Gå til innhold

Forslag til foreløpig løsning: Ignorer barnestreker!

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Ikke anonym?

Mener du å antyde at nickene SierDuDet, favn, Laguna og Webmaster, tilsyn ikke er anonyme?

Jeg heter ikke SierDuDet, om du var av den oppfattelsen.

Hmm.. jeg slo opp i telefonkatalogen på SierDuDet og fant at du bodde i Asker...

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Vincent

11

• flisa

5

• SierDuDet

5

• nick

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Jolly Roger

F.eks er mitt nick som jeg vil bruke og som jeg undertegner med her reservert av en annen bruker, men det brukes ikke lenger av en annen.Slik er det med mange nick, mange er reservert en gang i tiden, men brukes ikke lenger av noen brukere.Skal forslaget ditt gjennomføres så bør det være en slags foreldelsesfrist på nick som ikke er i bruk på lang tid, akkurat samme opplegget som f.eks. yahoo-mail praktiserer.Dette forde det overflod av nick som aldri brukes.

Det har ikke noe med mitt forslag å gjøre, men med den eksisterende praksis for å registrere nick her.

Jeg prøvde bare å komme opp med et par ideer for å hindre misbruket med mellomrom.

Gjest ikke nytt nick

Jeg iler til med et forslag:

Fjern mulighet til å bytte nick - altså at du ikke kan forandre teksten i "signaturfeltet".

Da er det mange som vil være mye mer forsiktig med hva de skriver her for ikke å bli gjenkjent. Det er lettere å 'skjule' seg ved å bruke flere nick. Det kommer altså til å bli myyyyye kjedeligere her. Garantert!

Folk som kjenner meg vil gjenkjenne meg hvis jeg hadde skrevet alt jeg har skrevet her inne under ett nick. Da kunne de koble forskjellige saker og komme fram til at det er meg. Siden jeg skriver om forskjellige saker under forskjellige nick, er ikke dette så lett nå. JEG føler at den beskyttelsen er noe jeg ønsker meg. Særlig hvis jeg lufter problemstillinger som også gjelder andre enn meg. Som kanskje ikke liker å bli diskutert her i det hele tatt. Hvis folk i lokalmiljøet først kjenner igjen MEG så vil de også automatisk kjenne igjen personer som omgir meg og som jeg kommenterer i enkelte innlegg. Da kan en ikke lufte et lite problem en har med venninna eller svigermora eller naboen mer.

Gjest ikke nytt nick

Problemet er vel ikke større enn at du kan registere deg med en nytt brukernavn, og bruke det til de "pinlige" tingene.

Du kan bare ha ETT brukernavn pr mailadresse. Da må du med andre ord registrere enda en email, og det er det mange som ikke kan eller ikke gidder. Da dropper de ut herfra isteden.

Annonse

Gjest ikke nytt nick

Ikke anonym?

Mener du å antyde at nickene SierDuDet, favn, Laguna og Webmaster, tilsyn ikke er anonyme?

Jeg heter ikke SierDuDet, om du var av den oppfattelsen.

Nei, men du sier jo selv at du kjenner mange her i RL.

Hvis du plutselig fikk et 'delikat' problem du kunne tenke deg å få svar på her, men ikke ville at disse DOL-vennene dine skulle vite om, så kunne du ikke diskutere det her. Ikke sant?

Ikke hvis du ikke hadde flere email-adresser. Men da kan det jo like godt være som idag, at vi kan bruke forskjellige brukernavn på en adresse, men at bare et av dem blir reservert for deg.

Gjest ikke nytt nick

tja.. det kan kanskje løses på denne måten:

Du kan velge, med "avkryssings-boks", om du vil undertegne med nicket ditt eller "ikke undertegnet".

Det er en dårlig ide, dor da har en bare to valgmuligheter, samtidig som at det er umulig å skille alle 'ikke undertegnet' fra hverandre. Nå er det tross alt oftest ikke mer enn en i hver tråd, av og til to.

Nei, men du sier jo selv at du kjenner mange her i RL.

Hvis du plutselig fikk et 'delikat' problem du kunne tenke deg å få svar på her, men ikke ville at disse DOL-vennene dine skulle vite om, så kunne du ikke diskutere det her. Ikke sant?

Ikke hvis du ikke hadde flere email-adresser. Men da kan det jo like godt være som idag, at vi kan bruke forskjellige brukernavn på en adresse, men at bare et av dem blir reservert for deg.

Hvis man ikke har mer enn 1 e-mailadresse så tar det ca 2 minutter å lage seg en ny en.

