Gå til innhold

Norsk adopsjon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja det er mulig. I mange tilfeller får man barnet først som fosterbarn, men man kan også adoptere barn med en gang.

Hei, eg har prøvd å norskadoptere. Det er ikkje så enkelt som det kan virke. Først må du til barnevernet, sjølvsagt. Der må du skrive ein eigen rapport som ikkje skal til utlandet (om du ògså har tenkt å gå den veien).

Det er den samme som ved utenlandsadopsjon, men må presiserast at det er innanlandsadopsjon. kronglete skreve dette......

Når "søknaden" er sendt inn, kan du stå på venteliste eitt år. då vert du fjerna frå lista. og kan ikkje søke igjen med mindre du fekk eit adoptivbarn medan du sto der.

info om dette, sikkert betre formulert enn kva eg klarer å knote ned, finn du på sidene til bufa. -grunnen til at eg sette søknad i hermetegn, er at du er ikkje søker i rett forstand. Du står på liste og kan bli plukka derifrå om der er eit barn som er bufa? meiner passer til deg. er du interresert i meir enn eitt barn, må du i tillegg levere ein tilleggsøknad om søskenadopsjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/106516-norsk-adopsjon/#findComment-629102
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...