Gå til innhold

La ham være i sin egen verden..??

Anbefalte innlegg

Min morfar har Alzheimer. Han er over 80 år og lever til dels i sin egen verden. Sykdommen har likevel ikke kommet så langt at han er helt "borte", og av og til skjønner han at han ikke klarer å følge helt med.. Spørsmålet mitt er, når han er i sin egen verden, skal vi la han fortsette å være der, eller "dra" han tilbake til den virkelige verden? F.eks. for noen uker siden, var han sikker på at han nettopp hadde flyttet inn i ny leilighet, og synes det var rart at den var akkurat lik den han hadde bodd i før....

Er det noen som kan hjelpe meg? Evt har erfaring med dette? Takk:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105168-la-ham-v%C3%A6re-i-sin-egen-verden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Faren min og jeg bare jatter med moren min. Det er fryktelig slitsomt når hun forteller den samme historien for 20 gang i løpet av wet par timer men hvis vi forteller henne at hun har fortalt det blir hun rasende. Så vi må virke like interesserte hver gang. De store ungene stikker av når de kommer og jeg spiser en valium ellers eksploderer jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...