Gå til innhold

Psyko(pato)logitest på nettet - bare tull?

Gjest Hilsen en som ikke er så opptatt av 17. mai....

Anbefalte innlegg

Gjest Hilsen en som ikke er så opptatt av 17. mai....
Skrevet

Fant en morsom test på nettet:

http://www.4degreez.com/misc/personality_disorder_test.mv

Svarte så ærlig jeg bare kunne, og forsøkte å kun svare bekreftende på spørsmålene dersom jeg mente at det var snakk om vedvarende, betydelige trekk ved min personlighet. Alikevel får jeg dette resultatet:

Paranoid: Moderate

Schizoid: Moderate

Schizotypal: Very High

Antisocial: Moderate

Borderline: Very High

Histrionic: High

Narcissistic: Moderate

Avoidant: Very High

Dependant: Moderate

Obsessiv-Compulsive: High

Altså utpreget borderline, unnvikende OG "schizotypal" personlighetsforstyrrelse (vet ikke hva dette kalles på norsk) på en gang! Særlig...

Dette her er åpenbart bare tull og tøys, men god underholdning var det iallefall. Noen andre som har tatt testen?

Gjest bare en
Skrevet

Jeg har tatt den testen flere ganger og hver gang har jeg fått et helt teit resultat. Jeg har fått til resultat at jeg ikke har emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. Enda det er den diagnosen jeg har fått av behandleren min.

Tar ikke den testen seriøst i det hele tatt.

Gjest Hilsen en som fremdeles ikke er så opptatt av 17. mai...
Skrevet

Jeg har tatt den testen flere ganger og hver gang har jeg fått et helt teit resultat. Jeg har fått til resultat at jeg ikke har emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. Enda det er den diagnosen jeg har fått av behandleren min.

Tar ikke den testen seriøst i det hele tatt.

Nettopp ;-)

Det er nok ikke seriøst ment, heller. Vi får se på det som en slags underholdning.

På hvilket grunnlag setter man slike diagnoser (personlighetsforstyrrelser), forresten? Og hva er egentlig vitsen med en slik diagnose?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis du har fått et slikt svar og ikke har problemer med deg selv, med parforhold, med forhold til venner, og heller ikke har betydelige problemer med utdannelse eller arbeid,

da er testen bare tull.

Skrevet

Jeg tok den nå....den stemte egentlig forbløffende bra på meg, den viste akkurat de trekkene som er så typiske for en som har min type lidelse...men at jeg allikevel ikke har noen slags form for personlighetsforstyrrelse av den grunn...så det ble et vittig svar, egentlig.

I og med jeg har medfødt handikapp at jeg har asperger syndrom, som er en autistisk lidelse. Det er en utviklingsforstyrrelse, ikke en personlighetsforstyrrelse.

Så vidt jeg husker nå, fikk jeg: Paranoid: Moderate Schizoid: Moderate Schizotypal: Very High Antisocial: Moderate Borderline: moderate Histrionic: High Narcissistic: high Avoidant: Very High Dependant: very high Obsessiv-Compulsive: High

Fullstendig idiotisk test for en med min type lidelse, ihvertfall....!:)

Skrevet

Jeg svarte ganske nøkternt på spørsmålene og fikk i hvert fall noe i samme gate som den diagnosen jeg har. Så for meg var den ikke helt på jordet.

Skrevet

Hvis du har fått et slikt svar og ikke har problemer med deg selv, med parforhold, med forhold til venner, og heller ikke har betydelige problemer med utdannelse eller arbeid,

da er testen bare tull.

Takk for svar, NHD. Jeg bare lurte...

Mvh.

happy1365380345
Skrevet

Nettopp ;-)

Det er nok ikke seriøst ment, heller. Vi får se på det som en slags underholdning.

På hvilket grunnlag setter man slike diagnoser (personlighetsforstyrrelser), forresten? Og hva er egentlig vitsen med en slik diagnose?

Jeg slo ut lavt på alle typene jeg. Hva betyr det mon tro *ler*

Er jeg "i orden" da eller?

Skrevet

Jeg slo ut lavt på alle typene jeg. Hva betyr det mon tro *ler*

Er jeg "i orden" da eller?

Du er altfor normal! Søk hjelp!! :)

Fikk "low" på alle unntatt histronic, der fikk jeg "moderate".

Syns ikke det som stemte om Histronic stemte så godt heller.

(Ikke skjønte jeg alle ordene i testen heller, ikke stø nok i engelsk..)

Jeg har ingen pf. diagnose.

Skal spørre psyken om å få ta noen tester, syns det er litt artig.

Sprø, jeg?

happy1365380345
Skrevet

Du er altfor normal! Søk hjelp!! :)

Fikk "low" på alle unntatt histronic, der fikk jeg "moderate".

Syns ikke det som stemte om Histronic stemte så godt heller.

(Ikke skjønte jeg alle ordene i testen heller, ikke stø nok i engelsk..)

Jeg har ingen pf. diagnose.

Skal spørre psyken om å få ta noen tester, syns det er litt artig.

Sprø, jeg?

Ja, jeg løper til fastlegen i morgen den dag :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...