Gå til innhold

Brasilmamma eller andre ..........

Anbefalte innlegg

Perle & Bruse

Hjertelig takk for varm velkomst! Og gratulerer til alle som har fått distrikt/ tildeling/godkjenning fra BUFA ol.

Føler jeg ikke har så mye å bidra med skrivemessig her inne ennå, men leser alt med stor iver.

Dersom noen av dere har noen linker el vedrørende Brasil og barn adoptert derfra, er jeg kjempe interessert! Finnest det på lik linje med Kina foreningen og Colombia klubben, en klubb/forening for Brasil adopterende?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106195-brasilmamma-eller-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tilhører vel kategorien "andre" jeg da, så da har jeg heller ingen norske linker...kun et par svenske. I den fasen dere er i sluker man gjerne _alt_ (egenerfaring) så her kommer linkene:

http://millennium.fortunecity.com/teletubby/872/molander.html

http://www.original.se/parintins/

God fornøyelse! ;-)

Perle & Bruse

Tilhører vel kategorien "andre" jeg da, så da har jeg heller ingen norske linker...kun et par svenske. I den fasen dere er i sluker man gjerne _alt_ (egenerfaring) så her kommer linkene:

http://millennium.fortunecity.com/teletubby/872/molander.html

http://www.original.se/parintins/

God fornøyelse! ;-)

Takk for linkene, har prøvd å søke meg frem til informasjon om Brasil, men er vel ikke helt dreven i dette, så all "hjelp" mottas med takk. God natt fra meg :-)

Perle & Bruse

Hallo !!

Har for en stund tilbake etterlyst akkurat det samme som deg.

Men med lite hell, det er få av oss Brasiladoptanter, så det er så begrenset med nettsteder :(

Tar imot alle tips som kommer :)

Da var det som jeg trodde -få av oss her ute.

Som du sier, vi får underrette hverandre derom vi skulle komme borti noen nettsider.

Hvordan går det med dere i prosessen? Vi har ikke mottatt anbefalingsbrev fra InorAdopt ennå, vet ikke helt hvor lang tid de bruker på å finne land + aldersgruppe til de enkelte søkerparene, men som sagt vi har det ikke travelt, da bv først starter opp i august mnd med vår sos.rapport. Ha en fin dag :-)

Brasilmamma..

Da var det som jeg trodde -få av oss her ute.

Som du sier, vi får underrette hverandre derom vi skulle komme borti noen nettsider.

Hvordan går det med dere i prosessen? Vi har ikke mottatt anbefalingsbrev fra InorAdopt ennå, vet ikke helt hvor lang tid de bruker på å finne land + aldersgruppe til de enkelte søkerparene, men som sagt vi har det ikke travelt, da bv først starter opp i august mnd med vår sos.rapport. Ha en fin dag :-)

Hei igjen.

Synes å huske at det tok 2-3 uker før vi fikk brevet som skulle leveres bv.

Fikk først et brev hvor det sto at de tok "saken" vår + at det så greit ut med vårt valg av land.

Er det lenge siden dere sendte søknade til IA?

Har dere noe peiling på hvor lang tid bv kommer til å bruke når de først setter i gang i aug.?

Hadde vært gøy om vi blir liggende ganske likt i løypa :)

Leste i går at Bufa nå har brukt 2 mnd. på godkjenninger, det lover bra. Sommeren kan vel sinke det litt kanskje.

Moro at det er blitt flere av oss Brasilere her : )

Var det noen spesiell grunn til at dere valgte Brasil?

Ha en fin dag!

Annonse

Perle & Bruse

Hei igjen.

Synes å huske at det tok 2-3 uker før vi fikk brevet som skulle leveres bv.

Fikk først et brev hvor det sto at de tok "saken" vår + at det så greit ut med vårt valg av land.

Er det lenge siden dere sendte søknade til IA?

Har dere noe peiling på hvor lang tid bv kommer til å bruke når de først setter i gang i aug.?

Hadde vært gøy om vi blir liggende ganske likt i løypa :)

Leste i går at Bufa nå har brukt 2 mnd. på godkjenninger, det lover bra. Sommeren kan vel sinke det litt kanskje.

Moro at det er blitt flere av oss Brasilere her : )

Var det noen spesiell grunn til at dere valgte Brasil?