Visste du ikke det når du skrev innlegget så vet du det ihvertfall nå.

www.hotmail.com

Da er det mange som vil være mye mer forsiktig med hva de skriver her for ikke å bli gjenkjent. Det er lettere å 'skjule' seg ved å bruke flere nick. Det kommer altså til å bli myyyyye kjedeligere her. Garantert!

Folk som kjenner meg vil gjenkjenne meg hvis jeg hadde skrevet alt jeg har skrevet her inne under ett nick. Da kunne de koble forskjellige saker og komme fram til at det er meg. Siden jeg skriver om forskjellige saker under forskjellige nick, er ikke dette så lett nå. JEG føler at den beskyttelsen er noe jeg ønsker meg. Særlig hvis jeg lufter problemstillinger som også gjelder andre enn meg. Som kanskje ikke liker å bli diskutert her i det hele tatt. Hvis folk i lokalmiljøet først kjenner igjen MEG så vil de også automatisk kjenne igjen personer som omgir meg og som jeg kommenterer i enkelte innlegg. Da kan en ikke lufte et lite problem en har med venninna eller svigermora eller naboen mer.

Du bruker mange ord på hvorfor idéen min er dårlig - uten å komme med et forslag/tips/idé til løsning.

Jeg har ikke sagt noe om hvor god eller dårlig min idé/tips er.

Jeg har foreslått et par ting, og det er det fler som burde gjøre.

Men - egentlig gir jeg jo beng, siden jeg er uten linje i løper av morradagen (flytting).

Så får vi heller se åssen ting har utvikla seg utover sommeren.

Gjest ikke nytt nick

Du bruker mange ord på hvorfor idéen min er dårlig - uten å komme med et forslag/tips/idé til løsning.

Jeg har ikke sagt noe om hvor god eller dårlig min idé/tips er.

Jeg har foreslått et par ting, og det er det fler som burde gjøre.

Men - egentlig gir jeg jo beng, siden jeg er uten linje i løper av morradagen (flytting).

Så får vi heller se åssen ting har utvikla seg utover sommeren.

En må vel kunne kommentere om et forslag er godt eller dårlig uten nødvendigvis å ha et alternativ!

Det er jo slik avstemming foregår, da sier en jo bare om en mener forslaget er godt eller dårlig.

Jeg mener dårlig. Synd du tok det som en personlig fornærming. DET var det ikke.

En må vel kunne kommentere om et forslag er godt eller dårlig uten nødvendigvis å ha et alternativ!

Det er jo slik avstemming foregår, da sier en jo bare om en mener forslaget er godt eller dårlig.

Jeg mener dårlig. Synd du tok det som en personlig fornærming. DET var det ikke.

Men dette har jo aldri vært noe avstemning, har det vel?

Jeg vært her så altfor lenge til å ta ting personlig.

Annonse

hmm.. du er inne på no'...

jeg hakke tid til å tenke ut andre gluere løsninger.. står midt i pakking og fløtting.

Man kan gjøre slik at dersom man skriver et annet nick enn det som er reservert så blir det f.eks. stående en stjerne '*' bak nicket

Gjest ikke nytt nick

Men dette har jo aldri vært noe avstemning, har det vel?

Jeg vært her så altfor lenge til å ta ting personlig.

Det var et eksempel! Prøv å legge godvilja til da! Jeg har heller aldri oppfattet det som en avstemming.

Eller er det slik at jeg MÅ være enig med deg for at du skal få 'fred'?

Det var et eksempel! Prøv å legge godvilja til da! Jeg har heller aldri oppfattet det som en avstemming.

Sure kjerringer og tomme ølbokser er det verste jeg vet. Siden jeg har en full Tiger her, må det være deg jeg snakker om.

Godvilje? Jøss. Har jeg vist noen som helst slags uvilje?

Nei, du må da bare være så "uenig" du bare vil. Jeg har mer "fred i sjela" enn de fleste.

Leenie hadde forresten en sabla god idé for noen minutter siden (legger langt ned i tråden).

Godvilje? Jøss. Har jeg vist noen som helst slags uvilje?

Nei, du må da bare være så "uenig" du bare vil. Jeg har mer "fred i sjela" enn de fleste.

Leenie hadde forresten en sabla god idé for noen minutter siden (legger langt ned i tråden).

Det skulle være Leenny, og ikke Leenie.

Beklager.

Gjest togli

Dersom folk ikke kan stå for det de sier, så kan de bare holde kjeften sin.

Det er innmari kult å brette ut seg selv inne på gynekologi f.eks. ;o)

Innimellom _kan_ det være greit å lage et midlertidig nick, men altså ikke for å slenge dritt etter andre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...