Gjest soIeiI Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Jeg har ikke diskvalifisert noen jeg , bare prøvd å forklart deg litt om hvordan det faktisk er . Hvis du skulle arb. i barnevernet så råder jeg deg til å lytte og vise litt forståelse for det å vere foreldre til funksjonshemmede barn.Faktisk så sitter vi foreldre med store kunnskaper ang våre barns lidelser, igjen : adhd er en veldig vid diagnose med mye tilleggsproblematikk Det er faktisk en stor sorg i seg selvå ha et barn som sliter så fælt til tider. En har som foreldre kjempet i mange år og enden på visen er at en må kjempe mot det såkalte hjelpeapparatet også.Fordommer har en møtt mye av. Her har en mange ( angriper IKKE deg nå ) som har lest ditt og datt og som derfor mener osv. Prøver å forklare vedkommende ting og situasjoner , men de kommer med : jamen det er jo bare .. Hadde det vert bare , bare så hadde en vel ikke hatt adhd heller ?? Gjengs for de fleste foreldre med adhd barn er at de møter "ovenfra og ned " holdninger fra andre , her både fagfolk og vanlige folk. Synd at du tar alt som kritikk og ikke er mottakelig for litt "inside info" men kanskje du føler at jeg tråkker på dine faglige tær? En klok mann sa engang : det er ikke uten grunn at en er utstyrt med TO ører og bare en munn. :-) Vettuge ord i mange sammenhenger det . Jeg har interesse for problematikken derfor jeg postet innlegget her. Jeg skrev ikke innlegget for å tråkke på noen, jeg ville kun dele med dere andre som har interesse for dette at det fins _andre_ medikamenter. Jeg skjønner godt at det kan være utrolig vanskelig å bli møtt med fordommer og enkle løsninger i hjelpeapparatet og jeg vet også at man må stå på hardt om man har "syke" barn. Du tror kanskje jeg er veldig negativ til alt som har med Ritalin og lignende preparater å gjøre og at jeg tror at foreldrene er problemet, men det gjør jeg altså ikke. Jeg er imidlertid åpen for at det kan finnes mange ulike løsninger på problemet, avhengig av barnet og familiens situasjon. Jeg sier ikke at det ene eller andre er mer riktig. Medisinsk behandling sammen med tiltak som Pmt og avlastning/besøkshjem fungerer i mange tilfeller bra sammen, som et eksempel. Du nevner også i et annet innlegg mer alternativ behandling og det hjerlper for _noen_. (Omega3 og ulike vitaminer har også vist god effekt i utprøving på enkelte andre alvorlige (hjerneorganiske) sinnslidelser) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105947-lamictal-mot-adhd/page/2/#findComment-618968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nhd Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 "stå for din egen regning" jøss... Nedsatt matlyster er og ett av bivirkningene for lamictal.men Uansett så synest jeg at det som er viktig med et medikament er virkning kontra bivirkning . Det er veldig synd der hvor alt er prøvd og ingenting funker , men en må trå varsomt med negativitet ang medisinering av adhd barn da en må tenke på at det er mange som har hatt god hjelp av dette . Det har vært mange useriøse debatter ang adhd ,medisinering og problematikk og ser at foreldre blir dobbelt belastet av den grunn. Dette er jo ett av de usynlige " handicapene , noe som gjør det enda vanskeligere. Jeg beundrer de foreldrene som tar det nødvendige ansvar og gir barna Ritalin der hvor det er til hjelp. Det er svært beklagelig at de "hetses" av kunnskapsløse bedrevitere enten de er leg eller mener seg lærd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105947-lamictal-mot-adhd/page/2/#findComment-618983 Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Jeg beundrer de foreldrene som tar det nødvendige ansvar og gir barna Ritalin der hvor det er til hjelp. Det er svært beklagelig at de "hetses" av kunnskapsløse bedrevitere enten de er leg eller mener seg lærd. Hvis du mener mine innlegg her er å anse som hetsing, så har du antagelig ikke lest alt. (Jeg kan godt se at det er et par setninger som burde vært annerledes) Jeg mener at for å bryte ned fordommer så trengs det åpenhet. Åpenhet er når man kan snakke om og diskutere et tema. Dette er faktisk et diskusjonsforum, ikke et teselskap! Slik det fungerer nå er dette