kamper hele tiden, (mye skryt fra trenere, foreldre og andre tilskuere), og attpåtil blir satt inn på andre lag i klubben ved behov, og så plutselig er han helt 'ute' og benkesliter. Vi har samme trener som har trent de før. har vært en annen tidligere. Men det er mye krangel bland de som 'vet noe' blant trenerpappaene, og de som gjerne ville vært det. Gutten sier han fortsatt er interessert. Vi foreldre har aldri presset ham. Vi mener fotball skal være mest gøy. KAN det være at overgang til 11'er ble for tøft? Rart, for han har alltid vært blant de raskeste og mest utholdende. Så når de andre takler det, hvorfor skulle ikke han? Som sagt, jeg gjetter, for jeg tør ikke mase på gutten. Men faren er skikkelig irritert på hele fotballen nå. De toppet laget da de var ganske små, av og til. Det synes vi var galt. Men den gangen var jo vår en av de som alltid var med, så da gjrode vi ikke noe aktivt med det, uten å si h va vi mente. Hender vi har slike trener/foreldre-møter, men det utarter ofte til krangel mellom de som mener de vet noe. Dvs 'pappatrenerne' og pappaene som står på sidelinja og hyler og kjefter (hehe). Så vi litt mer 'normale' kommer liksom ikke til orde. Jeg føler meg rett og slett dum. De her andre er jo så skråsikre alle sammen, men uenige er de. Mye drittprating om den som er trener for tida fra de andre (som enten har vært eller vil være). Skikkelig ufyselig. Så HVEM har rett vet ikke jeg. JEG har jo ikke greie på fotball. Og denne 'uvennligheten' gjør at jeg føler meg som ei 'jævlig masekjerring' hvis jeg tar det opp. Rett og slett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105034-ten%C3%A5ring-og-fotball/#findComment-609991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Sawyer Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Takk for svar! Har forberedt noen punkter på et ark før jeg ringer til treneren. Har ikke snakket så mye med poden om det. Var tre som ikke fikk spilletid nå sist. Etter som jeg hra forstått så er det slik at hvis de leder 'nok' (dvs er sikre på å vinnekampen) så får de 'dårlige' spille litt på slutten av kampen. Denne gangen her derimot brukte de de samme spillerne som var gått ut en gang til is teden, selv om de ledet med 2 mål minutter fra slutt. Da kjente jeg at jeg ble litt irritert. De andre som sitter på benken har vel aldri vært helt 'med' på laget før heller. Det jeg stusser på er derfor hvordan det går an, slik det har skjedd med vår gutt, å gå fra å være en 'bankers' som spiller hele kamper hele tiden, (mye skryt fra trenere, foreldre og andre tilskuere), og attpåtil blir satt inn på andre lag i klubben ved behov, og så plutselig er han helt 'ute' og benkesliter. Vi har samme trener som har trent de før. har vært en annen tidligere. Men det er mye krangel bland de som 'vet noe' blant trenerpappaene, og de som gjerne ville vært det. Gutten sier han fortsatt er interessert. Vi foreldre har aldri presset ham. Vi mener fotball skal være mest gøy. KAN det være at overgang til 11'er ble for tøft? Rart, for han har alltid vært blant de raskeste og mest utholdende. Så når de andre takler det, hvorfor skulle ikke han? Som sagt, jeg gjetter, for jeg tør ikke mase på gutten. Men faren er skikkelig irritert på hele fotballen nå. De toppet laget da de var ganske små, av og til. Det synes vi var galt. Men den gangen var jo vår en av de som alltid var med, så da gjrode vi ikke noe aktivt med det, uten å si h va vi mente. Hender vi har slike trener/foreldre-møter, men det utarter ofte til krangel mellom de som mener de vet noe. Dvs 'pappatrenerne' og pappaene som står på sidelinja og hyler og kjefter (hehe). Så vi litt mer 'normale' kommer liksom ikke til orde. Jeg føler meg rett og slett dum. De her andre er jo så skråsikre alle sammen, men uenige er de. Mye drittprating om den som er trener for tida fra de andre (som enten har vært eller vil være). Skikkelig ufyselig. Så HVEM har rett vet ikke jeg. JEG har jo ikke greie på fotball. Og denne 'uvennligheten' gjør at jeg føler meg som ei 'jævlig masekjerring' hvis jeg tar det opp. Rett og slett. Tar bare tak i en liten ting du sa om overgangen til 11'er fotball. Det kan godt være at noe av årsaken til at han nå sitter på benken har med det å gjøre. Det er