Gå til innhold

De 15% som ikke hjelpes av ssri

Anbefalte innlegg

Gjest cerruti 1881
Skrevet

NHD svarte lenger ned, at for ca 85% er det tilstrekkelig med ssri og samtaler med fastlegen.

Jeg er en av de 15% som altså trenger hjelpen poliklinikken gir. Må si jeg blir litt skremt av de tallene.. Jeg er livredd for å måtte slutte hos psykiateren min. Orker ikke tanken på å begynne på nytt et annet sted. Jeg har gått ditt jevnlig i ca 10mnd, og tenker at nå må jeg vel ha brukt opp kvota mi...?

Tør ikke si dette til behandleren min, da jeg ikke vil at han skal la meg komme bare pga det.. Føler at jeg mister siste lille rest av oppbacking hvis jeg pga ressursmangel må slutte..

Noen her som kan si hvor ofte og hvor lenge dere har gått til behandling ved en poliklinikk??

Kunne så gjerne ønske at jeg kunne slippe å stresse med dette..

Gjest devnull
Skrevet

Du har bare gått 10 månder i behandling.. Da kan du ikke egentlig sette fingern på om SSRI hjelper eller ikke, regner med at du ikke har brukt den like lenge som du har gått i behandling. Desutten finnes det flere dosemegnder som avgjør en viktig faktor. Er f.eks ikke nok å forvente full effekt av 10mg hvis maksdose er 100mg.

De som vanligvis ikke hjelpes av ssri er bipolare, folk med ekstreme traumatiske opplevelser, veldig sjeldne tilfeller og da skulle dem gjerne ha vært til behandling en stund.

Følte heller ikke at SSRI funka på meg det første året, men nå har det jo gått tre år med behandling osv.

Skrevet

Hvorfor går du ikke til privat behandling? Da slipper du å tenke på hvor lang tid det tar. Jeg får all den tiden jeg trenger, og har nå brukt tre år. Han snakker likevel ikke om å avslutte behandlingen. Ikke så lenge jeg trenger den.

Gjest cerruti 1881
Skrevet

Du har bare gått 10 månder i behandling.. Da kan du ikke egentlig sette fingern på om SSRI hjelper eller ikke, regner med at du ikke har brukt den like lenge som du har gått i behandling. Desutten finnes det flere dosemegnder som avgjør en viktig faktor. Er f.eks ikke nok å forvente full effekt av 10mg hvis maksdose er 100mg.

De som vanligvis ikke hjelpes av ssri er bipolare, folk med ekstreme traumatiske opplevelser, veldig sjeldne tilfeller og da skulle dem gjerne ha vært til behandling en stund.

Følte heller ikke at SSRI funka på meg det første året, men nå har det jo gått tre år med behandling osv.

Jeg vet jo at jeg kan gå til en privat praktiserende, men da må jeg jo avslutte med terapeuten som jeg nå liker så godt.. Orker ikke det altså, da er det mer fristende å gi faen..

Føler et sterkt behov for den samtalebehandlingen jeg nå får. Det er liksom det eneste trygge, faste. Jeg greier å få problemer ut av alt!!! (frustrert)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...