et tema som man bør holde seg unna med mindre man er svært positiv til alle tiltak som ungene blir satt på. Er man kritisk kan man jo tross alt såre noen! Hvordan skulle det blitt om man ikke kunne diskutere bruken av antidepressiva eller substitutter for heroin? Jeg skjønner det er et følsomt tema fordi det handler om barn, men hvis en vil ha mindre fordommer om noe i samfunnet så nytter det ikke at medisinere og foreldre er de eneste som er berettiget til en stemme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105947-lamictal-mot-adhd/page/2/#findComment-619460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nhd Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Hvis du mener mine innlegg her er å anse som hetsing, så har du antagelig ikke lest alt. (Jeg kan godt se at det er et par setninger som burde vært annerledes) Jeg mener at for å bryte ned fordommer så trengs det åpenhet. Åpenhet er når man kan snakke om og diskutere et tema. Dette er faktisk et diskusjonsforum, ikke et teselskap! Slik det fungerer nå er dette et tema som man bør holde seg unna med mindre man er svært positiv til alle tiltak som ungene blir satt på. Er man kritisk kan man jo tross alt såre noen! Hvordan skulle det blitt om man ikke kunne diskutere bruken av antidepressiva eller substitutter for heroin? Jeg skjønner det er et følsomt tema fordi det handler om barn, men hvis en vil ha mindre fordommer om noe i samfunnet så nytter det ikke at medisinere og foreldre er de eneste som er berettiget til en stemme. Jeg tenkte overhode ikke på deg og dine innlegg. Jeg har aldri sett annet enn at du har vært korrekt og saklig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105947-lamictal-mot-adhd/page/2/#findComment-619611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anouschka78 Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Når du spør om jeg har barn med adhd diagnose regner jeg med at du gjør det for å komme med en påstand om at: Da kan jeg umulig skjønne meg på denne problemstillingen. Jeg har interesse for dette temaet, har lest en del om det og har sett ulike varianter av det gjennom arbeid og personlige opplevelser. At du diskvalifiserer alle andre enn adhd-foreldre og medisinere fra denne diskusjonen er jo synd. Hvem vet: Kanskje jobber jeg innen barnevernet, snart? Hei! Har nylig skrevet ett nytt innlegg om dette, der jeg lurer på om noen har erfaring med lamictal til barn. Har selv ADHD og bipolar depresjon diagnose. Bruker i dag Lamictal.Er mamma til en gutt på syv år med ADHD som bruker ritalin. Selv så hadde jeg svært negativ virkning av ritalin på meg. Ble trøtt, de forsterket tvangstankene mine og jeg ble deprimert og tung. Lamictal har hjulpet på svingningene mine. De fjerner den verste depresjonen og jevner ut humøret. Angående konsentrasjonsvanskene så tror jeg ikke de virker så bra, men du verden så mye mer skjerpet jeg ble når mine svingninger fikk litt "hjelp". Tenker på å høre ut med legen til sønnen min selv. Soleil har lest riktig fra en psykiaters uttalelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105947-lamictal-mot-adhd/page/2/#findComment-943008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anouschka78 Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Det var en kiropraktor i OSlo (tror) jeg som hadde forandret hverdagen til en gutt (og hans familie selvfølgelig) til det langt bedre. Og faktis bedre etter bare en behadlig. Det kan jo være noe i det han sier. Se forøvrig det jeg skrev til vin. Vet ikek om dette er noe alel kiropraktorer prakitserer, virket ikke slik. Har selv gått dit med både min sønn og meg. Han anbefaler at man skal slutte med ritalin. Vi gikk der i 6 mnd. Har like vondt i ryggen(har en del somatiske plager i tillegg) men må visst gå en gang pr.uke. (Kan ta tid dette her.) Iallfall både sønnen min og jeg har like store ADHD symptomer den dag i dag. Tror dette kun virker på de med andre adferdsvansker eller at man er heldig. Kan ikke skjønne annet. Men verdt å prøve. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/105947-lamictal-mot-adhd/page/2/#findComment-943013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.