Gå til innhold

Når kan man starte permisjonen ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest mille, sub una specie

Det er nok desverre slik de sier på trygdekontoret. Kanskje du kan få¨en uke eller to med velferdspermisjon fra jobben din for å reise? Jeg fikk det ikke...

jeg tok ferie i forkant av permisjonen - hadde fire uker til gode.

ha en god 17. mai!

hilsen

Trodde nesten man måtte være med i en eller annen klubb for å få svar, jeg..

Merkelig forøvrig- mener bestemt at noen her har sagt at de startet i forkant av ovcertakelse..

Vi fikk også beskjed om at vi først kunne starte permisjonen etter at vi hadde papirene på at Bella var vår, dvs etter at vi hadde hentet henne. Men permisjonen fikk "tilbakevirkende kraft", selv om det ikke hjelper så mye de ukene en er på hentereise...

Ferie, avspasering, og velferdspermisjon for de heldige, er tingen da :-)

Beste hilsen fra

Nå har vi adoptert fra India og da har vi papirene på barnet lenge før vi henter gullet. Ved første adopsjon startet vi faktisk permisjonen den dagen vi reiste. Men så fikk vi jo barnet dagen etterpå.

Dessuten er vi jo formelt oppnevnt som barnest fosterforeldre før vi reiser. Så da stiller det seg kanskje annerledes?

Hilsen fra

Annonse

vannkastanje

Trodde nesten man måtte være med i en eller annen klubb for å få svar, jeg..

Merkelig forøvrig- mener bestemt at noen her har sagt at de startet i forkant av ovcertakelse..

Startet permisjonen noen dager før vi reiste jeg. Det var ikke noe problem for trygdekontoret.Jeg sa bare at jeg trengte noen dager før vi reiste.Kansje at det er forskjell fra trygdekontor til trygdekontor hva de mener er riktig ?

klem fra

Gjest ChiengMai

Sakset fra trygdelovgivningen:

§ 14-16. Stønadsperioden for adopsjonspenger

----------

Stønadsperioden regnes sammenhengende fra det tidspunktet adoptivforeldrene overtar omsorgen for barnet, se §§ 14-17 og 14-18. Den gjenværende del av stønadsperioden kan likevel utsettes når den som mottar adopsjonspenger, har lovbestemt ferie. Når ferien er slutt, må den gjenværende del av stønadsperioden tas umiddelbart.

----------

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...