mange som er stjerner i 7'er fotballen, men faller gjennom når de går over til stor bane. Selv om de kanskje ikke er noe dårligere spillere av den grunn. Det kan rett og slett gå litt på selvtillitt. Kanskje tør han ikke prøve på de samme fintene/skuddene nå som før? Men som sagt tidligere, dersom han selv ønsker å fortsette så synes jeg at han bør det. Tror ikke han får noe mer eller mindre spilletid av at dere ringer treneren heller. Hvis det skjer noe så får han sikkert mindre, dersom treneren føler seg for kritisert av dere foreldre. Desverre, men sånn tror jeg mange trenere rundt om i landet er...De ønsker først og fremst å vinne kampene, og bruker da de som de føler er de beste hele tiden, og slipper kun innpå de som de føler er mindre gode dersom de leder stort...og da mer enn med 2 mål som i ditt eksempel. Det finnes selsagt trenere som ikke bryr seg så mye om resultatet, men denne treneren høres ut som en jeg prøver å beskrive over her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105034-ten%C3%A5ring-og-fotball/#findComment-610031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Snakk om dobbeltmoral, så lenge deres sønn var fast på laget var det helt greit at "de dårlige" ikke fikk spille, men så fort han ble satt ut skriker dere opp. Tror ikke du lærer han noen god lekse dersom du lærer han å gi opp med en gang han møter motgang. Ved 14 års alder bør de tåle at noen er bedre enn andre og at disse foretrekkes. Selv om alle bør få spille, i større eller mindre grad. Hvordan er motgang skadelig i denne alderen? Bør han bli bortskjemt og vant til å få alt i fanget? Det lukter litt hønemor her :-) Tror heller ikke dere skal involvere dere for mye, det er svært flaut for en 14-åring. La heller han ordne opp selv. et godt råd, som flere har kommet med, er å bytte lag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105034-ten%C3%A5ring-og-fotball/#findComment-611682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nooora Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Snakk om dobbeltmoral, så lenge deres sønn var fast på laget var det helt greit at "de dårlige" ikke fikk spille, men så fort han ble satt ut skriker dere opp. Tror ikke du lærer han noen god lekse dersom du lærer han å gi opp med en gang han møter motgang. Ved 14 års alder bør de tåle at noen er bedre enn andre og at disse foretrekkes. Selv om alle bør få spille, i større eller mindre grad. Hvordan er motgang skadelig i denne alderen? Bør han bli bortskjemt og vant til å få alt i fanget? Det lukter litt hønemor her :-) Tror heller ikke dere skal involvere dere for mye, det er svært flaut for en 14-åring. La heller han ordne opp selv. et godt råd, som flere har kommet med, er å bytte lag. Det har aldri vært slik tidligere (da han vår var god) at noen andre aldri fikk spille. Så det var ikke noen problemstlling den gangen. Det har kommet for fullt etter at de begynte med 11'er fotball. Og bytte lag kan vi dessverre ikke, siden det blir for lang reisetid. Tror ikke han hadde villet det heller. Han er veldig avhengig av kameratene han har. Det er jo derfor jeg spør her på nettet da, for å høre hvordan det er andre steder enn her. Jeg går jo ikke og maser på poden om det selvfølgelig. Og som sagt det er en slik pappaagjeng som styrer mye med laget og guttene enten de har noe med det eller ikke (til trenernes frustrasjon) og det gjør det litt vanskelig for 'lille meg' å komme med innspill. Og det ER andre foreldre (av de som er utenom den faste pappaklikken) som reagerer på trenernes bruk av spillere, både på håndballen og fotballen. Så jeg har ikke tatt det helt ut av løse lufta altså. Det jeg var ute etter hvar HVORDAN det fungerte ellers i landet. Finnes det ikke regler for hvordan det skal gjøres feks. Eller kommer slikt først etter 16 år. Hvert lag og hver trener kan vel ikke gjøre akkurat som han vil. Er ikke laga underlagt en eller annen landsforening som har regler de må følge eller noe slikt. DE reglene var jeg interessert i, om de sa noe om alder, bruk av spillere, straff ved uteblitt trening og slike ting. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105034-ten%C3%A5ring-og-fotball/#findComment-612001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 La gutten vera i fred og la han ordne opp i det sjølv. Han er fullt i stand til å trene seg opp til det nivået han var på dersom han ynskjer det, og eg skjønar godt at han blir irritert når mammaen blandar seg opp i det - uansett kor velmeint det er. Det er ingenting som er meir irriterande når ein er fjortis som ei velmeinande mor som skal fikse alt for deg, når ein trass alt er blitt gamal nok til å ordne opp sjølv... :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105034-ten%C3%A5ring-og-fotball/#findComment-613388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nooora Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 La gutten vera i fred og la han ordne opp i det sjølv. Han er fullt i stand til å trene seg opp til det nivået han var på dersom han ynskjer det, og eg skjønar godt at han blir irritert når mammaen blandar seg opp i det - uansett kor velmeint det er. Det er ingenting som er meir irriterande når ein er fjortis som ei velmeinande mor som skal fikse alt for deg, når ein trass alt er blitt gamal nok til å ordne opp sjølv... :-) Men skjønner du ikke da, jeg HAR IKKE blanda meg bort i det!!!! Jeg spør derfor her om erfaringer slik at jeg kan bestemme meg for OM jeg skal blande meg bort i det. Skjønner? Enkelte andre foreldre mener at jeg burde. De er også uenige i trenernes disposisjoner. Men det er nettopp å skape problemer for poden jeg er redd for. Jeg er da ikke så teit at jeg blander meg opp i hva han vil eller bør. I motsetning til enkelte av disse pappaene jeg har fortalt om! Så mye kjeft enkelte av de har fått når de ikke har 'levert' oppimellom åra synes jeg det er skammelig å høre på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105034-ten%C3%A5ring-og-fotball/#findComment-613440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Men skjønner du ikke da, jeg HAR IKKE blanda meg bort i det!!!! Jeg spør derfor her om erfaringer slik at jeg kan bestemme meg for OM jeg skal blande meg bort i det. Skjønner? Enkelte andre foreldre mener at jeg burde. De er også uenige i trenernes disposisjoner. Men det er nettopp å skape problemer for poden jeg er redd for. Jeg er da ikke så teit at jeg blander meg opp i hva han vil eller bør. I motsetning til enkelte av disse pappaene jeg har fortalt om! Så mye kjeft enkelte av de har fått når de ikke har 'levert' oppimellom åra synes jeg det er skammelig å høre på. "Jeg spør derfor her om erfaringer slik at jeg kan bestemme meg for OM jeg skal blande meg bort i det. Skjønner?" Ja eg skjønte det, og det var det eg svarte på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105034-ten%C3%A5ring-og-fotball/#findComment-613460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Men skjønner du ikke da, jeg HAR IKKE blanda meg bort i det!!!! Jeg spør derfor her om erfaringer slik at jeg kan bestemme meg for OM jeg skal blande meg bort i det. Skjønner? Enkelte andre foreldre mener at jeg burde. De er også uenige i trenernes disposisjoner. Men det er nettopp å skape problemer for poden jeg er redd for. Jeg er da ikke så teit at jeg blander meg opp i hva han vil eller bør. I motsetning til enkelte av disse pappaene jeg har fortalt om! Så mye kjeft enkelte av de har fått når de ikke har 'levert' oppimellom åra synes jeg det er skammelig å høre på. Selvsagt skal du ikke blande deg inn. Sønnen din bør være voksen nok til å ta opp ev. problemer direkte med treneren. Som 14 åringer spiller de i serien, og følgelig er ambisjonene til laget langt høyere enn hva som var tilfelle i barnefotballen. Hva tror du hadde skjedd hvis treneren - mot formodning - hadde gitt etter for ditt/guttens ønske om å få spille mer på kamper? Jeg er temmelig sikker på at de andre på laget hadde reagert kraftig hvis han ikke holdt mål spillemessig. Face it, 14-åringer tar fotball langt mer alvorlig enn 12-åringer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105034-ten%C3%A5ring-og-fotball/#findComment-613465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Selvsagt skal du ikke blande deg inn. Sønnen din bør være voksen nok til å ta opp ev. problemer direkte med treneren. Som 14 åringer spiller de i serien, og følgelig er ambisjonene til laget langt høyere enn hva som var tilfelle i barnefotballen. Hva tror du hadde skjedd hvis treneren - mot formodning - hadde gitt etter for ditt/guttens ønske om å få spille mer på kamper? Jeg er temmelig sikker på at de andre på laget hadde reagert kraftig hvis han ikke holdt mål spillemessig. Face it, 14-åringer tar fotball langt mer alvorlig enn 12-åringer. Jeg har ei jente på 14 som sparker fotball. Bare for å få erfaringsaspektet på plass. