fei1365380229 Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Jeg fant denne på en svensk side jeg er medlem av. Jeg vet på ingen måte om det faktisk er sant dette her, jeg trodde IKKE Kina vurderte å sende barn med eskorte engang. Har noen av dere som nå venter på å få hente deres små spurt om det er mulig å få barna deres hjem med eskorte? FFIA:s anslagstavla: "Vi har just fått kännedom om att den Kinesiska Ambassaden i Köpenhamn har hjälpt de danskar som har fått barnbeskd med allt pappersjobb, så nu skall de få sina barn med eskort till Kastrup inom kort. Ett litet tips till alla att trycka på så att vi också kan få hit våra barn med eskort." Håper dere snart får dra. Hilsen en som var så heldig å rekke å hente rett før SARS'en ble kjent. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105247-eskorte-fra-kina/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kinabarn Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Hei fei, ser du lengre nede på linkene på den siden vil du se at disse opplysningene visstnok ikke er riktig ifølge en av de danske medlemmene. Jeg har forøvrig prøvd å spørre foreningen vår om det er mulig å lufte denne løsningen for CCAA men blir fortalt at kinesiske lover er slik at adopsjonen skal gjøres i provinsen og derfor er ikke eskorte mulig, dette er forøvrig samme svar jeg fikk på VB's spørresider også. Lurer på om noen foreninger i det hele tatt har turt å spørre CCAA om dette eller om respekten er så stor at det ikke vil falle dem inn å gjøre noe sånt. Hmmmmmm.... Ja, ja, når fører denne stoppen kanskje til at vi faktisk våger oss av gårde hele familien likevel. Det er jo et lyspunkt. Jeg er faktisk glad for at vi ikke får tildelt barn før SARS er under kontroll og må vente i evigheter på å få reise. Jeg har full medlidenhet med de som er i den situasjonen og ønsker av hele mitt hjerte at ihvertfall disse kunne fått barna sine hjem med eskorte, så kan heller vi andre vente litt. men det er jo ikke jeg som bestemmer, sukk... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105247-eskorte-fra-kina/#findComment-611658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 Hei fei, ser du lengre nede på linkene på den siden vil du se at disse opplysningene visstnok ikke er riktig ifølge en av de danske medlemmene. Jeg har forøvrig prøvd å spørre foreningen vår om det er mulig å lufte denne løsningen for CCAA men blir fortalt at kinesiske lover er slik at adopsjonen skal gjøres i provinsen og derfor er ikke eskorte mulig, dette er forøvrig samme svar jeg fikk på VB's spørresider også. Lurer på om noen foreninger i det hele tatt har turt å spørre CCAA om dette eller om respekten er så stor at det ikke vil falle dem inn å gjøre noe sånt. Hmmmmmm.... Ja, ja, når fører denne stoppen kanskje til at vi faktisk våger oss av gårde hele familien likevel. Det er jo et lyspunkt. Jeg er faktisk glad for at vi ikke får tildelt barn før SARS er under kontroll og må vente i evigheter på å få reise. Jeg har full medlidenhet med de som er i den situasjonen og ønsker av hele mitt hjerte at ihvertfall disse kunne fått barna sine hjem med eskorte, så kan heller vi andre vente litt. men det er jo ikke jeg som bestemmer, sukk... Jeg så blunderen nå. Men jeg ble så glad når jeg så det så ting gikk litt fort. Jeg er helt enig med deg i at det er bedre å vente med tildeling til det er trygt å reise igjen - det er kjempeille å sitte og se på bilde i uke etter uke og ikke vite når man får reise. Vi ventet i 10 uker, noe jeg syns var kjempelenge. Jeg syns så inderlig synd på de som har et bilde (barn), men ikke vet når de får reise. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105247-eskorte-fra-kina/#findComment-611680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lovendring er tungrodd Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Hei fei, ser du lengre nede på linkene på den siden vil du se at disse opplysningene visstnok ikke er riktig ifølge en av de danske medlemmene. Jeg har forøvrig prøvd å spørre foreningen vår om det er mulig å lufte denne løsningen for CCAA men blir fortalt at kinesiske lover er slik at adopsjonen skal gjøres i provinsen og derfor er ikke eskorte mulig, dette er forøvrig samme svar jeg fikk på VB's spørresider også. Lurer på om noen foreninger i det hele tatt har turt å spørre CCAA om dette eller om respekten er så stor at det ikke vil falle dem inn å gjøre noe sånt. Hmmmmmm.... Ja, ja, når fører denne stoppen kanskje til at vi faktisk våger oss av gårde hele familien likevel. Det er jo et lyspunkt. Jeg er faktisk glad for at vi ikke får tildelt barn før SARS er under kontroll og må vente i evigheter på å få reise. Jeg har full medlidenhet med de som er i den situasjonen og ønsker av hele mitt hjerte at ihvertfall disse kunne fått barna sine hjem med eskorte, så kan heller vi andre vente litt. men det er jo ikke jeg som bestemmer, sukk... Hvis det er kinesisk adopsjinslov som sier at adopsjonen skal gjennomføres i provinsene, så er det neppe noe foreningene kan gjøre noe med uansett hvor mye de spør. Enhver vet hvor mye som skal til for å endre en lov, det byråkratiske system er neppe mindre tungrodd i Kina enn i Norge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105247-eskorte-fra-kina/#findComment-611793 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bare så det er sagt altså! Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Jeg så blunderen nå. Men jeg ble så glad når jeg så det så ting gikk litt fort. Jeg er helt enig med deg i at det er bedre å vente med tildeling til det er trygt å reise igjen - det er kjempeille å sitte og se på bilde i uke etter uke og ikke vite når man får reise. Vi ventet i 10 uker, noe jeg syns var kjempelenge. Jeg syns så inderlig synd på de som har et bilde (barn), men ikke vet når de får reise. Det er mange som har det slik, at de ikke vet når de får reise. Thaiadoptanter og Indiaadoptanter kan vente i mange mnd etter tildeling før de overhodet vet når de kan få hente barna sine. Men selvsagt, når man forventer at ting er forutsigbare skjønner jeg likevel at det er frustrerende og at det ikke er noen trøst at andre har det verre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105247-eskorte-fra-kina/#findComment-611800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 Det er mange som har det slik, at de ikke vet når de får reise. Thaiadoptanter og Indiaadoptanter kan vente i mange mnd etter tildeling før de overhodet vet når de kan få hente barna sine. Men selvsagt, når man forventer at ting er forutsigbare skjønner jeg likevel at det er frustrerende og at det ikke er noen trøst at andre har det verre. Og det var ihvertfall en ting vi så på når vi valgte land. Vi ville ikke risikere å vente i mange mnd. på å hente fra tildeling. Når det er sagt, venter nå kina-adoptanter i ca. 14 mnd. fra papirene er sendt til vi får tildeling. Det gjør så vidt jeg vet ikke Thai- og India-adoptanter. Ikke for å gjøre dette til en konkurranse om hvem som har det verst altså, for når barnet er der så syns vel alle at de har vært de heldigste. Og en annen ting er at ingen vet med denne SARS'en; tar det 2 mnd. til, tar det 1 år...... Nei dere som venter: "klag i vei", det hadde jeg gjort. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105247-eskorte-fra-kina/#findComment-611980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sliten og oppgitt, men optimist på sikt Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Og det var ihvertfall en ting vi så på når vi valgte land. Vi ville ikke risikere å vente i mange mnd. på å hente fra tildeling. Når det er sagt, venter nå kina-adoptanter i ca. 14 mnd. fra papirene er sendt til vi får tildeling. Det gjør så vidt jeg vet ikke Thai- og India-adoptanter. Ikke for å gjøre dette til en konkurranse om hvem som har det verst altså, for når barnet er der så syns vel alle at de har vært de heldigste. Og en annen ting er at ingen vet med denne SARS'en; tar det 2 mnd. til, tar det 1 år...... Nei dere som venter: "klag i vei", det hadde jeg gjort. Jotakk, vi ventet i 18 måneder på tildeling fra India vi, - før vi så ble anbefalt å bytte land - til Kina! Det gjorde vi så - og straks etter kom SARS... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105247-eskorte-fra-kina/#findComment-612385 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.