Gå til innhold

Har du erfaring med medikamenter ?

Anbefalte innlegg

Gjest er nok deppa..?

Hei

Jeg har fødelsdepresjon og har oppsøkt psykiater. Han tror han kommer til å anbeale meg å bruke medikamenter en periode, men jeg er skeptisk til å bruke tabletter...

Jeg er skeptisk med tanke på å liksom kunstig være fornøyd på en måte, og jeg er redd for å ikke kunne kjenne glede, og å bli likegyldig til alt... dessuten hva med avhengihet ??

Trenger erfaringer fra mennesker som har brukt medisiner mot depresjoner, og sosial angst ( jeg sliter med begge deler) .

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105255-har-du-erfaring-med-medikamenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enkelte KAN få en opplevelse av avflating av følelselivet, men dette er individuelt og gjelder vel de færreste. Hvordan man selv vil reagere er ikke mulig å si før man har prøvd.

AD er ikke regnet for å være spesielt vanedannende, men enkelte kan oppleve abstinenssyptomer når de skal slutte på de. Derfor bør både opp og nedtrapping skje gradvis.

Var jeg deg ville jeg forsøkt AD, ikke noe godt for hverken deg, barnet eller resten av familien at du sliter med depresjon rett etter en fødsel.

Lykke til :-)

Jake1365380469

Enkelte KAN få en opplevelse av avflating av følelselivet, men dette er individuelt og gjelder vel de færreste. Hvordan man selv vil reagere er ikke mulig å si før man har prøvd.

AD er ikke regnet for å være spesielt vanedannende, men enkelte kan oppleve abstinenssyptomer når de skal slutte på de. Derfor bør både opp og nedtrapping skje gradvis.

Var jeg deg ville jeg forsøkt AD, ikke noe godt for hverken deg, barnet eller resten av familien at du sliter med depresjon rett etter en fødsel.

Lykke til :-)

Hei!

Du får ikke noen "falsk" gledesfølelse av å bruke AD. Den hjelper deg simpelthen med å gjøre konsentrasjonen av virkestoffer inn i hjernen naturlig og riktig.

En moderat dose AD er svært vanlig, og etter min erfaring helt ufarlig. Noe ubehag kan du oppleve i begynnelsen

Du trenger å være i rimelig god form for å kunne fungere som mor. Som deprimert er det vanskelig å klare å delta i samspill med små barn. Dette er faktisk, slik jeg ser det, en av de viktigste grunnene til å si ja til medikamenter dersom psykiateren foreslår det. Akkurat som småbarnsbor har man ikke tid til at det tar lengre tid enn nødvendig å bli frisk igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...