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105034-ten%C3%A5ring-og-fotball/#findComment-613469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nooora Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Selvsagt skal du ikke blande deg inn. Sønnen din bør være voksen nok til å ta opp ev. problemer direkte med treneren. Som 14 åringer spiller de i serien, og følgelig er ambisjonene til laget langt høyere enn hva som var tilfelle i barnefotballen. Hva tror du hadde skjedd hvis treneren - mot formodning - hadde gitt etter for ditt/guttens ønske om å få spille mer på kamper? Jeg er temmelig sikker på at de andre på laget hadde reagert kraftig hvis han ikke holdt mål spillemessig. Face it, 14-åringer tar fotball langt mer alvorlig enn 12-åringer. Ja, selvfølgelig, men hvordan tenker de når det gjelder rekruttering? Sannsynligvis vil enkelte falla av i løpet av et par år. Min sønn har vist tidlgiere at han har talent. Han faller av litt, og så er han ikke interessant i det hele tatt. Hva med å ta litt godt vare på han (eller andre for den saks skyld) slik at han blir bedre igjen, istedenfor å dumpe han så han helt mister interessen. Om et par år så kanskje de angrer på at de ikke tok bedre vare på alle som har spilt siden de var seks år. Mulig de trenger han da, men da er kanskje toget gått. De HAR vel ikke alt nå tatt ut elitelaget mener jeg. De som er dårlige som fjorten kan bli de som bærer laget når de er voksne. Slik hører en ofte vinnertyper fra flere idrettsgrener forteller. De var ofte ikke bra før de var mye eldre enn fjorten. det er et treningspolitisk spørsmål. Og jeg tror ikke alle 'pappatrenere' er de rette til å tenke langsiktig og korrekt i alle henseende. Bl.a. har vi regler om at en må være tilstede på treninga før kampen for å få spille kampen. Det gjelder for alle utenom sønnen til treneren. DET sier veil litt om hvor gode de er til å ta vurderinger. Og så kandu si,hvorfor protesterer ingen. Nei, si det. Men det forklarer kanskje hvorfor JEG (bare en liten uforstående overfølsom mamma) ikke tør å begynne å diskutere med disse såkalte trenerfolka. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105034-ten%C3%A5ring-og-fotball/#findComment-613490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
naiv Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Selvsagt skal du ikke blande deg inn. Sønnen din bør være voksen nok til å ta opp ev. problemer direkte med treneren. Som 14 åringer spiller de i serien, og følgelig er ambisjonene til laget langt høyere enn hva som var tilfelle i barnefotballen. Hva tror du hadde skjedd hvis treneren - mot formodning - hadde gitt etter for ditt/guttens ønske om å få spille mer på kamper? Jeg er temmelig sikker på at de andre på laget hadde reagert kraftig hvis han ikke holdt mål spillemessig. Face it, 14-åringer tar fotball langt mer alvorlig enn 12-åringer. Veldig enig med Retz. Jeg har vært endel i fotballmiljø og vet hvordan det er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105034-ten%C3%A5ring-og-fotball/#findComment-613491 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bassisten Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Ja, selvfølgelig, men hvordan tenker de når det gjelder rekruttering? Sannsynligvis vil enkelte falla av i løpet av et par år. Min sønn har vist tidlgiere at han har talent. Han faller av litt, og så er han ikke interessant i det hele tatt. Hva med å ta litt godt vare på han (eller andre for den saks skyld) slik at han blir bedre igjen, istedenfor å dumpe han så han helt mister interessen. Om et par år så kanskje de angrer på at de ikke tok bedre vare på alle som har spilt siden de var seks år. Mulig de trenger han da, men da er kanskje toget gått. De HAR vel ikke alt nå tatt ut elitelaget mener jeg. De som er dårlige som fjorten kan bli de som bærer laget når de er voksne. Slik hører en