Gå til innhold

Forslag til foreløpig løsning: Ignorer barnestreker!

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Man kan gjøre slik at dersom man skriver et annet nick enn det som er reservert så blir det f.eks. stående en stjerne '*' bak nicket

Kjenner jeg klientellet her inne rett, så kommer de til å bruke det som et argument mot alt som står av meninger i innlegg med stjerne bak nicket!!

Meninger har bare mening på DOL hvis en skriver under originalnicket høres det ut som...

For noe tull! Synes jeg hører 'folket' så fort de skimter ei stjerne: 'Hvorfor skriver du ikke under ditt originale nick da?'! Akkurat som om meninga er mere verdt da. *rister på hodet*

Fortsetter under...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Vincent

11

• flisa

5

• SierDuDet

5

• nick

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Det er innmari kult å brette ut seg selv inne på gynekologi f.eks. ;o)

Innimellom _kan_ det være greit å lage et midlertidig nick, men altså ikke for å slenge dritt etter andre!

Da er det bare å lage seg et nick for denslags. Sånn det er nå, er det alt for lett å skjule seg. Uansett grunn.

Det er innmari kult å brette ut seg selv inne på gynekologi f.eks. ;o)

Innimellom _kan_ det være greit å lage et midlertidig nick, men altså ikke for å slenge dritt etter andre!

Hvor mange nick skal man kunne ha da? Eller skal man kunne finne på et for hvert innlegg?

Kjenner jeg klientellet her inne rett, så kommer de til å bruke det som et argument mot alt som står av meninger i innlegg med stjerne bak nicket!!

Meninger har bare mening på DOL hvis en skriver under originalnicket høres det ut som...

For noe tull! Synes jeg hører 'folket' så fort de skimter ei stjerne: 'Hvorfor skriver du ikke under ditt originale nick da?'! Akkurat som om meninga er mere verdt da. *rister på hodet*

Selvfølgelig, sånn er det. Meninger har større tyngde når det er en "person" som står bak, i stedet for ei anonym fjolle.

Som nick sier: Selvsagt har meningen mer å si når man vet hvem som skriver.

Sånn er det i RL også. Noen hører vi på, andre hører vi ikke på.

Gjest togli

Hvor mange nick skal man kunne ha da? Eller skal man kunne finne på et for hvert innlegg?

Jeg skjønner problemstillingen, men synes fordelene ved å være fri til å variere nick veier større enn ulempene! Selv bruker jeg alltid mitt eget nick (pleier heller ikke å drive skittkasting da ;o)), men ville nok foretrukket et annet nick om jeg skulle skrive om noe veldig personlig. Grunnen til det er at folk som kjenner meg i RL, lett vil kjenne meg igjen her også...

Annonse

Gjest togli

Da er det bare å lage seg et nick for denslags. Sånn det er nå, er det alt for lett å skjule seg. Uansett grunn.

Ja, hvis det var mulig å ha to nick da? Et til vanlig og et til meget personlige saker (om man skulle ha behov for det..). Det jeg føler blir dumt er hvis man _kun_ har mulighet til å registrere seg med _et_ nick og dermed kanskje ikke tør å spørre om veldig personlige ting...

Gjest ikke undertegnet

Selvfølgelig, sånn er det. Meninger har større tyngde når det er en "person" som står bak, i stedet for ei anonym fjolle.

Det er 'personer' som står bak alle nicka her inne. Og det er anonyme folk bak alle nicka også!

Utenom de som har valgt å treffe hverandre og bli kjent.

For oss som velger å fortsette å være anonyme er vi like lite eller mye anonyme uavhengig av hva det står for et nick under innlegga.

Gjest ikke undertegnet

Som nick sier: Selvsagt har meningen mer å si når man vet hvem som skriver.

Sånn er det i RL også. Noen hører vi på, andre hører vi ikke på.

Ja, men i RL kan en SE mennesket en snakker med. Så på den måten VET en hvem vedkommende 'er'.

Dere må bare avfinne dere med at slik er det ikke her inne på DOL. Her er det en bokstavkombiansjon dere forholder dere til. Temmelig anonymt spør du meg. Dere er helt hysteriske jo.

Ja, men i RL kan en SE mennesket en snakker med. Så på den måten VET en hvem vedkommende 'er'.

Dere må bare avfinne dere med at slik er det ikke her inne på DOL. Her er det en bokstavkombiansjon dere forholder dere til. Temmelig anonymt spør du meg. Dere er helt hysteriske jo.

Hehe, det er artig at det er oss du kaller hysteriske når det ofte er dere "Ikke Undertegnede" som argumenterer med at dere ikke vil bruke noe fast nick i forhold til å kunne bli gjenkjent.

Dere må selvsagt gjøre som dere vil.

Ikke anonym?

Mener du å antyde at nickene SierDuDet, favn, Laguna og Webmaster, tilsyn ikke er anonyme?

Jeg heter ikke SierDuDet, om du var av den oppfattelsen.

«-Jeg heter ikke SierDuDet, om du var av den oppfattelsen. -»

Og det sier du først NÅ??? Fan ikke rart julekorta aldri kommer fram.

*brummer*

Jeg skjønner problemstillingen, men synes fordelene ved å være fri til å variere nick veier større enn ulempene! Selv bruker jeg alltid mitt eget nick (pleier heller ikke å drive skittkasting da ;o)), men ville nok foretrukket et annet nick om jeg skulle skrive om noe veldig personlig. Grunnen til det er at folk som kjenner meg i RL, lett vil kjenne meg igjen her også...

Jeg ser jo grunnen til at man ønsker å kunne finne på nick etter behov, men det vil jo også bli en del resirkulering av nick slik man risikerer å få forvirring den veien.

Hva med å ha bare ett nick, og heller få muligheten til å velge "Anonym" der man vil.

Så lenge DOL-gjengen ikke klarer å håndtere noe av denne siten på en teknisk tilfredstillende måte er det jo egentlig det samme hva man gjør...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...