Gå til innhold

FU: Når du skifter sengetøy...

Anbefalte innlegg

Gjest nr. 2

Hvor nøye går du til verks?

River du av det gamle og putter på det nye bare?

Eller har du ute madrassene og støvsuger både dem og sengebunnene?

Selv så tar jeg den første versjon av og til, for i det hele tatt å få skiftet.

Av og til tar jeg versjon 2. Da henger dynene ute hele dagen til lufting også.

MEN sengetøyskifting er det VERSTE jeg gjør. Hater det!

Nå var det over en måned siden sist, og jeg måtte ta versjon 2. Får jeg tatt meg sammen etter bare to uker tar jeg versjon 1.

Håpløs husmor jeg....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105563-fu-n%C3%A5r-du-skifter-senget%C3%B8y/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest selje

Skulle gjerne vite hvem som er i fullt arbeid her...Det blir veldig ufullstendig om man ikke vet det mht til skifting på senger! Det går glatt en måned her! Og da er det mannen min som gjør det. Han syns ikke det er noe morsomt, han heller. Men om man bader/dusjer daglig, er det ikke så skittenferdig å glemme å skifte ei uke eller to.

Det er ikke mer enn en manssalder siden ingen skiftet undertøy oftere enn en gang i uka. Det kommer jo litt an på hva man syns er viktigst her i verden. Men det er klart, hadde det vært en usynlig hushjelp her og skiftet hver dag (og stadig holdt oss med nytt sengetøy når det gamle ble slitt) skulle ikke jeg ha motsatt meg det!

Annonse

Synest ikke det er noe pes med å lufte sengetøyet jeg...det gjør vi iallefall en gang i uken......vi skifter på sengetøyet hver 2. uke, og støvsuger madrasser og henger ut overmadrassene en gang i måneden....det lukter sååå godt av senga etterpå og en får en god og frisk natts søvn...

Gjest nr. 2

Skulle gjerne vite hvem som er i fullt arbeid her...Det blir veldig ufullstendig om man ikke vet det mht til skifting på senger! Det går glatt en måned her! Og da er det mannen min som gjør det. Han syns ikke det er noe morsomt, han heller. Men om man bader/dusjer daglig, er det ikke så skittenferdig å glemme å skifte ei uke eller to.

Det er ikke mer enn en manssalder siden ingen skiftet undertøy oftere enn en gang i uka. Det kommer jo litt an på hva man syns er viktigst her i verden. Men det er klart, hadde det vært en usynlig hushjelp her og skiftet hver dag (og stadig holdt oss med nytt sengetøy når det gamle ble slitt) skulle ikke jeg ha motsatt meg det!

Jeg er blitt syk. Sliter med fibromyalig noe som gjør at jeg ofte er utslitt i det jeg står opp. DERFOR blir slikt et ork for meg.

Før da jeg var i full jobb, var det DET som gjorde at det ble et ork. Men da orket jeg det iallefall. Da skiftet jeg hver 3. uke. Det var greit for meg.

Skifte på kanskje 5-6 senger HVER uke. Tar jo en evighet bare med vaskemaskin og tørking. Ikke noe for folk som vil ha noe interessant ut av livet nei!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...