Gå til innhold

sos.rapport...igjen..utrolig

Anbefalte innlegg

Gjest Brasilmamma...

Hei alle garvede adoptanter.

Har nå fått rapporten til gjennomlesing.

Fyttirakker'n så mye feil.

De har klart å skrevet at jeg meldte meg inn i en forening når jeg var tenåring som jeg aldri har hørt om (var ikke med i noe forening).

Klart å skrive at jeg har et barn (det skulle liksom være min søsters barn som var omtalt..) At jeg er med i en "jentegjeng" ( jeg kaller det en god gammeldags syklubb)

De har skrevet at besteforeldrene til min kjære er døde, den ene lever faktisk ennå. ++++

Er det virkelig vanlig at det er slike graverende feil som blir skrevet?

Hilsen en litt oppgitt

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105107-sosrapportigjenutrolig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Også irritert

Hei

Vi opplevde også en god del feil i vår andre sosialrapport - som for øvrig tok laaaang tid å få ferdig p.g.a. rot fra sosionomens side!

Der var vi omtalt som "fosterforeldre", vårt adopterte barn som "fosterbarnet".

Det var flere sammenblandinger og feil som jeg ikke husker nå, husker bare at det "kokte" i meg da jeg leste den. Tenk, så mye pes som vi utsettes for i en sånn sak, og så er de så slurvete når de behandler en sånn viktig rapport.

Jeg føler med deg. Og det som er mest irriterende er at vi er prisgitt den hjelpa vi får fra dem, vi er bare nødt til å gå gjennom den kverna for å nå "målet" vårt.

Lykke til videre, håper du får sagt i fra til dem på en måte som de fortjener!

JA!!!

Den første rapporten vår var så ille at vi aldri ville blitt godkjent. Heldigvis jobber jeg i samme bransje og har selv skrevet mange sosialrapporter, så jeg skrev den stort sett om, og fikk barnevernet til å godkjenne den.....vi er iallefall foreldre til verdens skjønneste jente nå. Det har gått noe bedre denne runden, skal forhåpentligvis underskrive rapporten til mandag. Men da har vi hatt 5 møter med den - til andre gangs adopsjon...

Lykke til!

Hei Brasilmamma:-)

Høres nesten ut som vi bor i samme kommune *ler*.

I vår rapport var det også mange feil, og vi brukte mye av tiden på hvert møte for å rette opp feilene fra gangen før (hun skrev alt inn på data mellom hvert møte). Da den endelige rapporten kom så hadde saksbehandleren ikke ført på rett land en gang...

I tillegg "glemte" de å sende rapporten. Da den etter ca en måned endelig kom avgårde og vi fikk brev fra BUFA om at den var mottatt, fikk vi sosialrapporten tilbake med begrunnelse om at barnevernet hadde glemt å signere. Heldigvis kan vi vel si, for da oppdaget vi at formuen som var ført på var langt over det som sto på ligningsattestene våre. Da var det nok for min del, så jeg reiste ned på barnevernet, rettet formuen, fikk underskrifter og sendte rapporten selv til BUFA igjen.

Vi kan (nesten) le av dette nå, men det var utrolig frustrerende i perioden som det pågikk.

Håper feilen blir ordnet fort, og dere får papirene avgårde til BUFA:-)

Vennlig hilsen Melissa

Hei Brasilmamma:-)

Høres nesten ut som vi bor i samme kommune *ler*.

I vår rapport var det også mange feil, og vi brukte mye av tiden på hvert møte for å rette opp feilene fra gangen før (hun skrev alt inn på data mellom hvert møte). Da den endelige rapporten kom så hadde saksbehandleren ikke ført på rett land en gang...

I tillegg "glemte" de å sende rapporten. Da den etter ca en måned endelig kom avgårde og vi fikk brev fra BUFA om at den var mottatt, fikk vi sosialrapporten tilbake med begrunnelse om at barnevernet hadde glemt å signere. Heldigvis kan vi vel si, for da oppdaget vi at formuen som var ført på var langt over det som sto på ligningsattestene våre. Da var det nok for min del, så jeg reiste ned på barnevernet, rettet formuen, fikk underskrifter og sendte rapporten selv til BUFA igjen.

Vi kan (nesten) le av dette nå, men det var utrolig frustrerende i perioden som det pågikk.

Håper feilen blir ordnet fort, og dere får papirene avgårde til BUFA:-)

Vennlig hilsen Melissa

Hei og "velkommen i klubben" ;o)

Som "melissa" skriver; bor vi i samme kommune ?

Ja, det er bare helt utrolig hvor dårlig en slik rapport kan være... Vi har vært igjennom 2 rapporter og begge gangene var feilene store.

Hvet ikke helt hva de lærte på skolen, men skrive og lytte lærte de iallefall ikke..

Men lykke til videre med opprettingen og selve adopsjonen ;o)

Annonse

Gjest Cebuano

Tror vi som bor i "min" kommune er ekstremt heldig. Det har bare vært små detajer som vi har villet forandre for å få frem akkurat det vi vil, men aldri direkte feil nei.

Hvordan greier de å dikte opp så mye da? Har de blandet dere med noen andre? Merkelig!

Hei, Brasilmamma...

Det er kjedelig når man opplever å måtte rette opp feil i sosialrapportenhele tiden, ikke minst når de allerede har brukt så lang tid.

Men du kan jo trøste deg med at det er godt at det er slike feil dere kan se med det blotte øye og rette opp der og da. Samt at dere slipper å få rapporten i retur fra BUFA. Det opplevde nemlig vi første gang...og det medførte nesten 3 mnd. forsinkelse i saksbehandlingen.

Krysser fingre for at dere får rettet opp feilene straks og at rapporten snart er på vei til BUFA...

Hilsen fra

Brasilmamma..

Hei og "velkommen i klubben" ;o)

Som "melissa" skriver; bor vi i samme kommune ?

Ja, det er bare helt utrolig hvor dårlig en slik rapport kan være... Vi har vært igjennom 2 rapporter og begge gangene var feilene store.

Hvet ikke helt hva de lærte på skolen, men skrive og lytte lærte de iallefall ikke..

Men lykke til videre med opprettingen og selve adopsjonen ;o)

oslo???

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...