ofte vinnertyper fra flere idrettsgrener forteller. De var ofte ikke bra før de var mye eldre enn fjorten. det er et treningspolitisk spørsmål. Og jeg tror ikke alle 'pappatrenere' er de rette til å tenke langsiktig og korrekt i alle henseende. Bl.a. har vi regler om at en må være tilstede på treninga før kampen for å få spille kampen. Det gjelder for alle utenom sønnen til treneren. DET sier veil litt om hvor gode de er til å ta vurderinger. Og så kandu si,hvorfor protesterer ingen. Nei, si det. Men det forklarer kanskje hvorfor JEG (bare en liten uforstående overfølsom mamma) ikke tør å begynne å diskutere med disse såkalte trenerfolka. Det er vel innlysande at treneren og laget bør ta vare på han og støtte han på trening. Eg går ut frå at han ikkje sit på benken på treningane...? Men når det er kamp er det kamp, og resultatet er faktisk viktig. Då vel ein dei beste spelarane. Slik er det berre, og det veit guten din godt. Vil han tilbake på laget etter ein skade må han jobbe for det - slik alle må. Taklar han det ikkje får han heller gjera som meg; satse på musikken... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105034-ten%C3%A5ring-og-fotball/#findComment-613497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Ja, selvfølgelig, men hvordan tenker de når det gjelder rekruttering? Sannsynligvis vil enkelte falla av i løpet av et par år. Min sønn har vist tidlgiere at han har talent. Han faller av litt, og så er han ikke interessant i det hele tatt. Hva med å ta litt godt vare på han (eller andre for den saks skyld) slik at han blir bedre igjen, istedenfor å dumpe han så han helt mister interessen. Om et par år så kanskje de angrer på at de ikke tok bedre vare på alle som har spilt siden de var seks år. Mulig de trenger han da, men da er kanskje toget gått. De HAR vel ikke alt nå tatt ut elitelaget mener jeg. De som er dårlige som fjorten kan bli de som bærer laget når de er voksne. Slik hører en ofte vinnertyper fra flere idrettsgrener forteller. De var ofte ikke bra før de var mye eldre enn fjorten. det er et treningspolitisk spørsmål. Og jeg tror ikke alle 'pappatrenere' er de rette til å tenke langsiktig og korrekt i alle henseende. Bl.a. har vi regler om at en må være tilstede på treninga før kampen for å få spille kampen. Det gjelder for alle utenom sønnen til treneren. DET sier veil litt om hvor gode de er til å ta vurderinger. Og så kandu si,hvorfor protesterer ingen. Nei, si det. Men det forklarer kanskje hvorfor JEG (bare en liten uforstående overfølsom mamma) ikke tør å begynne å diskutere med disse såkalte trenerfolka. Hva legger du i "å ta vare på"? Er enig i at man trenger et motivasjonspuff i blant, men hvis interessen mangler helt over lengre tid, så kan du ikke forvente at treneren skal fikse opp. Jeg har ikke de samme erfaringene som deg mht treninga. Jentene har riktignok to pappatrenere, men disse er også forhenværende spillere, og etter mitt syn, meget kompetente. For å vende tilbake til spørsmålet ditt om innblanding; Jeg har aldri opplevd at noen foreldre har blanda seg opp i treninga, og jeg vet at dattera mi ville gått fra konseptene hvis jeg hadde funnet på et sånt stunt. Et litt interessant apropos; For ca et år sida ble trenerne uenige om hvor mye de skulle presse jentene, både når det gjaldt treningsmengde, kvaliteten på treninga og kamptrening utenom serien. Spillerne selv var helt klare på dette: De ville bli pressa. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105034-ten%C3%A5ring-og-fotball/#findComment-613533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Jeg har ei jente på 14 som sparker fotball. Bare for å få erfaringsaspektet på plass. Hei, Jeg har lang erfaring med ikke å sparke fotball! :-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105034-ten%C3%A5ring-og-fotball/#findComment-613538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Hei, Jeg har lang erfaring med ikke å sparke fotball! :-) Med vennlig hilsen Pøh! Det er ennå ikke for seint å tvangssko deg med skruknotter og skinn. (hvor faen er :luringen: når jeg trenger den?!) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105034-ten%C3%A5ring-og-fotball/#findComment-613543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.