Gå til innhold

Rydde på rommet

Anbefalte innlegg

Gjest Eks-stuepike

Etter å ha kjeftet og mast om rydding på rommet i årevis har jeg nå gitt min 12-åring beskjed om at nå går jeg ikke inn på rommet hans lenger. Det er uansett umulig å komme seg inn der uten å tråkke på klær, gitar, madrassen som kameraten hans sov på i helga etc etc. Rommet er lite og totalt bomba. Han har besøk av kamerater hver ettermiddag og de tråkker rundt i kaoset. Skitne og rene klær ligger om hverandre på gulvet. Jeg vasker og bretter sammen klærne hans og legger dem på senga som står rett innenfør døra. Det havner på gulvet når han skal legge seg. Det har nå gått en uke siden jeg ga beskjed om at jeg ikke orker å gå inn der og nå begynner det å skje noe. I går gikk han på skolen i en hvit og en svart sokk og sa at han trodde han måtte rydde snart... Jeg har kranglet utrolig mye med ham om dette og har ryddet rommet hans i raseri for å få vasket der inne. Nå vet han at jeg ikke vasker før han har ryddet og at klærne hans ikke blir vasket så lenge de ligger på gulvet på rommet. At jeg ikke har gjort dette før! Nå blir det spennende å se hvor lang tid det tar før han begynner å holde orden. Rydder deres 12-åringer selv? Og rydde bort klær/legger de i skittentøyet? Er det noe i genene til gutter som gjør at de kan synes det er ok å leve i en svinesti?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105741-rydde-p%C3%A5-rommet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Min 15-åring er akkurat lik. Han har de klærende han bruker på en stol på rommet. Og jeg mener å huske at min bror var akkurat make når vi var ungdommer. Han har nå skikket seg så det er håp for alle.

Jeg rydder ikke noen av rommene til ungene men vi tar en nedvasking i sammen en til to ganger i året når jeg synes det blir for ille.

Tror de fleste gutter er sånn jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105741-rydde-p%C3%A5-rommet/#findComment-616230
Del på andre sider

Gjest Strandhai

Heisann!

Jeg er en 17 år gammel gut. Jeg har ikke no svar til hvorfor vi liker å leve i en svinesti.

Jeg har vært utvekslingsstudent i USA ett år, og de første 3 månedene bodde jeg hos en familie som så og si ALDRI rydda eller gjorde reint. Det var så ekkelt.

Jeg fikk heldigvis flytta til en åleit vertsfamilie, og det var det det gikk opp for meg hvor viktig det er å gjøre reint!

Stå på krava for før eller siden finner han ut at det beste er et reint rom.

Det verste jeg veit er når mamma kommer inn på rommet mitt, for rett som det er finner hu ting hu ikke egentlig skulle ha finni......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105741-rydde-p%C3%A5-rommet/#findComment-616349
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har en voksen gutt som ikke er det spor bedre enn din 12-åring, og slik har det værtleeeenge ja,han tar ikke ansvar.Nekt han og ha kameratbesøk inntil han rydder,så slipper du at problemet vedvarer!

Jeg har to jenter på 11 og 15, de er ikke noe bedre. Blir gal av og til over hvor sløve de er. Rommet ser nesten bestandig bomba ut. Selv har jeg mast i flere år til ingen nytte. Ja ja vi får håpe det blir folk av dem til slutt da. Men irriterende er det, fordi de har tid til alt annet enn rom og plikter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/105741-rydde-p%C3%A5-rommet/#findComment-629901
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...