Gå til innhold

Om Halifax hotel i Bogota????

Anbefalte innlegg

Hei alle samen.

Først vill jeg si TAKK for alle gratulasjoner for gutten vår. Vi skal søke om å bo på hotel Halifax i Bogota.

Jeg vill gjarne høre deres meninger, tips om hotelen.

Hvordan er rommene, dusj, tilgang til internet, tilbud for barn, personalet, mat , vaksing ...egentlig om alt.

Vi så litt på deres hjemmeside, men det er bedre å høre fra noen som var der.

hilsen fra en som er begynte å pakke :-)))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106289-om-halifax-hotel-i-bogota/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Selly

Hei!

Vi bodde 5 dager på Halifax i juni i fjor. Det er et greit familiehotel hvor all mat er inkludert i prisen. Maten er tilpasset "norske ganer". Rommet var fint. Det er en "lekeavdeling" for barn, men litt dårlig lekeplass ute. Det er imidlertid kort vei til flere flotte parker. Det er mulighet til å vaske klær på hotellet. Det er kort vei til butikker, og man kan ha egen drikke m.m i felles kjøleskap. Det er internetmaskin tilgjengelig. Halifax var et greit hotel, men vi kom fra det solfylte Armenia hvor vi hadde egen "cabana" og svømmebasseng på hotellet, så vi var nok ikke lette å imponere.Uansett, ha et deilig opphold i Colombia. Det er et fantastisk land. Gleder oss til hentereise nummer 2 neste år.

Fyren1365380423

Hei!

Vi bodde på Halifax ca.1 1/2 uke i 2001...og vi vil velge det samme denne gangen også!

Lite og greit, fint å gå tur til byen , rolig område..m...m

Da vi kom der følte vi første kvelden at det var "Hotel Nitrist"...men alle adopsjonsvennene og det fine lille miljøet vi fikk der var så koselig og gjorde bare allt...Det kryr jo av internettkafeer..og tilgang på det en måtte ønske i nær avstand. Det lønner seg ikke å betale med dollar eller reisesjekker der da det er utrolig dårlige vekslekurser /på hotellet) -så vi fikk personalet med rett opp i gata og betalte direkte...(bankene ligger rett ved hotellet)Neste gang drar vi ikke med oss mye dollar..o,l...men to visakort slik at vi kan bære ett hver..

Yess...saken var altså at vi var veldig godt fornøyd mad Halifax.

Et annet tips er å ta med litt pålegg...smørepålegg som holder seg..e.l...det er loff og egg til frokost og søtt søyltetøy...greit...men etter noen uker kan det være godt med noe annet på maten-..serlig hvis en har med seg eldre søsken på hentereise..t.eks. leverposteibokser?

Gleder meg til neste tur!

Personalet på H. var også behjelpelige med booking av billetter til San Andres..og hjem...toppers..yess...nå er det visst nok...her fikk du for 5 kroner!!!!

Hei

Gratulerer fra meg også...det blir ikke så mye tid her inne nå, med 2 små...

Vi kom hjem fra Bogota og Halifax for en drøy måned siden, etter en uke i Bogota. Vi var også 5 uker i Bogota og Halifax i 2000.

Halifax var for oss et veldig koselig sted å bo. Det er god mat og man har i tillegg muligheten til å ha litt egen mat både i kjøleskap og i tørrskap. Det er kaffe inkl hele dagen og det finnes et kjøleskap hvor man kan ta kald drikke. Bare å skriv opp på lapp og det kommer på regningen.Rommene i selve huset er gamle men fine og renholdet er meget bra! Rommene bak i hagen er ganske nyoppussede og fine, men litt dyrere. Det var veldig deilig å bo ute i hagen synes vi...Spesielt for oss med litt større barn.

Det er tilgang til internett og scanner, det koster litt, men det blir allikevel ikke store penger ift hva alt koster. Det er også mulighet for å vaske klær.

Det er to uteplasser (hagen bak der de nye rommene er og en hageflekk med lekeapparater akkurat når man går inn til hotellet) Tv-rom, Peisestue, Lekerom, Vinterhage og en Spisesal. Jeg tror det tilsammen er 20 rom.

Man kan ikke betale med kort på hotellet, men med visa-kort tok vi ut pesos på en bank 200m fra Halifax.

Det er kort vei til matbutikk, flere butikker med feks barneklær og leker og masse annet. Tre parker er også ganske nær.

Håper det hjalp litt! Personalet er forresten bare helt nydelige!!!

Lykke til og god tur!

Mail gjerne: mailto:[email protected]

Hei!

Jeg vil bare gi min støtte til de som anbefaler Halifax. Vi bodde der noen uker sommeren 2001 og trivdes veldig godt. Rommene varierer i størrelse og standard. Vi bodde på et av de "gamle" rommene, og det gikk helt fint. Rommet hadde dobbeltseng + enkeltseng og lillebror fikk sprinkelseng.

Betjeningen er veldig koselige, de jobber og står på hele tiden. Bestyrerinnen kan virke litt "strikt", men er veldig oppmerksom og opptatt av å gjøre det beste for gjestene. Hun (og de ansatte) arrangerte flere parties da vi var der, både salsa- kveld, colombiansk nasjonaldag og ikke minst - feiring av Copa America.

Maten er god, men froskost med loff ble litt magert. Vi hadde med storebror på turen, og supplerte derfor med knekkebrød, leverpostei og salami hjemmefra.

Ellers anbefales turer til den store parken i gåavstand fra Halifax (nasjonalparken?). Vi gikk ofte dit, og både store og små stortivdes der. På veien ligger det flere gode kafeer, vi spiste av og til lunsj ute for å få litt variasjon i dagen. Ungene likte veldig godt T.G.I.F (Thank God It's Friday). Hamburger selvfølgelig!

I helgene var det marked like ved Halifax. Der kjøpte vi fine håndlagete ting, bla. dørskilt til ungenes rom. Fikk malt på navn på stedet.

Ser ut som jeg kunne skrevet bok, men det var ikke meningen! Lykke til og god tur til Bogota!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...