Gå til innhold

Den nye bidragsloven

Anbefalte innlegg

Gjest Line , mor til et barn

Hvem er det som lider i denne saken?

Jo barna.

Den nye lover er helt på tryne. Den går ut på at viss faren har barna mye så reduserers bidraget han skal betale , det er jo rett og rimelig men det som skjer er at en hel haug med mødre ikke vil miste bidraget så de saborterer samværet slik at de fedrere som virkelig er intresert i å tilbringe tid med sine barn ikke får det pga av noen mødre som bare tenker penger.

Fedre i slike saker er nesten rettsløse, en mor kan bare sende en sms. du får ikke ha barnet pga.... finne på masse andre unskyldninger...o.l

eller hun rett og slett saborterer hele sammværet.

Fedre må da gå til rettsak og det er både tidkrevende og det koster, mødrende derimot har som regel fri rettshjelpe fordi de tjener lite.

Det hele ender opp med at fedrene får via retten ha sine barn og viss det da blir mer sabortering får mødren bot. Så hva var vitsen....?

Så dere mødre som gjør dette mot deres barn.. hvordan kan dere?????? det er forskjell på at mannen er din ex og at mannen er far til ditt barn.

Det er barnets rett til å elske begge foreldre

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105649-den-nye-bidragsloven/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du fremlegger det jo velig svart hvitt her da.Helt slik er det jo ikke.Du skriver at mødrene kan sabotere samværet med far,slik at de hover inn mere penger.Hos de som ikke tenker lengre enn til neserota,kan det være slik.Men er far oppegående,så står han sterkt.Han kan få hjelp i å ilegge mor dagbøter for hver gang mor nekter å 'overlevere' barna.Vice versa! Nekter far å ikke ha barnet,kan mor gjøre det samme.Du må ikke innom en rettsak for å få utført dette.

Er alle de mødrene du kjenner,som ikke er sammen med barnets far,arbeidsledige?? Du skriver at de fleste mødrene får fri rettshjelp fordi de tjener lite...Dvs.at de lever på trygd,-da får de fri rettshjelp.

Herregud,jeg synes dette var et sneversynt innlegg.Ja,mor står som regel sterkest,der er jeg enig.Men hva med alle de fedrene som ikke tar ansvar? Som regel er det den veien.Da er det godt med den nye bidragsloven.Dessuten synes jeg den virker kjempegrei! Her er det ikke slik at du må godta det som står.En har faktisk mulighet til å få opp saken på nytt,for å se om det er andre og nye fakta som har dukket opp og som ikke har blitt med.så her har både far og mor en fer sjanse til å få bidraget riktig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105649-den-nye-bidragsloven/#findComment-615062
Del på andre sider

Gjest alenemamma med egen inntekt

Jeg er mor til bidragsberettigede barn, og jeg kjenner meg absolutt ikke igjen i beskrivelsen din.

Jeg er takknemlig for hver en time mine barn får tilbringe sammen med sin far. Kunne gått inn for delt omsorg på flekken hvis han ville. Jeg synes far er like viktig som mor i et barns oppvekst, og når vi ikke klarer å bo sammen må vi legge til rette for at barna blir like godt kjent med far som med mor. Så hos oss er det opp til han.

En annen ting - hvis han mot formodning en dag ønsker mer samvær med sine barn, delt omsorg eller en ordning som gjør at jeg mister mine rettigheter som alenemor (bidrag, skattefradrag, en ekstra barnetryg) så ville jeg sett det som en selvfølge at han også bidro økonomisk til barnehage, sfo, klær, utstyr og alt det som koster med å ha barn. Så lenge han betaler bidrag forventer jeg ikke et øre ekstra fra han.

Blir lei meg når jeg fordi jeg er alenemor blir fremstilt på den måten du og mange med deg gjør.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105649-den-nye-bidragsloven/#findComment-615150
Del på andre sider

Gjest Line, mor til et barn

Du fremlegger det jo velig svart hvitt her da.Helt slik er det jo ikke.Du skriver at mødrene kan sabotere samværet med far,slik at de hover inn mere penger.Hos de som ikke tenker lengre enn til neserota,kan det være slik.Men er far oppegående,så står han sterkt.Han kan få hjelp i å ilegge mor dagbøter for hver gang mor nekter å 'overlevere' barna.Vice versa! Nekter far å ikke ha barnet,kan mor gjøre det samme.Du må ikke innom en rettsak for å få utført dette.

Er alle de mødrene du kjenner,som ikke er sammen med barnets far,arbeidsledige?? Du skriver at de fleste mødrene får fri rettshjelp fordi de tjener lite...Dvs.at de lever på trygd,-da får de fri rettshjelp.

Herregud,jeg synes dette var et sneversynt innlegg.Ja,mor står som regel sterkest,der er jeg enig.Men hva med alle de fedrene som ikke tar ansvar? Som regel er det den veien.Da er det godt med den nye bidragsloven.Dessuten synes jeg den virker kjempegrei! Her er det ikke slik at du må godta det som står.En har faktisk mulighet til å få opp saken på nytt,for å se om det er andre og nye fakta som har dukket opp og som ikke har blitt med.så her har både far og mor en fer sjanse til å få bidraget riktig.

Neida jeg mener ikke alle alene mødre, det var ikke meningen Syntes du skrev bra om hvordan dere gjør det -alenemamma. Jeg har venniner som en blitt i lag med menn som har slike exdamer som sabortere pga av penger.

Flott viss dere får det til å fungere. Jeg har vært alene mor selv så jeg setter ingen i bås selv om det kunne høres ut i mitt innlegg så er det ikke slikt ment.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105649-den-nye-bidragsloven/#findComment-615178
Del på andre sider

Hvor kan dem få hjelpe til å få i gang dagsbøter da?

Jeg har veninner som er i lag med de menn som har exer som saborterer.

Du skriver mitt innlegg var sneversynt men det er faktisk slik det er i to tilfeller jeg kjenner om og vet det skjer med andre , seff skjer ikke det med alle men det er et aktuelt tema så så snever var det nok ikke.

Kan infomere at jeg var selv alenemor med et barn og har et fantastisk samarbeid med exen, det er barnets rett ikke vår. Min sønn er nu 14 år og har et flott forhold til sin far og han besøker han ofte

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105649-den-nye-bidragsloven/#findComment-615185
Del på andre sider

Dette er tøv! Du skriver at de fleste mødre har så lav inntekt at de får fri rettshjelp. Det tror jeg ingenting på. De fleste alenemødrene jobber sikkert fullt de også.

Jeg tror ingen mødre vil nekte samvær pga noen hundrelapper. Ærlig talt!!! Det koster jo mer å ha annen barnevakt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105649-den-nye-bidragsloven/#findComment-615625
Del på andre sider

Annonse

Dette er tøv! Du skriver at de fleste mødre har så lav inntekt at de får fri rettshjelp. Det tror jeg ingenting på. De fleste alenemødrene jobber sikkert fullt de også.

Jeg tror ingen mødre vil nekte samvær pga noen hundrelapper. Ærlig talt!!! Det koster jo mer å ha annen barnevakt.

Hvem har snakket om alle alenemødre her?

Mange har det slik men langt fra alle. Så er 3000 kr i mnd lite penger? Det er snakk om mange tusen her og i dette spsse tilfelle er det fakta.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105649-den-nye-bidragsloven/#findComment-616120
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...