Gå til innhold

Mormor med til Colombia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Vi skal ha min svigermor med. Jeg kan ikke forstå at dette kan oppfattes negativt av colombianske myndigheter. Derimot ville jeg tro at det ville oppfattes positivt at den stolte "bestemor" ønsker å få oppleve barnebarnets fødeland. Vi skal ha med vår sønn (3 1/2 år) som også er adoptert fra Colombia, og er veldig glad for at farmor vil reise med oss.

Mener at det er bare vi adoptivforeldre som må ha visum, men dette får du informasjon om fra AF.

Hvor langt er dere kommet i prosessen?

Hilsen fra

Hei!

Vi skal ha min svigermor med. Jeg kan ikke forstå at dette kan oppfattes negativt av colombianske myndigheter. Derimot ville jeg tro at det ville oppfattes positivt at den stolte "bestemor" ønsker å få oppleve barnebarnets fødeland. Vi skal ha med vår sønn (3 1/2 år) som også er adoptert fra Colombia, og er veldig glad for at farmor vil reise med oss.

Mener at det er bare vi adoptivforeldre som må ha visum, men dette får du informasjon om fra AF.

Hvor langt er dere kommet i prosessen?

Hilsen fra

Vi har i dag fått beskjed om å oppdatere politiattestene og venter nå på telefonen! Det kommer til å bli vanskelig å komme seg i gjennom de neste dagene på jobb!

Mvh

Annonse

Noe vi alle gleder oss til.

Hvor "aktiv" han skal være der nede, har vi ikke planlagt enda, men jeg er glsd for og ha enda en "nøkkelperson" i livet mitt, på min livs reise.

Pappa kom tidlig med forslaget, som først ble avist, men i ettertid, sa ringte vi tilbake og innviterte han med. Kan ikke han, tar vi med kommende Bestemor eller Farmor:)

Gled dere, det gjør vi:)

*klemz*

Vi har i dag fått beskjed om å oppdatere politiattestene og venter nå på telefonen! Det kommer til å bli vanskelig å komme seg i gjennom de neste dagene på jobb!

Mvh

Åh, så spennende!! Får helt "gåsehud" her jeg sitter. Gleder meg til å lese gladmelding fra deg en av dagene!

Hilsen fra

Hei Leenie!

Kunne ikke jeg tenke meg på ett tidspunkt heller, men nå er alt så mye anderledes.

Forstå det den som kan.

Håper alt står bra til med deg.

Klemmer fra

Vel, jeg spøkte mest da. Moren min er grei hun, men jeg tviler på om hun hadde fått bli med på en evt hentereise!

Kos dere masse da :)

Vel, jeg spøkte mest da. Moren min er grei hun, men jeg tviler på om hun hadde fått bli med på en evt hentereise!

Kos dere masse da :)

Det var jo det jeg heller ikke kunne tenke meg på ett tidspunkt; hentereisen altså;-)

Tvilte aldri på at du hadde en grei mor *ler*

Kos deg selv:)

Annonse

thuva1365380402

Hei Frue!

Har ikke du lagt deg ennå, har du noe, "sladder"?

Klemmer fra

Nei, ikke noe sladder. Koreandra har ringt VB i dag og det har fremdeles ikke kommet noen tildelinger på Korea siden vi fikk 10. april. Men de venter hver dag nå. Så for Koreandra m/mann håper vi det snart skjer noe.

De andre har heller ikke fått noen reisebeskjed. Så dette tar lengre tid enn for dok. Vi får krysse fingrene framover.

Klem fra

Nei, ikke noe sladder. Koreandra har ringt VB i dag og det har fremdeles ikke kommet noen tildelinger på Korea siden vi fikk 10. april. Men de venter hver dag nå. Så for Koreandra m/mann håper vi det snart skjer noe.

De andre har heller ikke fått noen reisebeskjed. Så dette tar lengre tid enn for dok. Vi får krysse fingrene framover.

Klem fra

Tar du en tur over på chatten, eller?

*venter spent*

Hei Vaks

Ønsker dere å ta med mormor så gjør det. Kjenner flere som har tatt med besteforeldre og som har fått en veldig positiv opplevelse. Dette kan sikkert AF bekrefte.

Krysser fingrene på at DEN store telefon kommer snart.

Var det dere som fikk Pasto?

vennlig hilsen ei som ble Pastomamma i 2000

Ja, vi håper hun tar seg tid og råd til det denne gangen også. Hun var med sistgang. Og det ble svært positivt oppfattet av det indiske personalet på barnehjemmene og i organisasjonen.

Det var også veldig bra for storebror å ha en ekstra voksen å gå til.

Samtidig er det på lengre sikt svært bra for barna at flere av familiemedlemmene kan snakke med dem om deres opprinnelsesland og vet hvordan det er der, samt noe om deres liv før de kom til oss.

Lykke til!

Gjest Brasilmamma...?

Når jeg tenker meg om så tror jeg min mor og svigermor ville satt utrolig stor pris på å bli spurt om de vil være med til Brasil om et par års tid.

De liker å reise begge to, og synes dette er utrolig spennende, spesielt min mor.

Tror jeg skal tenke litt på det ja.

Det er jo ikke dermed sagt at de behøver å "henge i skjørta" våre hele tiden, og de trenger jo heller ikke å være med under hele oppholdet, spesielt da vi kanskje må være der i opptil 7 uker.

Fint om de kanskje kunne komme de siste to ukene eller no slikt.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...