Gå til innhold

Trening som AD ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk foreskrevet cipramil av legen, men startet aldri på tablettene. Jeg har medisinert meg selv med alkohol, men kuttet dette ut... Siden jeg har hørt og lest at fysisk fostring skal hjelpe på psyken har jeg prøvd i 16 dager trening som AD istedenfor.. Jeg har trent ganske hardt alle 16 dagene, og jeg får selvsagt angst og panikksyndrom som foreks ikke får puste osv under trening, men jeg ignorer det og fullfører alltid.. Angsten SKAL IKKE VINNE!!!! Det jeg har merket er at trening faktisk gjør meg deppresiv, men alikevel fjerner den en del kroppslig uro, så det er verdt det. Bi effekten er et par timer deppressivitet men alikevel er det ok.. Jeg lurer på hvorfor blir det slik? Jeg trodde trening skulle gjøre det motsatet? Jeg kommer til å fortsette med hard fysisk trening for å slite ut kroppen slik at jeg slipper å bruke kreftene på angst/intern uro, men jeg synes det er litt rart alikevel at jeg får slike reaksjoner etter trening... Til syvende og sist har faktisk trening hjulpet meg mye, men det kreves litt for mye av meg synes jeg.. Jeg kan trene opptil 2-4 timer om dagen for å sette følelsene i sjakk.. Kanskje det er sunnere å gå på normal AD ? Hva synes du? Vil dette gå veien?

Skrevet

Du trenger nok ikke trene knallhardt fysisk for å bli kvitt angst og depresjon.

Trene passe, komme seg ut i lys og frisk luft.

Gjøre en fin ting hver dag, om det så er noe lite eller usunt.

Det er veien fram.

Skrevet

Du trenger nok ikke trene knallhardt fysisk for å bli kvitt angst og depresjon.

Trene passe, komme seg ut i lys og frisk luft.

Gjøre en fin ting hver dag, om det så er noe lite eller usunt.

Det er veien fram.

Jeg fungerer bra på jobb, og er mye ute i frisk luft. Klarer ikke å være hjemme.. Men det blir valget mellom alkohol eller trening for å kvitte meg med den indre uroen. Tiltross for at jeg vet at alkohol funker mye bedre velger jeg trening denne gangen.... Men alt er slitsomt :-)

Skrevet

Jeg fungerer bra på jobb, og er mye ute i frisk luft. Klarer ikke å være hjemme.. Men det blir valget mellom alkohol eller trening for å kvitte meg med den indre uroen. Tiltross for at jeg vet at alkohol funker mye bedre velger jeg trening denne gangen.... Men alt er slitsomt :-)

Du vet hva som funker for deg!

:)

Skrevet

Hei Eirik26!

Jeg også bruker trening som "AD", og har gjort det ganske lenge nå. Trener intenst og lenge 6 ganger i uka + at jeg har en fysisk krevende jobb. For meg har dette nesten blitt en måte å "overleve" på. Men hjelper det på psyken?

Vel, jeg er ingen fagperson, så jeg kan ikke svare deg på om dette her er veien å gå. Men jeg vil anta at trening er sunnere for kroppen, sånn rent fysisk, enn "normal AD", som cipramil og liknende. Man slipper også de ubehagelige bivirkningene som ofte følger disse medikamentene...

Mvh.

Jake1365380469
Skrevet

Hvorfor er du så lite interessert i å bruke cipramil?

Du kan jo trene og gjøre alt annet, sannsynligvis kan cipramilen hjelpe deg med mye av angsten og depresjonen!

Bruker den selv, Ingen problem!

Skrevet

Grunnen til at du følte at du ble litt depressiv av treningen kan kanskje være at du startet litt hardt?

Å trene knallhardt 16 dager etter hverandre når en ikke er trent kan være nedbrytende.

Da jeg startet å trene sa min instruktør at jeg ikke skulle trene mer enn 3 dager i uka den første tiden, for å ikke bryte ned kroppen. Etter hvert kan en trene mer og hardere.

Å gå raske turer ute er også fint. Evetuelt sykle. :)

Skrevet

Trening virker effektivt mot depresjon, i moderat form. Slik at du får utløst stoffer i kroppen som virker inn på humøret. Men det samme oppnår du ved en rask spasertur på kveldstid (f. eks.). Alt etter hvor god form du er i fra før, selvsagt. Men det de anbefaler, rent profesjonelt, er å kombinere AD med trening OG samtaleterapi.

Behandling mot depresjon inntas ikke flytende....:).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...