Gå til innhold

Adoptere litt "eldre" barn fra Korea

Anbefalte innlegg

Hei. Vi lurer på å adoptere et litt eldre barn fra Korea slik at aldersforskjellen mellom våre to yngste da blir to år (som er et minimumskrav)

Vår nå yngste datter blir 5 dette året og vil da bli 6-6 år. Er det mulig å adoptere et barn på ca 3-4 år fra Korea ?

Noen med erfaring????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106228-adoptere-litt-eldre-barn-fra-korea/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De tilbakemeldingene VB har gitt, er at det svært sjelden kommer såpass store barn fa Korea.

Hvis dere ønsker å adoptere et litt eldre barn, anbefaler jeg India eller Thailand, evt. Brasil, hvis VB tar imot søkere der nå. Fra alle disse landene hender det ikke så rent sjelden at der er barn i alderen 2- 4 år som trenger nye hjem.

Ta kontakt med VB, så får du nok et mer kvalifisert svar.

Hilsen fra

De tilbakemeldingene VB har gitt, er at det svært sjelden kommer såpass store barn fa Korea.

Hvis dere ønsker å adoptere et litt eldre barn, anbefaler jeg India eller Thailand, evt. Brasil, hvis VB tar imot søkere der nå. Fra alle disse landene hender det ikke så rent sjelden at der er barn i alderen 2- 4 år som trenger nye hjem.

Ta kontakt med VB, så får du nok et mer kvalifisert svar.

Hilsen fra

Takk for svar. Vår datter er fra Korea og vi tenkte at vi derfor ønsket flere barn fra samme land. Vet dere noe om thailand som land, som helsekontroller, oppfølging av barna osv

Takk for svar

Takk for svar. Vår datter er fra Korea og vi tenkte at vi derfor ønsket flere barn fra samme land. Vet dere noe om thailand som land, som helsekontroller, oppfølging av barna osv

Takk for svar

Sålangt jeg vet, er det svært godt oppfølging av barna fra Thailand, både hva angår helse o.a.

Her inne er flere thai - adoptanter som sikkert kan svare deg nærmere på dette; thaimor, ChiengMai, muangthai (har adoptert litt eldre barn, mener jeg) m.fl..

Hadde jeg ikke vært så fascinert av India, ville Thailand vært et godt alternativ!

Hilsen fra

Gjest ChiengMai

Takk for svar

Thailand har svært god oppfølging av barna som kommer derfra. De bor i gode og trygge fosterhjem og blir godt forberedt på det som skal skje ved overtakelsen.

Nå er vi forhåpentligvis i sluttfasen av adopsjon nr 2 derfra (kan få reisebeskjed når tid som helst), og på begge guttene våre har vi fått svært god dokumentasjon, mange rapporter angående utvikling og helse, opplysninger om biologisk opphav osv osv.

Storebror var 2,5 år da vi hentet ham (i dag er det to år siden vi hadde møte med de thailandske myndigheten i Bangkok, så vi har jubileum) og overtakelsen gikk som en lek.

Du kan jo sjekke ut denne:

http://www.thaiadoptanter.com

Gjest Speedo

Jeg vet om tilfeller der det har kommet eldre barn fra Korea. Helt opp til to år iallefall. Det er såkalte "Special Cases" hvor barna kanskje trenger ekstra utredning før de er klare til å adopteres bort. Eks vis av medisinske årsaker.

Kontakt VB og hør hvordan dere går fram.

Annonse

Jeg vet om tilfeller der det har kommet eldre barn fra Korea. Helt opp til to år iallefall. Det er såkalte "Special Cases" hvor barna kanskje trenger ekstra utredning før de er klare til å adopteres bort. Eks vis av medisinske årsaker.

Kontakt VB og hør hvordan dere går fram.

Takker for innspill. Vet du hvilke typer medisinsk oppfølging det evt er snakk om?

Kjenner et par som fikk tildelt en gutt på 2,5 år og som ble 3 det året de hentet ham. Han var frisk men foreldrene var begge over 40 år og "ønsket" et eldre barn.

Håper vi kan gå igang med en runde til.

Takk for svar

Thailand er et kjempeland å adoptere fra! Vi har kun positive erfaringer! :-))

Du må gjerne maile meg hvis du lurer på noe [email protected] eller ta en titt på hjemmesida mi http://home.no/thaiadopt

Hilsen en meget fornøyd...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...