Gå til innhold

Styrketrening og aggressivitet

Anbefalte innlegg

Psykologspire :-D

Hei,

vet du om det finnes en sammenheng mellom muskler og agressivitet. Jeg har i det siste merket at flere av vennene mine som pumper jern på forskjellige helsestudioer har begynnt å opptre mer og mer "voldelig" og er mye hissigere. De er bare ute etter bråk på by'n, tar seg til rette slik det passer dem og nøler ikke med å sende en saftig høyre i skulderen på deg hvis du kommer med en liten kommentar eller en spøk. Slik var de ikke før, men nå som de har blitt litt sterkere virker det som de tror at de eier hele verden og slår alt og alle.

Har du et godt svar på hvorfor denne endringen i oppførselen har funnet sted?

Kunne du også gitt meg litt mer informasjon om det såkalte adonis-komplekset? Har lest litt om det, men kunne vært fint å høre det direkte fra en fagperson.

Håper du har noe nyttig å komme med :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106183-styrketrening-og-aggressivitet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest calestia

kanskje de bruker noe attåt..

eller kanskje de er dumme og tror de er så sterke at de bare MÅ vise seg

blitt altfor høye på pæra?

trente mye styrke før, og fikk økt selvfølelse, men aggressiv.. nei...

eller kanskje de er på " deff" og blir grinete av for lite mat.....

tror rett og slett mange gutter blir for høye på pæra av å få muskler og fin kropp jeg.. neandertalere.

Dette trenger ikke å ha noe med steroider å gjøre. Fakta er at mange som begynner å trene gjør det for å bli større og sterkere (logisk). Når de begynner å få synlige muskler så øker selvtilliten. Da kan også fort den "tøff i tryne" holdningen på byen øke ganske betraktelig.

Dette har jeg sett mange ganger oppigjennom.

Når det gjelder AS så har jeg sett, og kjenner, mange som har brukt det. Jeg har til nå aldri sett en person som i utgangspunktet er "normal" bli mer voldelige eller aggresiv av AS. Selv ikke i kombinasjon med alkohol og selv ikke når AS misbruket har vært veldig stort.

Jeg har derimot sett mange "tøffinger" begynne på AS. Vekttrening har tross alt en tendens til å tiltrekke seg uromomenter som vil se store og sterke ut, og som vil bli fryktet. Dytt litt AS i disse og de vil selvsagt bli mer aggresive. De har tross alt lest i media (som de jo selvsagt stoler på) at AS gjør en person aggresiv, og dette er for mange en grunn til å begynne på det.

Sett noen av disse tullingene på saltvann i to mnd, i den troen at det er AS de får i seg, og jeg skal love deg at deres aggresive adferd vil øke i takt med saltvannsmisbruket.

Vekttrening og Steroider tiltrekker seg som sagt mange idioter. Gi disse idiotene mer selvtillit i form av større og fryktede muskler, og de blir garantert ikke mindre idioter. Tvert i mot.

Det er disse som gir bodybuilding og vekttrening et dårlig rykte. Det er tross alt dem man leser om i avisa når de i rus på byen forvandler et vakkert ansikt til en kjøttklump.

Gjest P@@nkjus

Sannsynligvis går de på noe dopinggreier. Slikt kan gjøre folk aggressive. Men ikke muskler i seg selv.

Eneste forklaringen på at de ellers havner i trøbbel på byen er at folk som ikke er godt trent kan bli provosert bare av å se en veltrent kropp. Er vel misunnelse som ligger bak. Og fordommer om hvordan kroppsikserte folk er som person. Slike mennesker kan derfor begynne å yppe seg og erte den 'trente', og tålmodigheten kan bli satt poå en prøve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...