Ha en fin dag!

Hei

vi sendte vår søknad til IA 9.mai - ikke lenge siden. Så dersom de brukte 2-3 uker på dere, kan vi vel vente svar i løpet av de neste to ukene. Bv har forespeilet 3 - 6 måneder, men nærmere 6 for vår del siden vi ikke kommer igang før i august. Så det vil si ca en gang i oktober/november hvor de da er ferdig med vår rapport. Håper selvsagt på tidliger, men det nytter vel ikke å stresse dem. Høres jo fint ut at tiden i BUFA er gått ned, håper bare det holder seg til det blir vår tur.

Valget av Brasil var egentlig tilfeldig. Vi hadde bestemt oss for Sør-Amerika før vi mottok info fra alle foreningene. Vi fikk først fra IA, og leste da medlemsbladet hvor det var tre familier som var kommet hjem med søsken fra Brasil. Vi ønsker også å adoptere søsken, dersom vi blir godkjent for det. Så da sa "mannen i huset" - ok, det blir Brasil - så vi får jo bare håpe IA kommer frem til samme konklusjon. Pluss "vibene" vi har vedrøende Brasil er veldig positive. Magefølelsen, som noen sier, sa Brasil - uansett om det blir en eller flere. Hva var grunnen til at dere valgte Brasil? Jeg vet jo de sier tidsaspekteret er noe usikkert v tildelig fra Brasil.

:-)

Hei

vi sendte vår søknad til IA 9.mai - ikke lenge siden. Så dersom de brukte 2-3 uker på dere, kan vi vel vente svar i løpet av de neste to ukene. Bv har forespeilet 3 - 6 måneder, men nærmere 6 for vår del siden vi ikke kommer igang før i august. Så det vil si ca en gang i oktober/november hvor de da er ferdig med vår rapport. Håper selvsagt på tidliger, men det nytter vel ikke å stresse dem. Høres jo fint ut at tiden i BUFA er gått ned, håper bare det holder seg til det blir vår tur.

Valget av Brasil var egentlig tilfeldig. Vi hadde bestemt oss for Sør-Amerika før vi mottok info fra alle foreningene. Vi fikk først fra IA, og leste da medlemsbladet hvor det var tre familier som var kommet hjem med søsken fra Brasil. Vi ønsker også å adoptere søsken, dersom vi blir godkjent for det. Så da sa "mannen i huset" - ok, det blir Brasil - så vi får jo bare håpe IA kommer frem til samme konklusjon. Pluss "vibene" vi har vedrøende Brasil er veldig positive. Magefølelsen, som noen sier, sa Brasil - uansett om det blir en eller flere. Hva var grunnen til at dere valgte Brasil? Jeg vet jo de sier tidsaspekteret er noe usikkert v tildelig fra Brasil.

Så spennende at dere ønsker å søke om søsken adopsjon !

Vi har ikke adoptert fra Brasil, men vi har adoptert et søskenpar fra Thailand ! Det å få to på en gang har vært kjempespennende og utfordrende. Vi har bare positive opplevesler i forhold til det å få søsken, og koser oss stort med våre to vidundere :-)

Ta gjerne kontakt om du vil høre mer om det å få søsken.

[email protected]

Perle & Bruse

Så spennende at dere ønsker å søke om søsken adopsjon !

Vi har ikke adoptert fra Brasil, men vi har adoptert et søskenpar fra Thailand ! Det å få to på en gang har vært kjempespennende og utfordrende. Vi har bare positive opplevesler i forhold til det å få søsken, og koser oss stort med våre to vidundere :-)

Ta gjerne kontakt om du vil høre mer om det å få søsken.

[email protected]

Takk, jeg tar gjerne kontakt - litt hektiskt på jobb idag - så det må bli senere, men vil svært gjern høre om dine erfaringer.

;-)

Brasilmamma..

Hei

Samme her, det var magefølelsen til oss begge som liksom sa at; Brasil er det rette for oss.

+ at Brasil har ikke krav ang. ekteskapets varighet. Vi giftet oss sent på året i fjor : )

Også synes vi de Brasilianske menneskene er så nydelige.

Vi tittet også litt på Colombia, men valget falt på Brasil.

Ha en fin dag!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...