Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest inggun

Vi skal adoptere fra Colombia, og sendte papirene i slutten av februar. I går fikk vi beskjed om at papirene våre var sendt til Bogota, og i dag i posten lå nytt brev fra adopsjonsforum der det står at det jobbes aktivt med vår sak, og at vi må oppdatere papirene våre. Hva betyr dette? Betyr det at tildeling er like rundt hjørnet, eller kan det fremdeles drøye noen måneder? Hvor lenge går det vanligvis fra tildeling til vi kan reise? Jeg kan nesten ikke tro at alt plutselig skjer så fort! Og vi som har bremset på alle praktiske forberedelser for ikke å bli for utålmodige, nå får vi det jo travelt fremover.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105162-plutselig-s%C3%A5-mye-p%C3%A5-en-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tobarnmamsen

kjære inggun, så fort det har gått for dere. Gratulerer!

Nå er det aller mest sannsynlig tildelt et barn til dere. Det gjenstår papirarbeid i Colombia eller bare i Norge. Det kan gå alt fra en dag til tja...... hvor lenge? Noen få uker maks, antar jeg.

Åh, så spennende, lykke til!

Fyren1365380423

Gori Land!! Ja der må " henge med i svingene" ....da vi fikk den meldingen for to år siden om at vi måtte oppdatere attestene våre så fikk vi tildeling dagen etterpå....

men jeg har hørt om andre som likevel har venta uker etter denne beskjeden!!

Lykke til!!HELT klar og forberedt er en vel aldri...Lykke til!

WOW så fantastisk.. DA har det fått utrolig fort..

Vi har fått godkjenning og distrikt og våre papirer ble sendt 20. januar..Trodde det var raskt jeg,- men tydeligvis så har de satt opp farten i Colombia! Vi har også Bogota som distrikt!

Lykke til!!!

Gratulasjonsklem fra

kjære inggun, så fort det har gått for dere. Gratulerer!

Nå er det aller mest sannsynlig tildelt et barn til dere. Det gjenstår papirarbeid i Colombia eller bare i Norge. Det kan gå alt fra en dag til tja...... hvor lenge? Noen få uker maks, antar jeg.

Åh, så spennende, lykke til!

Oj oj, så spennende, ja her går det unna :o)

Annonse

Nok en gang gratulerer!

Jeg tror ikke jeg har ikke sett nicket ditt her tidligere,. og har dermed ikke fått med meg at dere har ligget rett "bak" oss i prosessen.. Og nå er dere foran!! Det er ingen sak som er lik og når det gjelder behandlingstid så er dette veldig individulet.

Når man får beskjed om å oppdatere attestene så er det ikke mange dagene før dere får tildeling tror jeg!?! SÅ SPENNENDE..

Gi oss beskjed når den glade begivenhet kommer da!

Klem fra

Hei inggun.

Vi fikk det samme beskjed i dag som dere.

Vi må opdattere politi attester og at tildelingen nærme seg. Skal si at vi ble helte gale. Jeg hørte at tildelingen kommer ganske ført etter denne beskjed. Vi skal også til Bogota, så kanskje vi reiser sammen.

Lykke til videre, håper at den store telefonen ringe alerede i morgen.

Klem fra meg.

Hei, velkommen og gratulerer med distrikt! Ja, dette ble mye på en gang. Fikk dere distrikt samtidig med godkjenningen fra ICBF? Kan jeg få spørre hvilken aldersgruppe dere er godkjent for? All informasjon ang. Colombia er spennende, vet du!

Vi er annengangs adoptanter, og vi venter spent på distrikt. Nå når det skjer så mye her på DOL, ja da stiger pulsen vår noe.

Kjempespennende å følge med dere i tiden fremover. Håper tildelingene strømmer på nå!

Klem

Hei inggun

Gratulerer så mye med distriktet. Jeg måtte lese tråden to ganger for å få med meg alt for dette må jo være den kjappeste behandlingen jeg har lest om. KJEMPEHYGGELIG!

Når Colombia ber om oppdatering av politiattesten så er det et konkret barn som er frigitt for adopsjon men tiden fra de ber om oppdateringen til tildeling av barnet kan variere veldig.

Lykke til med forberedelsene (c:

Vennlig hilsen

Gratulerer! Så fort det har gått for dere. Utrolig flott!!! Det er bare så spennende. Papirene våre har bare vært i Colombia i tre uker, men man blir jo skikkelig optimistisk av beskjeder som dette.... BLir spennende å høre når dere får tildelingen. Tenk at dere mest sannsynlig er tildelt et barn nå.

Venter spent med dere, hislen

Annonse

Hei. Det var gode nyheter, nå

begynner det å skje saker og ting i Colombia.

Da vi fikk førstemann, fikk vi beskjed om oppdatering av politiattester i slutten av mai, og i midten av juni fikk vi tildeling! Vi reiste så snart billetter og alt praktisk var iorden.

Papirene vi fikk etterpå viste at han allerde var tildelt oss tidlig i mai, så når dere har fått beskjed om oppdatering, er det mest sannsynlig allerede et barn der til dere......åhh, så spennende.

Lykke til med alt!

(p.s. Vi venter på godkjenningsbrev på nr. 2, papirene ble sendt over i midten av februar....det var herlig å lese at dere er kommet så langt allerde...)

Hei inggun.

Vi fikk det samme beskjed i dag som dere.

Vi må opdattere politi attester og at tildelingen nærme seg. Skal si at vi ble helte gale. Jeg hørte at tildelingen kommer ganske ført etter denne beskjed. Vi skal også til Bogota, så kanskje vi reiser sammen.

Lykke til videre, håper at den store telefonen ringe alerede i morgen.

Klem fra meg.

Fikk dere beskjed om å oppdatere attestene også??? WOW.. Vi fikk godkj. og distrikt samtidig med dere.. Skal si at idag så kommer jeg til å "henge" over postkassen!

For dere fikk vel beskjed via postkasen???

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...