Gå til innhold

Trøske, må vi til lege for å få "kur"?


ungmamma

Anbefalte innlegg

Jeg tror datteren min har fått trøske. Hun har ikke vondt når hun suger, men hun har et hvitt belegg på leppene og på innsiden av kinnene.

Må jeg ta henne til lege for å få kur mot trøsken? Eller skal jeg bare la det være siden hun ikke virker plaget?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror datteren min har fått trøske. Hun har ikke vondt når hun suger, men hun har et hvitt belegg på leppene og på innsiden av kinnene.

Må jeg ta henne til lege for å få kur mot trøsken? Eller skal jeg bare la det være siden hun ikke virker plaget?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du trenger ikke og gå til legen. Trøske er helt vanlig (en type sopp tror jeg) og på apoteket kan du få kjøpt noe som du kan pensle på. Vet ikke hva det heter, men de på apoteket vet hva du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du trenger ikke og gå til legen. Trøske er helt vanlig (en type sopp tror jeg) og på apoteket kan du få kjøpt noe som du kan pensle på. Vet ikke hva det heter, men de på apoteket vet hva du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du trenger ikke og gå til legen. Trøske er helt vanlig (en type sopp tror jeg) og på apoteket kan du få kjøpt noe som du kan pensle på. Vet ikke hva det heter, men de på apoteket vet hva du trenger.

Hvis det er så mye belegg som det høres ut på av det du skriver ville jeg ha tatt meg en tur til legen og fått resept på mycostatin mikstur som er det mest effektive mot trøske.

Corsodyl som du får kjøpt uten resept er ikke like effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du trenger ikke og gå til legen. Trøske er helt vanlig (en type sopp tror jeg) og på apoteket kan du få kjøpt noe som du kan pensle på. Vet ikke hva det heter, men de på apoteket vet hva du trenger.

Hvis det er så mye belegg som det høres ut på av det du skriver ville jeg ha tatt meg en tur til legen og fått resept på mycostatin mikstur som er det mest effektive mot trøske.

Corsodyl som du får kjøpt uten resept er ikke like effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anna-Pia Haggkvist, intensivsykepleier

Kjære ungmamma,

Trøske i munnen hos barn trenger ikke å behandles hvis ikke barnet er plaget. Du kan prøve å vaske det bort forsiktig. Ta en linklut eller lignende på fingeren og vask der belegget er med vann.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna-Pia Haggkvist, intensivsykepleier

Kjære ungmamma,

Trøske i munnen hos barn trenger ikke å behandles hvis ikke barnet er plaget. Du kan prøve å vaske det bort forsiktig. Ta en linklut eller lignende på fingeren og vask der belegget er med vann.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...