Gå til innhold

Hvorfor har folk katter?

Anbefalte innlegg

Gjest kattneittakk

Hva er det som er så koselig med disse dyrene? Når de er kattunger har de grunne stirrende øyne og klorer og roter. Eierne godtar å ha ekskrementene i en kasse inne hvor de selv oppholder seg. De drar med seg innvollsparasitter og utøy. Når de er ute fanger de fugleunger til eiernes store stolthet. Leker med det stakkars byttet før de omsider piner det til døde. Skjønner ikke hva som er så facinerende med disse dyrene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106081-hvorfor-har-folk-katter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

8

• Soria

4

• Ulv I Faarikaal

4

• laguna1365380434

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest soIeiI

De er selvstendige, stolte og forfengelige dyr..

Myk pels, liker å ligge på fanget og kose. Godt selskap.

Har man kattedør så kan den gjøre fra seg ute og en slipper å gå tur med den.

Skal man på ferie kan man bare ha noen til å sette inn ferskt vann og tørrfor så fikser katten resten selv.

Annonse

Annonse

Katter er koselige dyr. Ikke noe er vel så kos som en pusekatt vel?. Utrolig avslappende å ha en katt i huset, forskning viser også at de virker beroliggende på mennesker som fører til lavere blodtrykk osv...selv om de har en leken periode som barn, men dette har jo mennesker også.

De er også utrolig atletiske, med jaktinstinker noe de måtte ha for å skaffe mat for å overleve..mennesker var jo tidligere også helt avhengige av jakt for å overleve.

Men det er også katteraser som har mindre jaktinstinkt, som perser f.eks, som ville dødd ute i naturen.

Katter er også veldig renslige, og lærer seg fort å gjøre fra seg på kattedo, og hvis de får gå ute gjør de fra seg der, og de graver ned etter seg.

laguna1365380434

Fordi det er ingenting som er koseligere og mer avstressende enn en malende og blid katt..

Katten blir kompis, men ikke underdanig, det er fint.. Det er selsagt en liten ulempe at de går på do inne..(min kommer inn igjen hvis den må tisse:-/)

Men det er jo helt underordnet.. Kattkos oppveier lett for små ulemper..

Jeg er glad i dyr rent generelt, men katter i særdeleshet..

Hvorfor det forholder seg slik kan jeg ikke forklare..

Personelig har jeg litt problemer med å forstå hvorfor folk holder fugl.. De kan ikke koses og ikke bli din venn..

Men jeg har litt fuglefobi, tror jeg, synes de har creepy øyne..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...