Gå til innhold

krav for å komme inn på jusstudiet?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

I år har det visstnok vært 20% flere søkere på jusstudiet i Oslo. Dit har jeg også søkt meg, og det er det eneste jeg kan tenke meg å studere.

Derfor er det viktig for meg å komme inn. Hvilket karaktersnitt er nødvendig for å kunne være relativt sikker på å komme inn?

Fortsetter under...

petter smart

Tallene fra i fjor:

Rettsstudiet (Jus) 49.5 (ord 2002)

47.9 (ord primær 2002)

49.5 (ord 2001)

48.5 (ord primær 2001)

Hvilket vil si at det er mye enklere å komme inn nå enn den gangen jeg søkte.

Jus økte med 20,1 %, men det er vanskelig å si hvor mye tøffere det blir å komme inn i år. Kanskje +3 poeng, neppe særlig mye mer.

Gjest signaturen min

Tallene fra i fjor:

47.9 (ord primær 2002)

49.5 (ord 2001)

48.5 (ord primær 2001)

Jus økte med 20,1 %, men det er vanskelig å si hvor mye tøffere det blir å komme inn i år. Kanskje +3 poeng, neppe særlig mye mer.

Du kan jo ta grunnfaget på folkeuniversitetet!

Gjest ikke undertegnet

Tallene fra i fjor:

47.9 (ord primær 2002)

49.5 (ord 2001)

48.5 (ord primær 2001)

Men dette betyr ikke at jeg må ha et gjennomsnitt på 4,9 i karakterer? For man får jo blant annet fordypningspoeng som skal legges til denne summen?

Blir redd jeg nå.. 4,9 er jo nesten uoppnåelig!

petter smart

Men dette betyr ikke at jeg må ha et gjennomsnitt på 4,9 i karakterer? For man får jo blant annet fordypningspoeng som skal legges til denne summen?

Blir redd jeg nå.. 4,9 er jo nesten uoppnåelig!

Du får tilleggspoeng for fordypningsfag, realfag og en del annet. Du kan jo gå inn på sidene til samordna opptak og se hvor mange poeng du vil få med de fagene du har. Det er sikkert gjort en del endringer siden jeg jobbet med dette.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...