Gå til innhold

forts...cipramil-økning...på forhånd TAKK!

Anbefalte innlegg

Jake1365380469

Har fått med meg at cipramil inneholder serotonin, men ikke noradrenalin og andre virkestoffer. Vil blodprøven fortelle meg om annen medisin med e andre virkestoffene er nødvendig?

Hva er vanligst; å øke dosering av nåværende medisin eller skifte medisin? (når ønsket effekt ikke oppnås)

Fortsetter under...

Cipramil inneholder ikke serotonin men virkestoffet Citalopram, som påvirker den naturlige konsentrasjonen av serotonin i kroppen.

Viss ikke dosen cipramil som du bruker allerede er veldig høy, ville jeg rådet til at du forsøkte å øke dosen først. Evt. byttet preparat siden viss ønskelig effekt fortsatt uteble.

mvh

Nils Håvard Dahl, psykiater

Cipramil ( og andre AD) inneholder verken serotonin eller NA (noradrenalin). De påvirker syatemer i hjernen som har disse stoffene som overføringsstoffer (transmittorstoffer).

Du kan ikke ut fra blodprøve finne hvilken medisin du skal ha.

Det er vanligst å prøve ut nåværende medisin i maks dose før en evt skifter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...